Valtio ottaa käyttöön digipostin kansalaisille
Itse en ota yhtää viranomaisten sähköpostia ennenkuin valtio tekee ilmaiseksi oman sähköpostiosoitteen.
Nyt osoitteet vaihtuu ulkomailla ylläpitäjän toimesta ja ovat mainosmuurien takana tai maksullisia.
Miksi suomen kansalaisilla ei ole Suomen valtion ylläpitämää turvallista sähköpostia?
Kommentit (12)
Onneksi kymmenen vuoden sisällä tulee iso aurinkomyrsky ja kaikki digipaska katoaa kertarysäyksellä.
Tämä täytyy nyt pitää mielessä, että ei vahingossa tee sitä virhettä, että kirjautuu sähköisesti johonkin.
Ne hommat eivät vielä toimi. Juuri nyt omassa työpaikassani on se ongelma, että viestit kyllä lähtevät asiakkaille, mutta heille tule siitä ilmoitusta.
Mikä hitto siinä on, että pitää olla jäärä ja kaikkea edistystä vastaan. Hyvähän se on, että asiat hoituvat sähköisesti/digitaalisesti ja päätökset ym. tulevat nopeasti ja varmasti perille.
Eri asia on vanhukset tai muutoin sellaiset, joilla ei ole laitteita tai kykyä hoitaa asiointia digitaalisesti. Heidän tiedonsaanti tulee turvata, vaikka sitten paperipostina, jos muuta keinoa asiointiin ei ole.
Täh? On moniakin ilmaisia sähköposteja.
Ja minä en ainakaan halua veroissa maksaa jostain valtion tarjoamista sähköpostiosoitteista.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi kymmenen vuoden sisällä tulee iso aurinkomyrsky ja kaikki digipaska katoaa kertarysäyksellä.
Juu. Ja kirjatoukkainvaasio joka syö kaikki paperit joka paikasta. Kertarysäpysädyksellä kaikki paitsi se mihin juuri sinä olet investoinut, tuhoutuu. Koska niin maailma toimii.
Vierailija kirjoitti:
Täh? On moniakin ilmaisia sähköposteja.
Ja minä en ainakaan halua veroissa maksaa jostain valtion tarjoamista sähköpostiosoitteista.
Mietipä sitä tietoturvan tasoa, jos kansanpoliisi saisi sähköpostiakin lukea kahvitunneilla.
Vierailija kirjoitti:
Mikä hitto siinä on, että pitää olla jäärä ja kaikkea edistystä vastaan. Hyvähän se on, että asiat hoituvat sähköisesti/digitaalisesti ja päätökset ym. tulevat nopeasti ja varmasti perille.
Eri asia on vanhukset tai muutoin sellaiset, joilla ei ole laitteita tai kykyä hoitaa asiointia digitaalisesti. Heidän tiedonsaanti tulee turvata, vaikka sitten paperipostina, jos muuta keinoa asiointiin ei ole.
Jep. Elämä ei saa kulua veroihin, pankkiasoihin ja tällaiseen keinotekoiseen nillitykseen. Nämä ovat sivuseikkoja, joihin pitää kulua minimaalisesti aikaa ja resursseja. Jopa raha on suhteellisen turhaa. Elämän täytyy olla miellyttävää ja helppoa, ja fasilitoinnin olematon taustatoiminto.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi kymmenen vuoden sisällä tulee iso aurinkomyrsky ja kaikki digipaska katoaa kertarysäyksellä.
Aurinkomyrsky ei hävitä maanpäällistä elektroniikkaa. Tietoliikennekaapelien(kupari) päätelaitteet voivat rikkoutua ja satelliitit myös.
t:nimim. Assburger
Siinäs sitten ottaa. Mä en kirjaudu enää mihinkään uuteen järjestelmään. Tietokonekin hajosi.
Äitini 80+ tuskin onnistuu, dementia vauhdissa.
Osaako kukaan sanoa, jos on ottanut käyttöön Suomi.fi viestit, että tuleeko esim puhelimeen tektiviesti silloin kun on tullut Suomi.fi viesti, vai pitääkö joka päivä käydä tarkistamasa Suomi.fi laatikko että onko tullut viestejä? Jos niin niin on liiian hankalaa.
Haluan kaiken viranomaispostin paperisena.
Jos olisi pakko ottaa digitaalisena, ottaisin siitä kuitenkin paperikopiot mappiin.
Selkeintä näin. Paperi säilyy, paitsi tulipalossa.