Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"K- ja S-kauppojen etukortit heitetään roskiin, kun asiakkaat haluaa hakea hyviä diilejä"

Vierailija
13.05.2025 |

Tarjousten lisäksi eri kaupparyhmät ovat nokittaneet toisiaan hintasodassa, jossa ne ovat vuoron perään kertoneet satojen ja jopa tuhansien tuotteiden hinnanalennuksista alkuvuoden aikana.

Voi olla, että tarjousten merkitys on tullut jäädäkseen. Osa asiakkaista haluaa hakea hyviä diilejä, sanoo Keskon tavarakaupan johtaja Harri Hovi.

Vaikka hinta on tärkeä, samaan aikaan myös laadukkaiden premium-tuotteiden myynti on pysynyt vakaana.

Hovin mukaan kuluttajat valikoivat missä tuotteissa he ovat valmiita enemmän satsaamaan. Esimerkiksi jäätelöissä premium-tuotteiden myynti kasvoi merkittävästi.

Uusi ilmiö onkin, että ruokaostoksissa korostuu kaksi ääripäätä. Kuluttajat haluavat ostaa joko halpoja tai laadukkaita tuotteita. Sen sijaan niiden väliin jäävä tuotejoukko kapenee.

Hintojen nousu on lisännyt kiinnostusta myös kaupan omiin merkkeihin. K-ryhmällä näitä tuotteita ovat Pirkka, K-Menu ja premium-päädyn Pirkka parhaat.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan