Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiesitkö, että kaikki viralliset ilmoituksesi mm. verotus- ja Kelatiedot tulevat nykyään Suomi.fihin.

Vierailija
22.06.2026 |

Niistä ei lähetetä enää paperipostia.

Kaikkien on pakko nykyään rekisteröityä Suomi.fihin, muuten jää tiedot saamatta  - mm laskutkin.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verottaja ilmoitti, että myös suomi.fi -postista kieltäytyvät saavat tiedot vain diginä, enää ei siis vanhus voi vedota siihen, että ei ole nettiyhteyttä.

Vierailija
2/20 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verottaja ilmoitti, että myös suomi.fi -postista kieltäytyvät saavat tiedot vain diginä, enää ei siis vanhus voi vedota siihen, että ei ole nettiyhteyttä.

Verottaja ilmoitti, että myös suomi.fi -postista kieltäytyvät saavat tiedot vain diginä, enää ei siis vanhus voi vedota siihen, että ei ole nettiyhteyttä.

 

Eli ihan kun netittömiä ei olisi edes olemassa enää. On tuo törkeää touhua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhukset ja muutkin voivat pyytää postin edelleen paperisena, jos niin tarvitsevat, ja loput voivat saada tiedon palveluun tulleesta postista sekä sähköpostilla että myös tekstiviestillä.

Vierailija
4/20 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tietoinen ja tuo on paras uudistus aikoihin. Ei enää mitään postin kautta tulevia lippulappuja vaan kaikki on yhdessä paikassa. Säilyvätkin siellä paremmin kuin kotona pyörivät paperit. 

Vierailija
5/20 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siellä kohta mistä voi ruksia, että haluaa paperipostia.

Vierailija
6/20 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tule sähköpostiinkaan automaattisesti, jos et ole ensin rekisteröitynyt Suomi.fihin.

Moni on hämmästynyt, kun on tullut tietoon sattumalta maksamattomat laskut ym. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/20 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samalla tavalla ne näkyvät kelan ja veron sivuilla. 

En ymmärrä koko postilaatikon tarkoitusta. 

Paperipostia ei ole vuosiin tullut. 

Vierailija
8/20 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siellä kohta mistä voi ruksia, että haluaa paperipostia.

 

Onko näin?Oli vaan juttua, ettei kenellekään enää lähetettäisi paperipostia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/20 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan samalla tavalla ne näkyvät kelan ja veron sivuilla. 

En ymmärrä koko postilaatikon tarkoitusta. 

Paperipostia ei ole vuosiin tullut. 

Mainokset ja ilmaisjakelut tungetaan sinne

Vierailija
10/20 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen saa paperiset kirjeet jos haluaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/20 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun ap ei tiedä, että paperipostin voi edelleen valita. Sen takia minullekin tulee kaikki paperilla.

Vierailija
12/20 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kun ap ei tiedä, että paperipostin voi edelleen valita. Sen takia minullekin tulee kaikki paperilla.

Ei kun ap ei tiedä, että paperipostin voi edelleen valita. Sen takia minullekin tulee kaikki paperilla.

 

Hyvä, jos niin on asian laita. Luin vaan hyvin ehdottoman tuntuisen viranomaisen kommentin asiasta, josta jäi käsitys, ettei paperista postia enää saa. Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/20 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siellä kohta mistä voi ruksia, että haluaa paperipostia.

 

Voi ollakin, moni ei vaan ole kuulemma saanut edes tietoonsa koko asiaa, joten ei siis voinut tietää siitä ruksistakaan.

Vierailija
14/20 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vähän kuin sellainen "ikäihmiset, HAISTAKAA P*SKA".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/20 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä paperipostia kauaa tule saamaan ainakaan ilmaisena. Maksaahan ne paperilaskutkin jo kaikki extraa. Näin etenee painostus kohti digidystopiaa.

Vierailija
16/20 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outoa, että tuosta siirtymästä ei ole mitenkään ilmoitettu ihmisille. Kaikki vaan alkoi yhtäkkiä mennä sinne suomi.fi:hin. Olisivat lähettäneet edes jonkun kirjeen missä asiasta olisi ilmoitettu, mutta ei kun ei.

Vierailija
17/20 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan siellä kohta mistä voi ruksia, että haluaa paperipostia.

 

Voi ollakin, moni ei vaan ole kuulemma saanut edes tietoonsa koko asiaa, joten ei siis voinut tietää siitä ruksistakaan.

Kuulemma se ruksi ei siellä kuitenkaan pysy jos sitten kirjautuu jonnekin virastosivulle ja homma on lähinnä kiusaamista muistuttavaa.

Vierailija
18/20 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli vähän kuin sellainen "ikäihmiset, HAISTAKAA P*SKA".

Jos ei käytä mitään sähköisiä palveluita, saa jatkossakin paperipostia. He, jotka käyttävät jo sähköisiä palveluita, voivat kirjautua Suomi.fi ja valita haluavansa paperipostia.

Vierailija
19/20 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi valehtelet? Harmiksesi tämä ei tavoita niitä, joita sinulla oli tarkoitus säikytellä, koska he eivät tätä palstaa lue.

Vierailija
20/20 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnittäisin myös tuollaisen posti asian lisäksi huomiota siihen, että laskuttajat, perintä ja muutkin tahot toimisivat varmasti lain mukaan? 

Kuka varmistaa heidän toiminnan?


Mistä tavallinen kansalainen voi edes tietää, onko häneltä peritty oikeita summia, nykyään, kun voi periä kovin vanhojakin juttuja vuosikymmenten  takaa. 

Entäs jos summat ei ole oikeita, eikä eräpäivätkään ? Entäs jos peritään väärin? Voihan niihin laittaa vastine? Niin  voi, mutta miten asiat  todistetaan loppupeleissä niin että varmasti  ei ole velallisen epäeduksi? Laskuttaja voi laittaa mitä huvittaa? Laskun  saaja sanoo, ei ole oikea summa ja laskuttaja sanoo, että kyllä on? 


Pitää olla asiakkaan tarkka ja huolellinen? Tietenkin, mutta periaatteessa  pitäisi olla kielletty periä vuosikymmenten  takaisia velkoja ilman että niistä joka vuosi on lähetetty muistutus? 
Kai joku oikeusturva voi myös velallisella  olla, eikä laskuttajan yksinoikeus myhäillä:, Laskut   on vaan maksettava niin ei käy  noin.


Laskut on maksettava, mutta laskuttajan on laskutettava  prikulleen lain mukaan. Varsin merkillisen erilaisia versioita olen sasnut sekä laskuttajalta että perintätoimistolta, kun on kysellyt asioiden  petään. Joskus ei edes vastata mitään. 

Olen saanut jopa älyttömiä laittomia vastsuksia ta jopa: En tiedä vastauksia itse perintätoimistolta kun kysellyt  kummallisuuksiin perään Toki netissäkin löytyy ihan sillisalaattimaista ohjeistusta, mutta ei nuo laskuasiat  pitäisi olka niin, että lakimiestä tarvitaan? 

Kansalaisten  pitäisi voida luottaa,  laskuilla ja perinnällä  ei voida varastaa tuosta vaan,  ehkä jopa esiintyen laskuttajana,  vaikka  ei olle sitä 

Tuossa olisi ollut  poliisille tutkimista: Miten  varastetaan tavallisen kansalaisen rahoja laskujen väärennyksillä ja perimisen väärennyksillä! 


 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän