Onkohan tuossa EU:n uudessa lentomatkojen käsimatkatavara-asetuksessa mitään järkeä koska se aiheuttaa kaaoksen
Siis jokaisella saisi jatkossa olla ilmaiseksi kaksi käsimatkatavaraa? Se isompi (7kg) ja pienempi istuimen alle. Seuraus: Nuo ei mahtuisi matkustamoon ja aikaa kuluisi kun niitä siirretään ruumaan. Varsinaisia ruumaan meneviä matkatavaroita ei ostaisi enää kukaan. Kaikki siirtyisi lippujen hintoihin.
"Euroopan unionissa on äänestetty uudesta matkatavaroihin liittyvästä ehdotuksesta, jonka mukaan matkustajat saisivat jatkossa tuoda lennolle yhden enintään seitsemän kiloa painavan käsimatkatavaran ilman lisämaksua.
Lisäksi matkustajat voisivat ottaa mukaan lennolle istuimen alle mahtuvan henkilökohtaisen tavaran."
Kommentit (17)
Mikä ihmeen fiksaatio säädöksissä on aina tuohon painoon? Sillähän ei ole käytännön suhteen mitään merkitystä, vaan niillä fyysisillä mitoilla. Jos laukku painaa 2kg mutta on mitoiltaan rinkan kokoinen, tuottaa se taatusti enemmän ongelmia kuin 9kg painoinen istuimen alle mahtuva.
Miksi kaikki tämmöiset pitää aina tehdä päin percettä. Mistä asiantuntijoille maksetaan?
Noinhan asia on ollut ennenkin? Ihan hyvin mahtui.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen fiksaatio säädöksissä on aina tuohon painoon? Sillähän ei ole käytännön suhteen mitään merkitystä, vaan niillä fyysisillä mitoilla. Jos laukku painaa 2kg mutta on mitoiltaan rinkan kokoinen, tuottaa se taatusti enemmän ongelmia kuin 9kg painoinen istuimen alle mahtuva.
Miksi kaikki tämmöiset pitää aina tehdä päin percettä. Mistä asiantuntijoille maksetaan?
Koska lainsäädännön kannalta oleellisti esineiden liikuttamiseen liittyvät co2 päästöt perustuvat enemmän painoon kuin jonkun asian pituuteen. Lentoyhtiöt nykyäänkin rajoittaa sitten itse omilla säännöillään esineiden fyysiset mitat.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen fiksaatio säädöksissä on aina tuohon painoon? Sillähän ei ole käytännön suhteen mitään merkitystä, vaan niillä fyysisillä mitoilla. Jos laukku painaa 2kg mutta on mitoiltaan rinkan kokoinen, tuottaa se taatusti enemmän ongelmia kuin 9kg painoinen istuimen alle mahtuva.
Miksi kaikki tämmöiset pitää aina tehdä päin percettä. Mistä asiantuntijoille maksetaan?
Tietenkin painon mukaan, jotta voidaan arvioida koneen kokonaispaino. Onhan niille tavaroille määritelty fyysiset mitatkin, jotka vaihtelevat lentoyhtiöstä riippuen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen fiksaatio säädöksissä on aina tuohon painoon? Sillähän ei ole käytännön suhteen mitään merkitystä, vaan niillä fyysisillä mitoilla. Jos laukku painaa 2kg mutta on mitoiltaan rinkan kokoinen, tuottaa se taatusti enemmän ongelmia kuin 9kg painoinen istuimen alle mahtuva.
Miksi kaikki tämmöiset pitää aina tehdä päin percettä. Mistä asiantuntijoille maksetaan?
Tietenkin painon mukaan, jotta voidaan arvioida koneen kokonaispaino. Onhan niille tavaroille määritelty fyysiset mitatkin, jotka vaihtelevat lentoyhtiöstä riippuen.
