muslimeille kysymys ja miksei suomalaisillekkin raiskauksista ym
onko aina vaan suomalaiset raiskarit mieleltään ihan vinksahtaneita ja jotenkin seksuaalisesti vammaisia..mutta nä mamuraiskarit on ns.normaaleja koska niitten kulttuuri opettaa että naista saa alistaa raiskaamalla?? varsinkin jos se näyttäytyy vähäpukeisempana ku kaapunaiset::::
Kommentit (16)
Näitä muslimijuttuja nyt piisaa taas. Tunnen henkilökohtaisesti muslimeja, miehiä ja naisia. Tyttäreni asuu muslimimaassa, on siellä työssä, ja kaikki hänen ystävänsä ovat muslimeja. Kukaan heistä ei hyväksy raiskaamista tai muutakaan väkivaltaa, joten millä ihme logiikalla päättelit noin? Ei väkivalta ja pahuus ole sidottu uskontoon. Joka ainoassa uskonnossa löytyy mieleltään vinksahtaneita, pahoja, kamaluuksiin pystyviä ihmisiä.
Käypä sinäkin joskus maan rajojen ulkopuolella ja yritä aidosti tutustua ihmisiin, jos rasismiltasi vaan mitenkään kykenet. Saatat yllättyä!
jos nainen kulkee yksin, joutuu 99.9% varmuudella raiskatuksi.
SAATTEEKSI
Seuraavat artikkelit ovat käännetty Islam Question & Answer -sivuston artikkeleista. Miksi IslamQA:n artikkeleista?
Sen tähden, että niissä tulee -ei kattavasti- mutta saa käsityksen Islamin historian suhtautumisesta naiseen, joka joutuu raiskauksen tai väkivallan kohteeksi, kerättynä uskonnollisilta auktoriteeteiltamme, Umar ibn al-Khattabilta, 'Ali ibn Abi Talibilta (Olkoon Allah heihin tyytyväinen) sekä heidän seuraajiltaan historian saatossa, romuttaen käsitykset, että "Islamissa naisella ei miesvallan alla mitään oikeutta missään tilanteessa" tai "muslimit nykyään antavat kansainvälisessä paineessa naisen oikeuksia huomioivia lausuntoja jne." Naisten oikeuksista miehen sortoa vastaan puhuvat mm. Ibn Hanbal (800-luku) sekä Ibn Qudaamah (1100-luku).
Toinen syy on, että IslamQA on saudiarabialainen verkkosivu, jossa huomattavan suuri osa fatwoista tai fatwojen siteerauksen tekee Muhammad ibn Salih al-Munajjid, jota naisvihamieliseksikin on syytetty, kuten MEMRI (eli kristillinen Lähi-Idän Mediatutkimuksen Instituutti) ylpeänä levittää. Tästä syystä on tärkeää romuttaa käsitys, että IslamQA tai saudiarabialaiset Islamiin kutsujat myötäilisivät kunniamurhia, avioliittoon pakottamista, raiskausta ja muuta.
Kerrottakoon, että muslimeiden ensisijaiset elämänohjenuorat ovat Koraani ja Sunnah ja hurskaiden Seuralaisten ja heidän seuraajiensa näkemykset ja käytöstavat, joten tästäkin syystä olen ottanut vertailtavaksi länsimaista -en lainsäädäntöä, enkä ratifioituja ihmisoikeussopimuksia- vaan todellisuutta ja sen kietoutumista populaarikulttuuriin, kuten aikuisviihteeseen (sana, jonka tarkoituksena on peittää asian todellinen häpeällisyys), räppiin ja elokuviin, jotka menestyksellään ja suurella yleisömäärällään kuvaavat, mitä länsimaiset ihmiset tahtovat ja pakottavat naisen olevan - erimielisyys siitä naureskellen kuitataan feminismiksi. Lakeja ja ihanteita, joilla muslimeja "naisen asemasta" usein painostetaan, voivat olla miten korkealentoisia tahansa - viihteen todellisuus kuvaa toista: Naisen halutaankin olevan seksityökalu, jota tarvittaessa kuuluukin pahoinpidellä tai raiskailla, kun tasa-arvoisuus meinaa ilmeisesti liikaa alkaa päänuppia kiristää, vaikka sitten tv-sarjoissa, elokuvissa, pornossa ja musiikissa.
Omituista, että "ihmisoikeuksilla" ja "naisen tasa-arvolla" ylpeilevissä länsimaissa tahdotaan sekä suurella rahalla tehdä, että suurella joukolla eri-ikäistä yleisöä katsoa naisiin seksistisesti tai vihamielisesti suhtautuvaa "viihdettä."
***
Rangaistus raiskauksesta Islamin Laissa
Mikä on Islamin säännös jengeistä tai yksittäisistä henkilöistä, jotka varastavat ihmisiltä, kidnappaavat naisia ja vahingoittavat heidän kunniaansa, kaiken veitsellä tai aseella uhaten?
Ylistetty olkoon Allah.
Nämä rikokset, joita jotkut ihmiset, joilla ei ole uskonnollista sitoutumusta, tekevät, saavat Shari'an mukaan ankaran rangaistuksen, jonka Islamin oppineet tuntevat hadd ala haraabah (sodanjulistaminen Allahia ja Hänen Lähettilästään vastaan) tai quta' al-tariiq (maantierosvous). Tämä on mainittu ayaah'ssa, jossa Allah sanoo merkityksen mukaan:
"Niiden sovituksena, jotka nostavat sodan Allahia ja Hänen Lähettilästään vastaan ja kylvävät maassa epäsopua on, että heidät tapetaan tai ristiinnaulitaan tai heidän kätensä ja jalkansa leikataan vastakkaisilta puolilta tai heidät karkotetaan maasta. Se on heille häpäisyksi tässä maailmassa ja suuri rangaistus on heille Tuonpuoleisessa." [al-Ma'idah 5:33]
Oppineiden enemmistö näkee, että sana "tai" kuvastaa vaihtoehtojen mahdollisuutta rangaistukselle, kuten ayaah'ssä on ilmeistä.
Kahden Pyhän Moskeijan maan (Arabian Niemimaa, Saudi-Arabia) vanhempien oppineiden neuvosto, Shaykh ja Suurmufti vuosina 1969-1999, 'Abdul-'Aziiz Ibn Baaz (1901-1999, Allah olkoon hänelle armollinen) julkaisi lausunnon näistä rikoksista:
Neuvosto on kerännyt oppineiden maininnat shari'i-määräyksistä, jotka yleisesti määräävät pakollisiksi suojata viisi olennaista elämän osaa ja taata niille suoja, ollen: uskonto, elämä, kunnia, terveys ja vauraus. Islam tunnustaa suuren vaaran, joka seuraa aggression rikoksista muslimien elämän, kunnian ja vaurauden pyhyyttä kohtaan sekä maan julkista turvallisuutta kohtaan.
Allah on taannut turvan ihmisten uskonnolle, ruumilliselle terveydelle, elämälle, kunnialle ja henkiselle terveydelle rangaistuksien keinoin, jotka Hän on määrännyt sekä yksityisen että julkisen tason turvallisuuden säilymiseen. Aayah'n voimaansaattaminen hadd-lailla haraabah'lle (sodanjulistus Allahille ja Hänen Lähettiläälleen) Profeetan (S) määräysten mukaanlukien muhaaribiineille takaa turvallisuuden ja mielenrauhan estäen sellaisten rikosten tekemättä jättämiseen.
Qadi (Shari'ah-tuomari) Abu Bakr ibn al-'Arabi kertoi ollessaan tuomarina: "Eräitä maantierosvoja tuotiin eteeni, jotka olivat hyökänneet matkalaisryhmän kimppuun. He kantoivat naisen väkivoimalla aviomieheltään. Sitten heidät saatiin kiinni ja heidät tuotiin minulle. Kysyin eräältä muftilta ja hän sanoi, etteivät he olleet muhaarabeja, sillä haraabah pätee vain omaisuuteen ei raiskaukseen! Sanoin heille: Allahille me kuulumme ja Hänen luokseen palaamme! Ettekö tiedä, että haraabah kunniaa vastaan on pahempaa kuin omaisuutta vastaan? Jokainen luopuisi omaisuudestaan mieluummin kuin näkisi vaimojaan tai tyttäriään raiskattavan. Mikäli olisi ankarampaa rangaistusta, minkä Allah on maininnut, se olisi heistä, jotka kidnappaavat naisia."
