Onko sitä hintalappua kerrottu mitä koko Suomen rataverkon raideleveyden kaventaminen tulee maksamaan?
Kommentit (21)
Se on miljardeja ja urakka kestää noin 2035-2055. Mutta rautatiet on ennemmin tai myöhemmin peruskorjattava joka tapauksessa, joten kaikki kustannus ei ole lisäkustannusta olemassa olevaan rautatieliikenteeseen.
200 miljardia on realistisin arvio Tussupin natosotaradalle,
Eiköhän EU osallistu kuluihin. On osa EU:n puolustusta, joten älä sure iigori.
Summa on varmaan ihan käsittämätön.
Jos tuota muutosta perustellaan jollain huoltovarmuudella niin metsässä ollaan. Ensin pitää saada esim Suomen lihatuotanto kuntoon ja muutenkin ruoantuotanto varmistettava, että ruoka riittää. Pitäisi varmistaa, että jatkuvasti apteekeistä loppuneet lääkkeet huolehditaan ja pidetään ihmisten mielenterveys kunnossa.
RAHAA ON ja KERRANKIN SE JÄÄ SUOMEEN,jihuu.Mikä määrä työtä ja toimeentuloa jota EU rahoittaa.
Ryssäviha johtaa hulluuteen.
Kannattaisiko vilkaista karttaa vai kuivattaako tussuppi Suomenlahden LOL
Vierailija kirjoitti:
Summa on varmaan ihan käsittämätön.
Jos tuota muutosta perustellaan jollain huoltovarmuudella niin metsässä ollaan. Ensin pitää saada esim Suomen lihatuotanto kuntoon ja muutenkin ruoantuotanto varmistettava, että ruoka riittää. Pitäisi varmistaa, että jatkuvasti apteekeistä loppuneet lääkkeet huolehditaan ja pidetään ihmisten mielenterveys kunnossa.
Tilaa TEMUSTA RUOKASIKIN SITÄHÄN TÄÄLLÄ AINA HOET.
Hintalappu selviää kun hanketta ryhdytään suunnittelemaan.
Puolustusmenoistahan tässä on kyse kun ilman Venäjän naapurimaihinsa kohdistamia aggressioita tuolle ei olisi Suomessa tarvetta. Hyökkäys Ukrainaan teki selväksi sen että tämäkin muutos on tarpeellinen.
Höpö höpö. Maailmassa on tehty ihmeellisempiäkin asioita, kuin siirretty kaksi valssattua terästankoa 8 senttiä lähemmäs toisiaan. Paras argumentti tässä on se, että siirrytään pyccäläisestä mitasta yleiseurooppalaiseen. Vaikka maksaisi mitä.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän EU osallistu kuluihin. On osa EU:n puolustusta, joten älä sure iigori.
Miksi eu osallistuisi ainakaan millään merkittävällä summalla? Suomi on käytännössä saari, ei meidän rautatiet kiinnosta Brysselissä.
Vierailija kirjoitti:
Hintalappu selviää kun hanketta ryhdytään suunnittelemaan.
Puolustusmenoistahan tässä on kyse kun ilman Venäjän naapurimaihinsa kohdistamia aggressioita tuolle ei olisi Suomessa tarvetta. Hyökkäys Ukrainaan teki selväksi sen että tämäkin muutos on tarpeellinen.
Eli siis koko hanke tehdään siksi, että puolustusmenot saadaan kasvamaan 5%:een BKT:sta Trumpin käskyjen mukaisesti?
Tämä ei tule toteutumaan. Ranne on ollut ministerinä johdonmukaisesti täysin kujalla ja puhunut ristiin itsensä kanssa. Tää on taas jotain että se on päiväkaljoilla vähän funtsinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hintalappu selviää kun hanketta ryhdytään suunnittelemaan.
Puolustusmenoistahan tässä on kyse kun ilman Venäjän naapurimaihinsa kohdistamia aggressioita tuolle ei olisi Suomessa tarvetta. Hyökkäys Ukrainaan teki selväksi sen että tämäkin muutos on tarpeellinen.
Eli siis koko hanke tehdään siksi, että puolustusmenot saadaan kasvamaan 5%:een BKT:sta Trumpin käskyjen mukaisesti?
Höperö, ei tietenkään. Vaan koska Venäjä on läjä paskaa.
Miten käy Tolstoin, Repinin ja muiden VR:n Venäjän-junien kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Miten käy Tolstoin, Repinin ja muiden VR:n Venäjän-junien kanssa?
Romutetaan. Bussit tilalle.
Järjetön idea. Pitäisi keskittyä pitämään maantiet kunnossa ja huolehtia, ettei sähköistetä jokaista rekka-autoa, vaan pidetään huoltovarmuus yllä polttoainerekoilla.
Vierailija kirjoitti:
Se on miljardeja ja urakka kestää noin 2035-2055. Mutta rautatiet on ennemmin tai myöhemmin peruskorjattava joka tapauksessa, joten kaikki kustannus ei ole lisäkustannusta olemassa olevaan rautatieliikenteeseen.
Joo ja rakennetaan rinnakkainen rataverkko pikkuhiljaa. Kaluston vanhentuessa siirrytään sitämukaa uuteen raideleveyteen.
Vierailija kirjoitti:
Se on miljardeja ja urakka kestää noin 2035-2055. Mutta rautatiet on ennemmin tai myöhemmin peruskorjattava joka tapauksessa, joten kaikki kustannus ei ole lisäkustannusta olemassa olevaan rautatieliikenteeseen.
Just saatiin valmiiksi kaksoisraiteet Ouluun tässähän nyt ahdistaa se että raiteet on itänaapurin kanssa samaa leveyttä.
Kremlissäkö tästä nyt ollaan järkytytty?