Olen aina ostanut alle 2000e autoja. Nyt harkitsen 10 tuhannen autoa, saanko rahoille "vastiketta"?
Olen ajanut paljon ranskalaisilla, Volkkareilla ja Fordeilla tässä lähes 20 vuoden aikana kun minulla kun ollut ajokortti. Koskaan en ole juuri 2000e laittanut autoon rahaa ja nämä autot on ollut 200-260 tuhatta ajettuja.
Viimeisin autoni rikkoutui kesken ajon ja moottorin vaihto olisi edessä, eli tonneja palaa korjaukseen. Olen selaillut nettiautoa ja ihastunut visuaalisesti (ja ominaisuuksiltaan) pariin eri autoon. Toinen olisi Mersu ja toinen Bemari. Kumpaakaan autoa en ole ennen omistanut.
Mutta jos saisin esim 2-3 tuhannella saman verran ajetun Mersun/BMWn ja näiden hinta on monin verroin kalliimpi, onko siinä järkeä?
Autoa tarvitsen paljon työssäni että voin siirtyä kohteesta toiseen ja ajoa tulee vuodessa varmaankin 50 tuhatta kilometriä joten kaipaisin vähän ajomukavuutta.
Tosin jos auton merkillä ei ole väliä, saan mm vakkarin jo ihan sillä parillakin tonnilla. Mulla olisi kyllä tarvittaessa varaa siihen kalliimpaankin autoon
Kommentit (15)
Mulla ollu noin 10 000€ Toyotia,Hondia ja Mazdoja niin kyllä ne ihan kelpo pelejä on ollut,alustasta kannattaa pitää huoli sillä ne aiheuttaa eniten haasteita noissa.
Mersu mielummin, kaikki teiniklopit yrittää haasta bmwtä kisaan, mersu oli ennen taloudellinen, varmaan vieläkin
Olet iskenyt silmäsi Mersuun ja Bemariin, Mutta jos saisit esim 2-3 tuhannella saman verran ajetun Mersun/BMWn ja näiden hinta on monin verroin kalliimpi, onko siinä järkeä?
Nyt en oikein tajunnut.
Siis tottakai jos saisit kymppitonnin Mersun kahdella tonnilla niin järkeväähän on ottaa se halvempi jos se kerta on sama auto?
Vai mitä tässä haettiin takaa?
Iso volvo on luotettava ja hyvä. Bensakone on kyllä todella janoinen
ei ole varma mikään auto kalliskaan. vähän ajettu auto käytettynä on halvempi ostaa.
Minä pysyisin noissa parin tonnin autoissa.
Kymppitonnin auto ei ole mikään ihmeellinen, etenkään Mersu/BMW luokassa.
Ennemmin kymppitonnilla ostaisin jonkun mahdollisimman uuden kian tai muun kinkkiräpsyttimen.
Tuohon hintaan jo lähinnä paljon ajettuja yksilöitä ja tyyppiviat jo alkaa tulla esiin.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen laskenut niin, että se on 12500€ per 50000 huoletonta ajokilometriä ennen kuin isommat ongelmat alkaa.
Eli jos laitat 25000€ pystyt ajamaan 100000km ilman suuri huolia.
Huono hyötysuhde. Itse maksoin nykyisest autostani muistaakseni 13500€ ja olen ajanut sillä jö 200 000 km ilman mitään ihmeenpää murhetta. Huollot on tehty, jarrujen osia ja pari niveltä vaihdettu, ei sen kummempaa. Nyt mittarissa 320 tkm ja hyvin kulkee edelleen. Kyseessä on -12 mallinen Kia Ceed diesel, paras auto mitä minulla on ikinä ollut.
Vierailija kirjoitti:
Olet iskenyt silmäsi Mersuun ja Bemariin, Mutta jos saisit esim 2-3 tuhannella saman verran ajetun Mersun/BMWn ja näiden hinta on monin verroin kalliimpi, onko siinä järkeä?
Nyt en oikein tajunnut.
Siis tottakai jos saisit kymppitonnin Mersun kahdella tonnilla niin järkeväähän on ottaa se halvempi jos se kerta on sama auto?
Vai mitä tässä haettiin takaa?
Siis Mersu tai BMW maksaa sen kymppitonnin. Mutta esim saman ikäisen ja kilometrimäärän varustetun Fordin saa 3000e.
Tarkoitan siis että kannattaako maksaa siitä merkistä vai onko se Mersu/BMW parempi siltikin?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Huono hyötysuhde. Itse maksoin nykyisest autostani muistaakseni 13500€ ja olen ajanut sillä jö 200 000 km ilman mitään ihmeenpää murhetta. Huollot on tehty, jarrujen osia ja pari niveltä vaihdettu, ei sen kummempaa. Nyt mittarissa 320 tkm ja hyvin kulkee edelleen. Kyseessä on -12 mallinen Kia Ceed diesel, paras auto mitä minulla on ikinä ollut.
Piti siis sanomani että olen ajanut tuolla jo 250 tkm, ostin sen 70 tkm ajettuna.
Joku japsi, ne kestää. Kyllä 10-tonnilla saa sellaisen auton, jolla voi ajella 150 000km huoletta.
kalliimmilla merkeillä myös korjauskustannukset ovat kalliimpia, tämä helposti unohtuu, kun rahat just riittää johonkin hienoon, mutta vanhaan
Vierailija kirjoitti:
Minä pysyisin noissa parin tonnin autoissa.
Kymppitonnin auto ei ole mikään ihmeellinen, etenkään Mersu/BMW luokassa.
Ennemmin kymppitonnilla ostaisin jonkun mahdollisimman uuden kian tai muun kinkkiräpsyttimen.
Mersu ja bemari on hyvin potentiaalinen kallis vikapesä jos sen ostaa kymppitonnin hintaluokasta ja ajaa 50 tkm vuodessa.
Toimivia kilsoja kestäviä autoja ovat mm. bensamanuaali sekä 1,8 hybridi automaatti Tojottimet. Autoradioksi tarvitsee hyvät vastamelu kuulokkeet..
Jos laitat 10 tonnia autoon, niin älä nyt ainakaan käytettyä ja paljon ajatettua premiumia osaa. Niissä on hirveästi pikkuvikoja, kun on kaikkea herkkuja, jotka ajan myötä hajoaa. Kohtuu uutena ovat hyviä.
Saat paljon enemmän autoa ja luotettavuutta tuolla rahalla, kun ostat kohtuu uuden halpiksen.
Itse olen laskenut niin, että se on 12500€ per 50000 huoletonta ajokilometriä ennen kuin isommat ongelmat alkaa.
Eli jos laitat 25000€ pystyt ajamaan 100000km ilman suuri huolia.