Millainen säätö on hyvä säätö?
Kommentit (6)
Kun kaikki koneen kaasuttimet tai suuttimet antavat juuri saman määrän ainetta. Silloin kone käy tasaisesti ja tehokkaasti.
Pitää turpansa kiinni ja levittää pillun eteen.
Moottorisahan säätö, tarvitset erikoisavaimen uudemmissa.
L-seosruuvi: Säätää seosta tyhjäkäynnille ja alakierroksille. Vaikuttaa siihen, miten saha kiihtyy.
H-seosruuvi: Säätää seosta täydellä kaasulla. Liian laihalle säätäminen rikkoo moottorin.
TLA Tyhjäkäynti: Säätää kaasuläpän asentoa eli sitä, kuinka suurella nopeudella moottori käy ilman kaasun painamista.
Vanhemmissa autoissa ja mopoissa säädä ilmaruuvia isommalle että hiukan "röpöttää" sitten vähän pienemmälle. Mopossa voi joutua myös neulan korkeutta säätämään, kokeilemalla selviää.
Yleensä PI riittää, mutta joskus pitää käyttä PID-säätöä