Miksei HSL-sovelluksella pysty puolet ajasta edes ostamaan lippua?
Haluaako HSL niitä maksavia asiakkaita vai ei? Muilla tätä samaa paskaa kuukaudesta toiseen?
Kommentit (5)
Kerran vuoden sisällä ollu oston kanssa ongelmia, mutta silloinkin sain tokalla yrityksellä lipun ostettua. Eli kyllä se ainakin mulla on toiminut moitteetta. Onhan uusin versio sovelluksesta?
HSL kitisee jatkuvasti pummilla matkustavista ja perustelee sillä tolkutonta hintojen nostoa.
Samalla tekevät lipun ostamisesta mahdollisimman vaikeaa. Etenkin turisteilla on melkein mahdoton saada lippua jos ei halua parin päivän vierailun talia säätää sovelluksen kanssa. Nyt saivat vihdoin ja viimein joihinkin kulkuvälineisiin mahdollisuuden maksaa pankkikortilla mutta siihenkin piti jonkun neropatin keksiä että tämä helpoin tapa ostaa lippu on myös kalliimpi kuin ne vaikeat tavat.
HSL:n tulot paranisivat roimasti jos tekisivät lipun ostamisesta helppoa ja halpaa. Muistan kun pystyi tekstiviestillä ostamaan ratikkalipun joka oli alle kaksi euroa. Kyllä se tuli ostettua parin pysäkinvälin matkallekin. Nyt jopa minä, keskituloinen jätän välillä lipun ostamatta koska yli kolme euroa jostain lyhyestä pyrähdyksestä on vaan liikaa. Lipun kestokin on niin lyhyt että yhdellä lipulla ei ehdi tehdä edestakaista matkaa kauppaan ja kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Kerran vuoden sisällä ollu oston kanssa ongelmia, mutta silloinkin sain tokalla yrityksellä lipun ostettua. Eli kyllä se ainakin mulla on toiminut moitteetta. Onhan uusin versio sovelluksesta?
On uusin versio ja olen kokeillut kaikkia maksutapoja. Epäilen että "ongelma" on kännykässäni, koska on "jo" 5 vuotta vanha android-kännykkä, ja asia jotenkin varmaan liittyy siihen. Mutta jälleen, pitäisi olla HSL:n vastuulla luoda sovellus, jota voi käyttää kaikenlaisilla älypuhelimilla. Kaikki raha ilmeisesti mennyt kyttäävien smurffien palkkaamiseen, kun kerran sovellus ei koskaan parane. -ap
Matkakortinlukijat ovat samaa sontaa. Kuljen 4-6 matkaa kk ja puolet kerroista lukija on ollut hajalla.