Kidnappaus, ryöstö ja muslimien turvallisuutta vastaan hyökkääminen on muhaarabah ja epäsovun kylväminen maassa, josta Allah mainitsee rangaistuksen Viidennessä Suurassa, mikäli aggressio kohdistuu ihmisten elämään, omaisuuteen tai matkustajien säikyttelyyn ja matkareittien katkaisemiseen (maantierosvous). Ei ole merkitystä, tapahtuuko se kaupungeissa, kylissä, aavikolla tai erämaassa, kuten on oppineiden oikea näkökulma.
Oppineiden neuvoston enemmistö uskoo Shari'ah-tuomareilla olevan velvollisuutena todentaa rikoksen tekotapa ja antaa sen mukainen tuomio. Mikäli todistetaan, että se on haraabah ja epäsovun kylväminen maassa, heillä on silloin valittavanaan tuomio teloituksen, ristiinnaulitsemisen, käden ja jalan katkaisun tai maastakarkottamisen välillä, perustuen heidän ijtihadiinsä ja huomion ottamiseen rikollisen tilanteeseen ja rikoksen olosuhteisiin, kuin myös sen vaikutukseen yhteiskunnassa ja mikä parhaiten sopii Islamin ja muslimeiden intresseihin, ellei muhaarib ole tappanut ketään, jolloin ehdottomasti hänet tapetaan, kuten ibn al-'Arabi al-maaliki mainitsi ja oppineilla oli tästä yksimielisyys. Hanbalien kesken al-Insaafin kirjoittaja sanoi, että tästä ei ole erimielisyyttä.
al-Hukm fi’l-Satw wa’l-Ikhtitaaf wa Muskiraat, s. 192-104.
*
Mikä on säädös raiskauksesta Islamissa?
al-Hamdulillah
Arabian kielen sana ightisaab viittaa johonkin, mikä otetaan väärin perustein ja voimaa käyttäen. Sitä käytetään nykyään lähes ainoastaan viittaamaan aggressioon naisten kunniaa vastaan.
Tämä on luotaantyöntävä rikos, joka on kielletty kaikissa uskonnoissa ja kaikkien viisaiden ihmisten näkemyksessä sekä terveen ihmismielen omaavien mielestä. Kaikki maanpäälliset järjestelmät ja lait näkevät sen luotaantyöntävänä ja langettavat ankarimmat rangaistukset siitä, paitsi muutamissa valtioissa, joissa rangaistusta ei langeteta, mikäli raiskaaja avioituu uhrinsa kanssa! Tämä indikoi häiriintynyttä oikeustajua puhumattakaan uskonnollisen sitoutumisen puutetta niiden puolelta, jotka haastavat Allahin lainsäätämisessä.
Emme ole kuulleet minkäänlaisesta rakkaudesta tai myötätunnosta, joita voisi olla hyökkääjän ja tämän uhrin välillä, erityisesti kun raiskauksen tuskaa ei voi pyyhkiä ajan saatossa pois - kuten on sanotaan. Koska useat raiskauksen uhrit ovat yrittäneet itsemurhaa ja monet ovat onnistuneetkin, näiden avioliittojen epäonnistuminen on todettu ja niissä ei kulje rinnalla muuta kuin nöyryyttämistä ja kärsimystä naiselle.
Islamissa on selvä kanta tämän iljettävän rikoksen olevan haraam ja langettaa sen päälle ennaltaehkäisevästi säädetyn rangaistuksen.
Islam sulkee ovet tämän rikolliselta, joka tahtoisi tämän rikoksen tehdä. Länsimaiset tutkimukset ovat osoittaneet, että useimmat raiskaajat ovat jo rikollisia, jotka tekevät rikoksensa alkoholin ja huumeiden vaikutuksen alaisina ottaen edukseen uhriensa kulkemisen yksin huomaamattomissa paikoissa tai ollen taloissaan yksin. Nämä tutkimukset osoittavat myöskin, että mitä nämä rikolliset katsovat mediasta ja naisten puolialastoman tapaiset vaatteet, joissa naiset menevät ulos myöskin johtavat raiskauksen tekoon.
Islamin Lait suojelevat naisten kunniaa ja säädyllisyyttä. Islam kieltää naisia pukemasta vaatteita, jotka eivät ole säädyllisiä ja matkustamasta ilman miespuoleista mahramia; Islam kieltää naista kättelemästä miestä, joka ei ole mahram. Islam rohkaisee nuoria miehiä ja naisia avioitumaan aikaisin ja muita säädöksiä, jotka sulkevat oven raiskaamiselta. Täten ei tule yllätyksenä kuullessamme ja lukiessamme, että useimmat näistä raiskauksista tapahtuvat sallivissa yhteiskunnissa, joita jotkut muslimit katsovat ylöspäin sivilisaation ja edistyksen esimerkkeinä! Yhdysvalloissa esimerkiksi, Amnesty International julkaisi vuoden 2004 raportissaan otsikon "Pysäyttäkää väkivalta naisia vastaan!" että joka 90.sekunti nainen raiskattiin tuona vuonna. Millaista elämää nämä ihmiset elävät? Mihin edistykseen ja sivilisaatioon he tahtovat musliminaisten ottavan osaa?
Rangaistus raiskauksesta Islamissa on sama kuin rangaistus zinastä, joka on kivittäminen mikäli tekijät ovat naimisissa ja sata ruoskan iskua ja maastakarkoitus vuodeksi, mikäli eivät ole naimisissa.
Jotkut oppineet sanovat myöskin, että hänen täytyy maksaa naiselle mahr.
Imaam Maalik:
Näkemyksemme mukaan mies raiskatessaan naisen, oli tämä neitsyt tai ei, mikäli hän on vapaa nainen, miehen täytyy maksaa mahr kuten muutkin naiset saavat ja mikäli nainen on orja miehen täytyy maksaa mitä hänen hinnastaan on vähennetty. Rangaistus toimeenpannaan, raiskaajalle eikä ole rangaistusta raiskatulle naiselle missä tahansa tapauksessa. (al-Muwatta' 2/734)
Salmaan al-Baaji:
Pakotetun (raiskatun) naisen tapauksessa, mikäli hän on vapaa nainen, tekijän on maksettava mehr, kuten naisen aikalaisetkin saavat ja hadd toimeenpannaan tekijälle. Näin näkivät Shaafa'i, al-Layth ja samoin on kerrottu 'Ali ibn Abu Taalibilta (Olkoon Allah häneen tyytyväinen).
Abu Haniifah ja ath-Thawri näkivät, että hadd toimeenpannaan, mutta tekijän ei ole pakko maksaa mahria.
Todisteeksi sanomallemme on hadd-rangaistuksen ja mehrin olevan kaksi oikeutta, ensimmäinen on Allahin oikeus ja toinen on uhrin oikeus. Ne voidaan yhdistää, kuten varkaan tapauksessa, jonka käsi katkaistaan ja hänen on palautettava varastamansa tavarat.
Al-Muntaha Sharh al-Muwatta’, 5/268, 269
Ibn 'Abdul-Barr:
"Oppineet ovat yksimielisiä, että raiskaajalle kuuluu langettaa hadd-rangaistus, mikäli on selvät todisteet häntä vastaan ja hän ansaitsee tämän rangaistuksen tai mikäli hän myöntää sen. Muutoinkin häntä on rangaistava (tarkoittaa, mikäli ei ole todistetta, että hadd'iä zina'stä voidaan toimeenpanna, koska hän ei tunnusta, eikä ole neljää todistajaa, tuomari voi rangaista häntä ja langettaa rangaistuksen, joka ennaltaestää häntä ja hänen kaltaisiaan). Naiselle ei ole rangaistusta, mikäli on totta että mies pakotti häntä ja otti väkivalloin, minkä todistavat hänen huutamisensa ja avunhuutonsa."
Al-Istidhkaar, 7/146
Toisekseen,
Raiskaajaa rangaistaan hadd'illä, vaikka raiskausta ei suoritettaisikaan veitsellä tai aseella uhaten. Mikäli asetta uhattiin käyttää, hän on muhaarib, jota rankaistaan hadd'illä, kuten Allah kertoo.
*
Kuuluuko naisen puolustaa itseään, mikäli joku yrittää raiskata häntä ja onko sallittua käyttää asetta raiskaukselta puolustautumiseen?
Nainen, jota pakotetaan zinaan on pakotettu puolustamaan itseään eikä luovuttaa, vaikka hän tappaisikin sen, joka yrittää sitä tehdä. Tämä itsepuolustus on waajib (pakollista), eikä hän ole syyntakeellinen, mikäli hän tappaa sen joka pakottaa häntä zinaan.
Imaam Ahmad ja Ibn Hibbaan kertoivat Profeetan (S) sanoneen: "Joka kuolee puolustaen omaisuuttaan on shahiid, joka kuolee puolustaen itseään on shahiid, joka kuolee puolustaen uskontoaan on shahiid sekä joka kuolee puolustaen perhettään on shahiid," viitaten häneen, joka puolustaa vaimonsa ja naispuoleisten sukulaisten kunniaa.
Miehen on pakollista puolustaa vaimoaan ja taistella häntä raiskaamaan tahtovaa vastaan -vaikka tämä johtaisi hänen omaan kuolemaan- tämä pakko pätee naiseen itseensä vielä enemmän, hänen täytyy puolustaa itseään, eikä antaa periksi hänen kunniaansa hyökkäävää vastaan, vaikka hän kuolisi, sillä hän kuolisi shahiidah'änä, kuten puolisonsakin kuolisi shahiidinä puolustaessaan vaimonsa kunniaa. Shahaadah on korkea asema, jonka voi saavuttaa vain hän, joka kuolee Allahin tottelemisen tiellä ja tavalla, jota Hän rakastaa, mikä tarkoittaa, että Allah rakastaa tämän kaltaista puolustautumista, miehen taistellessa puolustaessaan vaimonsa kunniaa ja naisen taistellessa puolustaakseen itseään.
Mutta mikäli nainen on kykenemätön puolustaakseen itseään ja ilkeä hyökkääjä saa vallan ja raiskaa hänet, sitten naisen ei pidä olla asetettuna minkäänlaiseen rangaistukseen (hadd tai ta'ziir); ennemmin rangaistus täytyy langettaa raiskaajalle.
Ibn Qudaamah al-Hanbali sanoi lakikokoelmassaan al-Mughni: "Nainen, jonka kimppuun kävi mies ja hän tappoi hänet, sanoi Ahmad ibn Hanbal: 'Mikäli nainen tiesi, että mies aikoi raiskata hänet ja mies kuoli naisen puolustaessa itseään, sitten syy ei ole naisen.' Ahmad mainitsi hadiithin, jossa al-Zuhri kertoi Qaasim ibn Muhammadin kertoneen 'Ubayd ibn 'Umairilta, joka mainitsi miehestä, jonka luona vieraili miehiä Hudhailin heimosta, jotka kertoivat miehen tahtoneen raiskata nainen, joten nainen heitti miestä kivellä tappaen tämän. 'Umar (ibn al-Khattaab) sanoi tästä: 'Kautta Allahin, miehestä ei makseta diyaa' eli naisen ei pidä maksaa 'verirahaa' miehestä. Mikäli on sallittua puolustaa rahaansa, jota tulee ja menee, niin nainen puolustamassa itseään ja kunniaansa, jota ei voi antaa pois, on selvästi sallitumpaa kuin mies puolustamassa rahaansa. Kun tämä on selkeä, naiselle on pakollista puolustaa itseään mikäli voi, koska antaa jonkun käydä hänen päälleen [raiskata hänet] on haraam ja jättämättä puolustamasta itseään, hän antaa miehen käydä hänen päälleen." [al-Mughni 8/331]
Ibn al-Qayyim sanoi al-Turuq al-Hukmiyyah'ssaan: "...Nainen, joka oli tehnyt zinaa tuotiin 'Umar ibn al-Khattaabille (Rd) ja kysyi naiselta siitä ja nainen myönsi, joten 'Umar määräsi naisen kivitettäväksi. 'Ali ibn Abu Talib (Rd) sanoi: 'Ehkä hänellä on syynsä.' Joten 'Umar kysyi häneltä: 'Mikä sai sinut tekemään niin?' Nainen vastasi: 'Minulla oli kumppani, jonka kanssa oli yhteinen karja; hänen kameleissaan oli vettä ja maitoa ja minulla ei ollut mitään. Tulin janoiseksi, joten ajattelin, että kuolen, joten annoin hänelle mitä hän tahtoi ja hän antoi minulle jotain juotavaksi.' 'Ali sanoi 'Allahu Akbar!"..Mikäli joku on pakoitettu tarpeeseensa ilman tahdonalaista tottelemattomuutta tai kapinoimatta rajoja kohtaan, silloin hänellä ei ole syntiä. Totisesti Allah on Anteeksiantava, Armollisin." [al-Baqaarah 173, merkityksen käännös].
al-Bayhaqi sanoo Sunanissaan: "'AbdulRahmaan al-Sulami sanoi: "Nainen, joka tuotiin 'Umarille, oli ollut äärimmäisen janoinen ja oli ohittanut paimenen ja pyytänyt häneltä jotain juotavaksi. Mies olu kieltäytynyt antamasta juomista, ellei nainen antaudu miehelle. 'Umar kysyi ihmisiltä pitäisikö mies vaiko nainen kivittää. 'Ali sanoi: 'Nainen oli pakotettu siihen. Sinun pitäisi päästää hänet menemään.' Joten hän teki niin.
Minä (al-Bayhaqi) sanon: Näin pitäisi tehdä. Mikäli nainen on epätoivoisessa ruoan ja juoman tarpeessa mieheltä, joka ei anna ellei mies saa olla tahtomallaan tavalla ja nainen pelkää kuolevansa ilman ravintoa, vai pitääkö hänen kärsiä nälkäänsä ja janoansa kärsivällisesti, vaikka hän kuolisi? Vastaus on, että hänen tapauksensa on kuin naisen jota pakotetaan zinaan, sanoen 'Joko olet kanssani tahtomallani tavalla tai tapan sinut.' Nainen, jota pakotetaan tähän ei pidä rangaista, hän voi pelastaa itsensä tapetuksi tulemiselta täten, mutta mikäli hän kantaa sen (tulla tapetuksi) kärsivällisyydellä, tämä on paremmaksi hänelle (mutta hänen ei tarvitse tulla tapetuksi). Allah tietää parhaiten."
Sheikh Muhammed Salih Al-Munajjid
Käy minulle. Harmi kun Suomen laki ei ole samalla linjalla.
molemmat ovat yhtä vinksahtaneita ja sairaita. kaikilta pippelit pois.
En ole tuo kirjoittaja, mutta kaikki Keski- ja Länsi-Afrikan maat, noin aluksi.
mm. Länsi-Afrikan maissa, ihan yksin eikä ole ikinä raiskattu, ei ole edes pelottanut! Siellä Afrikassakin on kuule aika monta maata ja erilaista elämää...Gambiassakin voi ihan hyvin illalla/yöllä kulkea pelkäämättä.
En ole tuo kirjoittaja, mutta kaikki Keski- ja Länsi-Afrikan maat, noin aluksi.
mm. Länsi-Afrikan maissa, ihan yksin eikä ole ikinä raiskattu, ei ole edes pelottanut! Siellä Afrikassakin on kuule aika monta maata ja erilaista elämää...Gambiassakin voi ihan hyvin illalla/yöllä kulkea pelkäämättä.
Raiskaukset merkit ei sitten täyty, tietenkään.
jos nainen kulkee yksin, joutuu 99.9% varmuudella raiskatuksi.
Eurooppalaiset raiskaajat ovat kulttuurissaan sairaita ja rikollisia yksilöitä, joiden paikka on joko laitoksessa tai vankilassa. Syytä ei etsitä uhrista ja yhteiskunta tuomitsee tekijän.
Mamuraiskaajien päätä silitetään, uhria syyllistetään ja mamuyhteisö pitää raiskareita suurina sankareina.
Näitä muslimijuttuja nyt piisaa taas. Tunnen henkilökohtaisesti muslimeja, miehiä ja naisia. Tyttäreni asuu muslimimaassa, on siellä työssä, ja kaikki hänen ystävänsä ovat muslimeja. Kukaan heistä ei hyväksy raiskaamista tai muutakaan väkivaltaa, joten millä ihme logiikalla päättelit noin? Ei väkivalta ja pahuus ole sidottu uskontoon. Joka ainoassa uskonnossa löytyy mieleltään vinksahtaneita, pahoja, kamaluuksiin pystyviä ihmisiä.
Käypä sinäkin joskus maan rajojen ulkopuolella ja yritä aidosti tutustua ihmisiin, jos rasismiltasi vaan mitenkään kykenet. Saatat yllättyä!
Kerropa tuo maa kuitenkin
jos nainen kulkee yksin, joutuu 99.9% varmuudella raiskatuksi.
Voitko nimetä nämä maat tai edes osan niistä?
jos nainen kulkee yksin, joutuu 99.9% varmuudella raiskatuksi.
Voitko nimetä nämä maat tai edes osan niistä?
taisi olla aika lailla sellainen maa. Löytyy varmasti muitakin kaoottisia alueita, mutta ei tule heti mieleen.
Mitä tekemistä Jussilla on tämänn asian kanssa?
Mutta lähteenä ei ainakaan pravda ollut.
Saan ihan tarpeeksi aviomieheltäni, ei tarvitse ostaa mitään.