Tiesitkö, että kaikki viralliset ilmoituksesi mm. verotus- ja Kelatiedot tulevat nykyään Suomi.fihin.
Niistä ei lähetetä enää paperipostia.
Kaikkien on pakko nykyään rekisteröityä Suomi.fihin, muuten jää tiedot saamatta - mm laskutkin.
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Verottaja ilmoitti, että myös suomi.fi -postista kieltäytyvät saavat tiedot vain diginä, enää ei siis vanhus voi vedota siihen, että ei ole nettiyhteyttä.
Verottaja ilmoitti, että myös suomi.fi -postista kieltäytyvät saavat tiedot vain diginä, enää ei siis vanhus voi vedota siihen, että ei ole nettiyhteyttä.
Eli ihan kun netittömiä ei olisi edes olemassa enää. On tuo törkeää touhua!
Vanhukset ja muutkin voivat pyytää postin edelleen paperisena, jos niin tarvitsevat, ja loput voivat saada tiedon palveluun tulleesta postista sekä sähköpostilla että myös tekstiviestillä.
Olen tietoinen ja tuo on paras uudistus aikoihin. Ei enää mitään postin kautta tulevia lippulappuja vaan kaikki on yhdessä paikassa. Säilyvätkin siellä paremmin kuin kotona pyörivät paperit.
Onhan siellä kohta mistä voi ruksia, että haluaa paperipostia.
Eikä tule sähköpostiinkaan automaattisesti, jos et ole ensin rekisteröitynyt Suomi.fihin.
Moni on hämmästynyt, kun on tullut tietoon sattumalta maksamattomat laskut ym.
Ihan samalla tavalla ne näkyvät kelan ja veron sivuilla.
En ymmärrä koko postilaatikon tarkoitusta.
Paperipostia ei ole vuosiin tullut.
Onhan siellä kohta mistä voi ruksia, että haluaa paperipostia.
Onko näin?Oli vaan juttua, ettei kenellekään enää lähetettäisi paperipostia.
Vierailija kirjoitti:
Ihan samalla tavalla ne näkyvät kelan ja veron sivuilla.
En ymmärrä koko postilaatikon tarkoitusta.
Paperipostia ei ole vuosiin tullut.
Mainokset ja ilmaisjakelut tungetaan sinne
Edelleen saa paperiset kirjeet jos haluaa
Ei kun ap ei tiedä, että paperipostin voi edelleen valita. Sen takia minullekin tulee kaikki paperilla.
Vierailija kirjoitti:
Ei kun ap ei tiedä, että paperipostin voi edelleen valita. Sen takia minullekin tulee kaikki paperilla.
Ei kun ap ei tiedä, että paperipostin voi edelleen valita. Sen takia minullekin tulee kaikki paperilla.
Hyvä, jos niin on asian laita. Luin vaan hyvin ehdottoman tuntuisen viranomaisen kommentin asiasta, josta jäi käsitys, ettei paperista postia enää saa. Ap.
Onhan siellä kohta mistä voi ruksia, että haluaa paperipostia.
Voi ollakin, moni ei vaan ole kuulemma saanut edes tietoonsa koko asiaa, joten ei siis voinut tietää siitä ruksistakaan.
Eli vähän kuin sellainen "ikäihmiset, HAISTAKAA P*SKA".
Ei sitä paperipostia kauaa tule saamaan ainakaan ilmaisena. Maksaahan ne paperilaskutkin jo kaikki extraa. Näin etenee painostus kohti digidystopiaa.
Aika outoa, että tuosta siirtymästä ei ole mitenkään ilmoitettu ihmisille. Kaikki vaan alkoi yhtäkkiä mennä sinne suomi.fi:hin. Olisivat lähettäneet edes jonkun kirjeen missä asiasta olisi ilmoitettu, mutta ei kun ei.
Vierailija kirjoitti:
Onhan siellä kohta mistä voi ruksia, että haluaa paperipostia.
Voi ollakin, moni ei vaan ole kuulemma saanut edes tietoonsa koko asiaa, joten ei siis voinut tietää siitä ruksistakaan.
Kuulemma se ruksi ei siellä kuitenkaan pysy jos sitten kirjautuu jonnekin virastosivulle ja homma on lähinnä kiusaamista muistuttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Eli vähän kuin sellainen "ikäihmiset, HAISTAKAA P*SKA".
Jos ei käytä mitään sähköisiä palveluita, saa jatkossakin paperipostia. He, jotka käyttävät jo sähköisiä palveluita, voivat kirjautua Suomi.fi ja valita haluavansa paperipostia.
Miksi valehtelet? Harmiksesi tämä ei tavoita niitä, joita sinulla oli tarkoitus säikytellä, koska he eivät tätä palstaa lue.
Kiinnittäisin myös tuollaisen posti asian lisäksi huomiota siihen, että laskuttajat, perintä ja muutkin tahot toimisivat varmasti lain mukaan?
Kuka varmistaa heidän toiminnan?
Mistä tavallinen kansalainen voi edes tietää, onko häneltä peritty oikeita summia, nykyään, kun voi periä kovin vanhojakin juttuja vuosikymmenten takaa.
Entäs jos summat ei ole oikeita, eikä eräpäivätkään ? Entäs jos peritään väärin? Voihan niihin laittaa vastine? Niin voi, mutta miten asiat todistetaan loppupeleissä niin että varmasti ei ole velallisen epäeduksi? Laskuttaja voi laittaa mitä huvittaa? Laskun saaja sanoo, ei ole oikea summa ja laskuttaja sanoo, että kyllä on?
Pitää olla asiakkaan tarkka ja huolellinen? Tietenkin, mutta periaatteessa pitäisi olla kielletty periä vuosikymmenten takaisia velkoja ilman että niistä joka vuosi on lähetetty muistutus?
Kai joku oikeusturva voi myös velallisella olla, eikä laskuttajan yksinoikeus myhäillä:, Laskut on vaan maksettava niin ei käy noin.
Laskut on maksettava, mutta laskuttajan on laskutettava prikulleen lain mukaan. Varsin merkillisen erilaisia versioita olen sasnut sekä laskuttajalta että perintätoimistolta, kun on kysellyt asioiden petään. Joskus ei edes vastata mitään.
Olen saanut jopa älyttömiä laittomia vastsuksia ta jopa: En tiedä vastauksia itse perintätoimistolta kun kysellyt kummallisuuksiin perään Toki netissäkin löytyy ihan sillisalaattimaista ohjeistusta, mutta ei nuo laskuasiat pitäisi olka niin, että lakimiestä tarvitaan?
Kansalaisten pitäisi voida luottaa, laskuilla ja perinnällä ei voida varastaa tuosta vaan, ehkä jopa esiintyen laskuttajana, vaikka ei olle sitä
Tuossa olisi ollut poliisille tutkimista: Miten varastetaan tavallisen kansalaisen rahoja laskujen väärennyksillä ja perimisen väärennyksillä!
Verottaja ilmoitti, että myös suomi.fi -postista kieltäytyvät saavat tiedot vain diginä, enää ei siis vanhus voi vedota siihen, että ei ole nettiyhteyttä.