Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi HS kirjoittaa etusivun sankaritarinaa Suomessa syntyneestä n atsista?

Vierailija
27.06.2026 |

Yksi Helin niemimaalle paenneista saksalaissotilaista oli Suomessa syntynyt n atsi ja S S- vartija Albert Laakso. Hän oli taistellut n atsi-Saksan asevoimissa eli Wehrmachtissa toisen maailmansodan alusta asti.

 

Vartijat osallistuivat lähtökohtaisesti na tsi-Saksan terrorikoneiston ylläpitoon.

 

Hänen sotilasarvonsa oli lopulta Feldwebel, mikä olisi suomeksi ylikersantti. Tyypillisesti ylikersantti johti sodassa pientä sotilasjoukkoa.

 

Hänen viimeinen tunnettu joukkoyksikkönsä oli panssarintorjuntapataljoona 741, joka oli kärsinyt suuria miesmenetyksiä itärintamalla.

 

Laakso kirjattiin sotavangiksi leirille numero 168 Minskissä. (HS)

 

Nyt kun Suomessa äärioikeisto on ottanut vallan, niin aloitetaan sankaritarinoiden kirjoittelu? 

 

Na tsi-Saksa | Toukokuussa 1945 Saksa antautui ja S S-vartija Albert Laakso joutui Neuvostoliiton sotavangiksi

https://www.hs.fi/kirjeenvaihtajat/art-2000012067326.html

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nat sithan on hyväksyttyjä nykyään. Ukraina ja Israel. 

Vierailija
2/14 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä ollu nassu, vaikka taisteli nassuarmeijassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nykypäivän nasset on r-yssiä, niin nyt on hyvä muistella lämmöllä r-yssän tappajia.

Vierailija
4/14 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut  on Hesarin  suosikkipuolue  kokoomuksen  lisäksi.

Vierailija
5/14 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyäänhän puolet kansasta on nat seja jonkun tekaistun syyn varjolla, jotkut kansat ovat nat seja jo syntyessään. Jännä ettei itse saksalaisia nat sitella ;) 

Vierailija
6/14 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tekiskö tutkivaa journalismia nykyvasemmistosta joka puuhailee venäjän hybridioperaatioissa jopa toimitusten sisällä vai jostain satavuotiaasta nassesta. Valinta on täysin selvä hesarille :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/14 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persut  on Hesarin  suosikkipuolue  kokoomuksen  lisäksi.

Toimittajissa on 80% vasemmistopuolueiden kannattajia ja noin 10% yhteensä oikeiston (kok + kepu + persut) kannattajia.

Joten ei, hesari ei ole oikeistolainen millään mittarilla mitattuna, eikä varsinkaan persu.

Jopa herliinien suku on erityisen ansioitunut vasemmistolaisen hörhöilytieteilyn ja kulttuurin tukemisessa säätiönsä kautta, eli ei noitakaan voi oikeistolaisiksi kutsua. 

Vierailija
8/14 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stalinisti ap unohtaa, että ihailemansa rys sät tap poivat helvetisti enemmän siviilejä kuin nasset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/14 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

SDP:ssä on Na tsi ma varapuheenjohtajana. Tämä sama nat sipuolue vastusti Suomen itsenäisyyttä.

Vierailija
10/14 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisessa Sanoma Oy:n aviisissa julkaistaan samaan aikaan täysin kritiikitön avoin rakkauskirje Joakim Vigeliukselle. Vapaan median tehtävä on tukea hallitusta ja muokata kansalaisten mielipidettä hallituksen ideologian mukaiseksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/14 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persut  on Hesarin  suosikkipuolue  kokoomuksen  lisäksi.

Tällaisia harhoja kirjoittelee täällä mielenterveyspotilaat. Hesari on punaisista punaisin lehti, mutta kommarit eivät haluaisi mitään muuta kuin puhdasta kommari-ideologiaa kaikkialla. Kaikki suomalaisuus on heille väärin, mm. suomen kieli, kulttuuri, vaaleahiuksisuus ja sinisilmäisyys. Kaikkien pitäisi puhua vain venäjää tai arabiaa ja olla tummia ja mustasilmäisiä.

Vierailija
12/14 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin sankaritarinaa? Se, että kirjoitetaan jostain asiasta, ilmiöstä tai henkilöstä ei tarkoita tarkoita sitä, että niitä ihailtaisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/14 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin sankaritarinaa? Se, että kirjoitetaan jostain asiasta, ilmiöstä tai henkilöstä ei tarkoita tarkoita sitä, että niitä ihailtaisiin.

Niinpä. Mielenkiintoinen artikkeli historian näkökulmasta.

Vierailija
14/14 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatte jokainen saksassa saksalaisille syntyvä on syntymä nats.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi