Miksi näyttelijät suostuvat arvoaan alentaviin genreleffaprojekteihin?
Esim. vaikka Arskan Escape Plan -leffa yhdessä Stallonen kanssa. Expendablesin ymmärsin vielä, kun oli kuitenkin vielä isoa ja hyvintehtyä tuotantoa, ainakin sarjan kaksi ekaa osaa.
Kommentit (12)
Kaikki pidemmät sarjat on täyttä huttua parin ekan osan jälkeen. Esim. fast and furries (tjsp), miss impossible (tjsp) tai mitä näitä olikaan. Ternimaattoreissakin (tjsp) alkoi olla ideat finaalissa jo kolmannessa osassa mutta osat vaan jatkui.
Eka osa escape planista oli ok kunhan ei liikaa miettinyt. Eli ihan ok tasoa stallone tai schwarzenegger sarjassa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki pidemmät sarjat on täyttä huttua parin ekan osan jälkeen. Esim. fast and furries (tjsp), miss impossible (tjsp) tai mitä näitä olikaan. Ternimaattoreissakin (tjsp) alkoi olla ideat finaalissa jo kolmannessa osassa mutta osat vaan jatkui.
Eka osa escape planista oli ok kunhan ei liikaa miettinyt. Eli ihan ok tasoa stallone tai schwarzenegger sarjassa.
Escape Plan ekan leffan budjetti oli n. 20-kertainen kolmanteen leffaan verrattuna. Sekin varmaan vaikuttaa elokuvan tasoon hieman.
Tavallaan Escape Plan on oikein hyvä jos hyväksyy että se on vankilagenreleffa. Ja on kuitenkin tehty Arskan uran ehtoopuolella, jolloin ei ole enää niin väliä mitä sylkee ulos. Enemmän vaikka End of Days miehen katalogissa ihmetyttää, se nyt kuitenkin on vain tympeää uskonnollista toimintajyystöä, ja tehty aiemmin uralla jolloin tavallaan oli enemmän maineessa menetettävää.
Näyttely on työ joten sitä tehdään rahan takia
Vierailija kirjoitti:
Enemmän vaikka End of Days miehen katalogissa ihmetyttää, se nyt kuitenkin on vain tympeää uskonnollista toimintajyystöä, ja tehty aiemmin uralla jolloin tavallaan oli enemmän maineessa menetettävää.
End of Days yritti positioitua tietynlaiseksi sen ajan "prestige" leffaksi, oli vakavaa uskonnollisuutta ja Arskalla traaginen taustatarina, usein kyllä kevytmielisemmät tuotannot ikääntyvät paremmin. Tuo on riskinottoa, joskus riskinotto kannattaa, joskus tuloksena on osittainen tai kokonainen kalkkuna.
Raha. Tekee yhden hyvin menestyvän elokuvan, voi tehdä viisi mitä oikeasti haluaa, sanoi kerran yksi tähti.
Luulen että isoissa projekteissa on myös ns. ison talon edut eli siellä mukavaa käydä töissä. Kaikki toimii paremmin kuin tavallisessa arjessa ja kohdellaan melkein kuin kuninkaallista. Samanlainen ilmiö kuin taviksilla jotka lähtevät työkomennukselle/opiskelijavaihtoon ulkomaille. Bileitä, bändäreitä, hienoja harrastuksia ja muuta johon ei kotona ole mahdollisuuksia.
Siitä saapi rahaa ja katsojat tykkää
Niistä saa usein paljon rahaa. Osa haluaa sitä puhtaasti luksuselämäntyylinsä rahoittamiseen, mutta on niitäkin, jotka tekevät vaikka Marvel-roolin silloin tällöin, koska se sitten mahdollistaa mielenkiintoisempien, mutta huonosti rahaa tuovien roolien tekemisen vaikka teatterissa tai indie-filmeissä.
Escape plään on hemmetin hyvä elokuva. Mutta näyttelijällä ei välttämättä ole edes kiinnostusta tietää, millainen elokuvasta tulee, vaan se, millaset on työolot, millasta on se näyttely ja työn teko ja kuinka iso on tilipussi. Ihan hyvin vois kysyä, miks joku alentuu tekeen mainoksia, kun vois maalata kuvataidetta.
En ole tuohon projektiin tutustunut, mutta tarpeeksi menestyneitä ei välttämättä hirveästi hetkauta mitä muut ajattelee, se voi olla jopa iso syy heidän menestykseensä.