Köyhienkin pitäisi kannattaa yksityisomistusta
Kommentit (14)
Ilman rahaako omistaa? Lelunko. Se vaatii valuutan ja systeemin muutoksen.
Ei se ole menestyvän tai työtä tekevän vika että köyhä ei osaa, pysty tai viitsi tehdä mitään hyödyllistä mistä maksettaisiin. Eihän luontokaan katso hyvällä paskeita vaan antaa heidän kuolla pois.
Länsimaiden ongelma on se että täällä ei enää kuole heikko aines pois kun on resursseja pitää heidät tuella hengissä. Sen vuoksi heitä on niin paljon täällä kunnollisten ihmisten riesana vinkumassa lisää tukirahaa ja empatiaa.
Vierailija kirjoitti:
Ilman rahaako omistaa? Lelunko. Se vaatii valuutan ja systeemin muutoksen.
Kyllä mutta väylä pitää pitää auki vaikkei itse hyötyisi siitä juuri nyt.
Olen tavannut yhden käden sormilla laskettavan määrän ihmisiä jotka vaativat yksityisomistuksen lakkauttamista ja omaisuuden sosialisointia. Hekin ovat olleet vanhoja, yhtään nuorta en ole tavannut tai kuulut että ajaisi moista.
Vierailija kirjoitti:
Olen tavannut yhden käden sormilla laskettavan määrän ihmisiä jotka vaativat yksityisomistuksen lakkauttamista ja omaisuuden sosialisointia. Hekin ovat olleet vanhoja, yhtään nuorta en ole tavannut tai kuulut että ajaisi moista.
Ei kai tavikset sellaista ajakaan.
Siis. Sosialismissa nimenomaan kannatetaan oman omaisuuden omistamista. Että omalla työllä voi omistaa talon, hankkia ruokaa ja niin edelleen, elämän ehdot ja nautinnot voi hankkia. Eli yksityinen omaisuus on ehdottoman tärkeää. Sen sijaan kapitalismi haluaa yksityistämistä, että yhteinen omaisuus muuttuu jonkun yksityiseksi omaisuudeksi, jonka avulla hän voi viedä muilta tulot ja omaisuuden. Eli että kaikki muut ovat vuokrasuhteessa kapitalistiin nähden ja yhteisöllä ei ole yhteistä omaisuutta ja turvaa. Eli yksityisen omaisuuden tuhoaja on siis kapitalismi, ei sosialismi. Eli kyllä, tässä mielessä samoilla linjoilla AP:n kanssa, mutta tätähän AP ei tarkoittanut, koska CIA:n palkkalistoilla olevat röllit eivät ole täällä levittämässä sosialismia ja älyllisiä ideologioita.
Mutta mitä jos ei pidä vapautta tärkeänä arvona?
Viimeisessä palttoossa ei ole taskuja.
Vierailija kirjoitti:
Siis. Sosialismissa nimenomaan kannatetaan oman omaisuuden omistamista. Että omalla työllä voi omistaa talon, hankkia ruokaa ja niin edelleen, elämän ehdot ja nautinnot voi hankkia. Eli yksityinen omaisuus on ehdottoman tärkeää. Sen sijaan kapitalismi haluaa yksityistämistä, että yhteinen omaisuus muuttuu jonkun yksityiseksi omaisuudeksi, jonka avulla hän voi viedä muilta tulot ja omaisuuden. Eli että kaikki muut ovat vuokrasuhteessa kapitalistiin nähden ja yhteisöllä ei ole yhteistä omaisuutta ja turvaa. Eli yksityisen omaisuuden tuhoaja on siis kapitalismi, ei sosialismi. Eli kyllä, tässä mielessä samoilla linjoilla AP:n kanssa, mutta tätähän AP ei tarkoittanut, koska CIA:n palkkalistoilla olevat röllit eivät ole täällä levittämässä sosialismia ja älyllisiä ideologioita.
Rastaman don't work for no CIA, why can't we be friends?
Yhteistä "omaisuutta" on luonto ja ympäristö.
Muu on sitten enemmän tai vähemmän reilusti jakautunut. On yhdentekevää minkä lipun alla kuljetaan, jos yksilön vapauksia halutaan riisua ja kontrollia lisätä.
Vierailija kirjoitti:
Länsimaiden ongelma on se että täällä ei enää kuole heikko aines pois kun on resursseja pitää heidät tuella hengissä. Sen vuoksi heitä on niin paljon täällä kunnollisten ihmisten riesana vinkumassa lisää tukirahaa ja empatiaa.
Lääketiede on selkeästi kehittynyt aivan liikaa, kun hyväosaisista on tulut tollaisia vastenmielisiå eugeniikkaa tohtoreita joiden ainoa ratkaisu vähäosaisuuteen on eutanasia.
Ei vaan : Arbeit macht frei!
Terveisin äärioikeistolsinen