Onnibus tuplaa hinnat.
Selityksenä on uudet luxusbussit, jotka ovat kuitenkin ihan samanlaisia kuin muutkin bussit. Toivovat, että uusi hintataso on vuoden päästä uusi normaali ja rahastus voi alkaa kunnolla.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1079ecdb-6532-4931-8308-db8c64b6e97c
Kommentit (35)
Häh? Onhan niillä edelleen tavalliset vuorot myös. Ja tuossa lux-bussissa ero oli se, että siellä on takaosassa paremmat penkit, vain kolme per rivi (1+2) ja nuo eivät pysähdy välipysäkeillä.
Se mitä moni kuluttaja ei tunnu koskaan tajuavan on se, että ns. halpistuote ei ole se millä yritykset takovat pitkällä tähtäimellä kannattavuutta tai voittoa, vaan pitkän tähtäimen suunnitelmana on vallata markkinaosuutta, kaataa kilpailijoita, sen jälkeen vivuttaa keskikatetta ylös ns premiumtuotteilla ja pikku hiljaa nostaa yleistä hinnoittelua myös.
Esim. ns. Premium-irtokarkkien tuomisessa markkinoille ainoa liiketoiminnallinen tavoite oli nostaa irtokarkkituotteiden keskimääräistä kilohintaa ja katetta. Ei sitä Premium-myllytystä enää aktiivisesti markkinoinnissa näy, se homma on hoidettu ja tyhmä kuluttaja maksaa nyt kaikista irtokarkeistaan enemmän. Halpalentoyhtiöt myyvät halpoja lentoja, mutta vain epämukavina matkustusaikoina ja ilman tarpeellisia lisäpalveluita. Ja niiden halpojen lentojen keskihintakin on vuosien varrella moninkertaistunut. Kaikesta mukavasta ja tarpeellisesta saa maksaa ekstraa.
Vierailija kirjoitti:
Isona ihmisenä kiitän ja olen valmis maksamaan ekstraa. Aiempi kokemus oli olla kuin sardiini purkissa. Onnibus on usein ainoa vaihtoehto nykypäivänä ja harmillisen ahdas.
Ei ole koskaan tuntunut ahtaalta, ihan normaalit penkit. Taidat oikeasti olla iso.
Tuossa sanottiin, että tehdään yhteistyössä virolaisen firman kanssa, mutta kuskit on Suomen Onnibussin kuskeja. Onko autot siis Virosta? Saako Viron rekisterissä olevilla busseilla tosiaan ajaa Suomen sisäistä liikennettä?
Hinta saakin hieman nousta, jos busseihin saadaan aikuisten kokoa olevat penkit ja jalkatilat. On se ollutkin tuskaa pitkän lentomatkan jälkeen ahtautua ilmeisesti päiväkoti-ikäisille mitoitettuun istuinpaikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Se mitä moni kuluttaja ei tunnu koskaan tajuavan on se, että ns. halpistuote ei ole se millä yritykset takovat pitkällä tähtäimellä kannattavuutta tai voittoa, vaan pitkän tähtäimen suunnitelmana on vallata markkinaosuutta, kaataa kilpailijoita, sen jälkeen vivuttaa keskikatetta ylös ns premiumtuotteilla ja pikku hiljaa nostaa yleistä hinnoittelua myös.
Esim. ns. Premium-irtokarkkien tuomisessa markkinoille ainoa liiketoiminnallinen tavoite oli nostaa irtokarkkituotteiden keskimääräistä kilohintaa ja katetta. Ei sitä Premium-myllytystä enää aktiivisesti markkinoinnissa näy, se homma on hoidettu ja tyhmä kuluttaja maksaa nyt kaikista irtokarkeistaan enemmän. Halpalentoyhtiöt myyvät halpoja lentoja, mutta vain epämukavina matkustusaikoina ja ilman tarpeellisia lisäpalveluita. Ja niiden halpojen lentojen keskihintakin on vuosien varrella moninkertaistunut. Kaikesta mukavasta ja tarpeellisesta saa maksaa ekstraa.
Ei yksittäisen kuluttajan tarvitse tajuta saati korvaansa lotkauttaa yritysten ja yrittäjien itse valittuihin riskeihin vaan vain vain juuri siihen mitä itse kuluttaa tai jättää kuluttamatta.
https://www.google.com/search?q=onnibus+kolaroi&oq=onnibus+kolaroi&gs_l…
Puolittuuko vai tuplaantuuko kolarointi (sähköviat?) hinnannousulla?
Vierailija kirjoitti:
Ei yksittäisen kuluttajan tarvitse tajuta saati korvaansa lotkauttaa yritysten ja yrittäjien itse valittuihin riskeihin vaan vain vain juuri siihen mitä itse kuluttaa tai jättää kuluttamatta.
Yksittäiselle kuluttajalle on hyödyllistä miettiä, ottaa selvää ja ymmärtää mistä hän maksaa ja mistä hinta muodostuu edes jollain tasolla. Siten voi tehdä huomattavasti viisaampia ja tietoisempia valintoja. En käsitä mitä yrität selittää yritysten ja yrittäjien riskeistä koska en tuossa lainaamassasi kommentissa puhunut niistä yhtään mitään.
Plussaa penkeistä ja jalkatilasta.
Mitä hemmettiä mä sen sijaan noilla näytöillä teen? Vihaan kaikkia turhia näyttöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yksittäisen kuluttajan tarvitse tajuta saati korvaansa lotkauttaa yritysten ja yrittäjien itse valittuihin riskeihin vaan vain vain juuri siihen mitä itse kuluttaa tai jättää kuluttamatta.
Yksittäiselle kuluttajalle on hyödyllistä miettiä, ottaa selvää ja ymmärtää mistä hän maksaa ja mistä hinta muodostuu edes jollain tasolla. Siten voi tehdä huomattavasti viisaampia ja tietoisempia valintoja. En käsitä mitä yrität selittää yritysten ja yrittäjien riskeistä koska en tuossa lainaamassasi kommentissa puhunut niistä yhtään mitään.
Kyllä yrittäjänkin pitää ymmärtää, että yrittämiseen sisältyy aina "yrittäjän riski" eikä sitä voi soluttaa ja projisoida yksittäisen kuluttajan kontolle. Tiedostava kuluttaja toki tahollaan ymmärtääkin hinnoittelupolitiikan lainalaisuuksia etsii itse sopivinta tuotetta/palvelua, mutta ei silti koskaan käytännössä, varsinkaan kokonaan kanna/vastaa kenenkään yrityksen riskeistä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä yrittäjänkin pitää ymmärtää, että yrittämiseen sisältyy aina "yrittäjän riski" eikä sitä voi soluttaa ja projisoida yksittäisen kuluttajan kontolle. Tiedostava kuluttaja toki tahollaan ymmärtääkin hinnoittelupolitiikan lainalaisuuksia etsii itse sopivinta tuotetta/palvelua, mutta ei silti koskaan käytännössä, varsinkaan kokonaan kanna/vastaa kenenkään yrityksen riskeistä.
Mikä ihmeen fetissi sinulla on jänkätä yritysten ja yrittämisen riskeistä, kun se ei edes ole tämän keskustelun aihe? Avaa joku oma ketju.
Lisäksi vaikka kuluttaja kuinka "ymmärtää mistä hinta muodostuu" ei hän silti välttämättä päädy juuri ko. tuotteeseen.
Usein vähintään mielikuvien ja maineen tasolla tuntuu että hinta muodostuu pääosin tyrkkymyyjätahon ahneudesta.
Vierailija kirjoitti:
Plussaa penkeistä ja jalkatilasta.
Mitä hemmettiä mä sen sijaan noilla näytöillä teen? Vihaan kaikkia turhia näyttöjä.
Eivät ole turhia, voi katsoa aikuisviihdettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä yrittäjänkin pitää ymmärtää, että yrittämiseen sisältyy aina "yrittäjän riski" eikä sitä voi soluttaa ja projisoida yksittäisen kuluttajan kontolle. Tiedostava kuluttaja toki tahollaan ymmärtääkin hinnoittelupolitiikan lainalaisuuksia etsii itse sopivinta tuotetta/palvelua, mutta ei silti koskaan käytännössä, varsinkaan kokonaan kanna/vastaa kenenkään yrityksen riskeistä.
Mikä ihmeen fetissi sinulla on jänkätä yritysten ja yrittämisen riskeistä, kun se ei edes ole tämän keskustelun aihe? Avaa joku oma ketju.
Liittyy auttamatta asiaan. Miksi se on sinulle niin punainen vaate, arka juttu ja ehkä peräti tabu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä yrittäjänkin pitää ymmärtää, että yrittämiseen sisältyy aina "yrittäjän riski" eikä sitä voi soluttaa ja projisoida yksittäisen kuluttajan kontolle. Tiedostava kuluttaja toki tahollaan ymmärtääkin hinnoittelupolitiikan lainalaisuuksia etsii itse sopivinta tuotetta/palvelua, mutta ei silti koskaan käytännössä, varsinkaan kokonaan kanna/vastaa kenenkään yrityksen riskeistä.
Mikä ihmeen fetissi sinulla on jänkätä yritysten ja yrittämisen riskeistä, kun se ei edes ole tämän keskustelun aihe? Avaa joku oma ketju.
Liittyy auttamatta asiaan. Miksi se on sinulle niin punainen vaate, arka juttu ja ehkä peräti tabu?
Lyön vetoa että monet kanssasi tekemisissä olleista ihmisistä pitävät sinua todella rasittavana tosielämässä.
Markkinoille tullessa muut bussiyhtiöt yrittivät kaikin keinoin sabotoida Onnibussin toimintaa ja savustaa elintilastaan taistellen notkeamman kilpailijan kokonaan pois. Tätä ei silti tarvitsisi tai kannata Onnibussifirman asiakkaille kostaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä yrittäjänkin pitää ymmärtää, että yrittämiseen sisältyy aina "yrittäjän riski" eikä sitä voi soluttaa ja projisoida yksittäisen kuluttajan kontolle. Tiedostava kuluttaja toki tahollaan ymmärtääkin hinnoittelupolitiikan lainalaisuuksia etsii itse sopivinta tuotetta/palvelua, mutta ei silti koskaan käytännössä, varsinkaan kokonaan kanna/vastaa kenenkään yrityksen riskeistä.
Mikä ihmeen fetissi sinulla on jänkätä yritysten ja yrittämisen riskeistä, kun se ei edes ole tämän keskustelun aihe? Avaa joku oma ketju.
Liittyy auttamatta asiaan. Miksi se on sinulle niin punainen vaate, arka juttu ja ehkä peräti tabu?
Lyön vetoa että monet kanssasi tekemisissä olleista ihmisistä pitävät sinua todella rasittavana tosielä
Katkeraa rutinaa. Itse en kuitenkaan lähde asiattomasti ja nolosti hyökkäilemään henkilöön tai vedonlyöntibisneksiin vaan keskustelen aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yksittäisen kuluttajan tarvitse tajuta saati korvaansa lotkauttaa yritysten ja yrittäjien itse valittuihin riskeihin vaan vain vain juuri siihen mitä itse kuluttaa tai jättää kuluttamatta.
Yksittäiselle kuluttajalle on hyödyllistä miettiä, ottaa selvää ja ymmärtää mistä hän maksaa ja mistä hinta muodostuu edes jollain tasolla. Siten voi tehdä huomattavasti viisaampia ja tietoisempia valintoja. En käsitä mitä yrität selittää yritysten ja yrittäjien riskeistä koska en tuossa lainaamassasi kommentissa puhunut niistä yhtään mitään.
Riskit ovat olemassa eivätkä kuitenkaan katoa mihinkään vaikka juuri sinä et niistä puhu tai kestä edes teoriassa käsitellä (tätäkään) tosiasiaa. Laput silmille, pää pensaaseen ja kaikki ongelmat joko vaietaan kuoliaaksi, vähätellään tai kielletään täysin maton alle lakaisten on vain huonoa toivotaantoivotaan -bisnestä. Onnibus kyllä ilmoitti että kyseessä on KOKEILU.
Paljon enemmän tässä kismittää se, että Onnibus vähentää reittejään!
Enpä tiedä nouseeko esim. Turku-Helsinki-välin alin hinta kovinkaan paljon noitten luksusbussien takia. Ei se normaali taida nykyään olla juurikaan sitä vähän alle kympin luksusbussitaksan alinta hintaa halvempi. Normaali - siis se hyvissä ajoin otettu lippu. Lähempänä matkapäivää kun lähdet lipun hintoja katsomaan mennään jo reilusti kympistä yli!
Isona ihmisenä kiitän ja olen valmis maksamaan ekstraa. Aiempi kokemus oli olla kuin sardiini purkissa. Onnibus on usein ainoa vaihtoehto nykypäivänä ja harmillisen ahdas.