Niin. Arvioida. Ei tuolla ole mitään tekemistä todellisuuden kansa niin kauan kun käsipakaaseja (ja matkustajia) ei punnita. Siihen asti kaikki perustuu (ylimitoitettuun, varmuuden vuoksi) arvioon, jolla laskelmat tehdään: aikuinen mies/aikuinen nainen/lapsi. Tuohon sisältyy siis se pakaasi ja matkustaja. Luku voi pitää paikkansa tai sitten useimmin ei.
Vierailija kirjoitti:
Sellaista ilmastonmuutokssn vastaista taistelua, lisätään lentokoneiden painoa ja näin myös polttoainemäärää.
Koronan aikaan lennot vedettiin lähes nollaan, siltikään maapallon kuormitus ei juurikaan vähentynyt.
Mieti tykönäsi sitä yhtälöä.
On tosiaan järkevää, että matkalippuun kuuluu normaali käsimatkatavara. Näin oli ennen.
Lentoyhtiöt on ihan itse aiheuttaneet ongelmansa ahneudellaan. Pieni tavara, iso tavara, ruumalaukku.. Kukaan ei käytännössä valvo asiaa millään tavalla halpiksia lukuunottamatta ja lähes joka lennolla tuloksena hirveä sirkus, jossa ylisuuret ikeakassit vie kaiken tilan ja määräysten mukaisia käsipakaaseja laitetaan väkisin ruumaan.
Tuo voi olla ihan hyvä juttu jos sitten myös kontrolloidaan sen käsimatkatavaran painoa / kokoa paremmin kuin nyt. Ja ei nää niitä miljoonaa muuta pussukkaa, vaan ne matkustamoon tulevat tavarat oikeasti pakataan niihin kahteen käsimatkatavaraan.
Vierailija kirjoitti:
Tuo voi olla ihan hyvä juttu jos sitten myös kontrolloidaan sen käsimatkatavaran painoa / kokoa paremmin kuin nyt. Ja ei nää niitä miljoonaa muuta pussukkaa, vaan ne matkustamoon tulevat tavarat oikeasti pakataan niihin kahteen käsimatkatavaraan.
Näin sen pitäisi olla, mutta koska lenttokenttämyynti, ei tuo tule ikinä varmaan tapahtumaan.
Vierailija kirjoitti:
On tosiaan järkevää, että matkalippuun kuuluu normaali käsimatkatavara. Näin oli ennen.
Jep, yksi kassi, laukku, nyssäkkä tjsp, mutta vain yksi. Kun niitä pakaaseja ja nyyttejä on kymmenen käsimatkatavaraksi verhoiltuna, niin menee liiallisuuksiin.
Olihan se ihan naurettavaa finnairilta, että halvimpaan lippuun ei sisälly edes käsimatkatavaraa. Tarkoitan, että se on kuitenkin olevinaan "oikea" lentoyhtiöä, niin pitikö mennä tähän halpalentoyhtiöpelleilyyn sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tosiaan järkevää, että matkalippuun kuuluu normaali käsimatkatavara. Näin oli ennen.
Jep, yksi kassi, laukku, nyssäkkä tjsp, mutta vain yksi. Kun niitä pakaaseja ja nyyttejä on kymmenen käsimatkatavaraksi verhoiltuna, niin menee liiallisuuksiin.
Tämä. Saat tuoda YHDEN matkatavaran matkustamoon. Lisäksi voit tuoda käsilaukun, läppärilaukun, ostoskassin jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tosiaan järkevää, että matkalippuun kuuluu normaali käsimatkatavara. Näin oli ennen.
Jep, yksi kassi, laukku, nyssäkkä tjsp, mutta vain yksi. Kun niitä pakaaseja ja nyyttejä on kymmenen käsimatkatavaraksi verhoiltuna, niin menee liiallisuuksiin.
Juuri näin. Ainoa minkä sallisin ylimääräisenä on takki. Talvitakkia voi olla hankala pakata reppuun.
Onko se nyt asetus vai pelkkä ehdotus?
Sellaista ilmastonmuutokssn vastaista taistelua, lisätään lentokoneiden painoa ja näin myös polttoainemäärää.