Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan kestäisit ruotsin ja suomen 42 asteen pakkasia ilman ilmalämpöpumppua?

Vierailija
25.06.2026 |

Mahdatko edes oikeasti tykätä kylmästä jos hankit lämmittimen?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin muualla kuin aivan käsivarressa on mitään yli 35 pakkasia ja ne koskettavat muutamaa tuhatta ihmistä. Tuo Euroopan helleaalto koskettaa satoja miljoonia ihmisiä.

 

Toisekseen tykkään kylmästä enemmän kuin kuumasta. Kylmällä voi aina laittaa lisää vaatetta päälle. Todella tukalassa kuumuudessa ei voi määräänsä enempää ottaa vaatteita pois ennen kun on ilkosillaan ja silti tuntuu kuin olisi saunassa.

Vierailija
2/11 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ilmalämpöpumppu lakkaa toimimasta jo paljon ennen kun noihin lukemiin päästään eli olisin jäätynyt hengiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kallein ilppi mitä markkinoilta löytyy ja se ei todellakaan lämmitä enää alle 37c pakkasilla. Koettu on. Eivät nekään mitään yli-inhimillisiä fysiikan lakeja rikkovia ihmekoneita ole.

Vierailija
4/11 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitsubishi Electric LN sarjan COP on ainakin teoriassa vielä ykkösellä tuossa 40 asteen kohdalla. Laittaisin kuitenkin ulkoyksikön puukotelon alle 2 kpl 60 W hehkulamppua ja peittäisin puolet ulkokotelon ilmanvaihtoaukoista. 

Vierailija
5/11 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

53 vuotta tähän mennessä, eiköhän sitä pärjää toisen mokoman ilman.

Vierailija
6/11 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulikivi-takka 1500 kg on paljon parempi kuin ilp.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/11 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

K A U K O L Ä M P Ö

Vierailija
8/11 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

K A U K O L Ä M P Ö

Miksi, oletko hellehullu kun et pidä pakkasesta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/11 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vesi-ilmalämpöpumppu.

Vierailija
10/11 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulikivi-takka 1500 kg on paljon parempi kuin ilp.

Varmasti toimii, mutta miten saa takan kerrostaloasuntoon isossa kaupungissa? 

Ehkä pitäisi muuttaa jonnekin maaseudulle....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/11 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulikivi-takka 1500 kg on paljon parempi kuin ilp.

Varmasti toimii, mutta miten saa takan kerrostaloasuntoon isossa kaupungissa? 

Ehkä pitäisi muuttaa jonnekin maaseudulle....

Kaupungeissakin on omakotitaloja, yllätys yllätys. Meillä on vesi-ilmalämpöpumpun lisäksi tulikivitakka ja alle 3 km kaupungin keskustaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä