Kiinassa kehitetään noita 1000 km/h junia, videolla aika hurjan näköistä...
Niillä on testirata ja tuolta on videota. Ei sitä edes näe kunnolla kun on niin nopea.
Menee sellaisessa putkessa jossa on erittäin vähäinen ilmanvastus.
Yhteyden rakentaminen varmaan maksaa paljon mutta sen operointi ei välttämättä ole erityisen kallista.
Kommentit (19)
Mihin noin suurta nopeutta tarvitaan?
Vierailija kirjoitti:
Mihin noin suurta nopeutta tarvitaan?
No emmä tiiä. Mihin lento koneita tarvitaan...
Vierailija kirjoitti:
Mihin noin suurta nopeutta tarvitaan?
Valtaavat takaisin rysälän kaukoidän.
Vierailija kirjoitti:
Mihin noin suurta nopeutta tarvitaan?
Korvataan lentoyhteyksiä suurimpien kaupunkien välillä.
Eipä jää kitumaan sitten kun joku mutteri irtoaa.
Tossa nyt ei tarvii mennä mitään kovin suurta pieleen niin matkustajat on kuolleita.
Petterikin haluaa kohta tämmöiset.
Vierailija kirjoitti:
Tossa nyt ei tarvii mennä mitään kovin suurta pieleen niin matkustajat on kuolleita.
Niinhän se on kaikessa liikenteessä.
Kyllä aina kun tekniikka on kehittynyt niin turvallisuuskin on lisääntynyt.
Vierailija kirjoitti:
Mihin noin suurta nopeutta tarvitaan?
Esim. airbus taitaa lennellä liki 1000 km/h reittilentoa. Eli matkustamiseen vaikkapa kaupunkien välillä nopeasti.
Pääsee enkelikuoroon ilman turhaa kitumista.
Kun putkessa on alipaine, päästään koviin nopeuksiin aika vähällä energialla. Jos juna levitoi magneettikentän päällä, ei ole edes vierimiskitkaa. Kiinassa riittää matkustajia, meillähän tuollaiselle ei ole käyttöä kun Pendolinon vauhti riittää tälle väkimäärälle ihan hyvin.
Uskaltaisitko sinä nousta tuollaisen kyytiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tossa nyt ei tarvii mennä mitään kovin suurta pieleen niin matkustajat on kuolleita.
Niinhän se on kaikessa liikenteessä.
Kyllä aina kun tekniikka on kehittynyt niin turvallisuuskin on lisääntynyt.
No kyllä 100 km/h liikenneonnettomuudessa on paljon paremmat mahdollisuudet selvitä hengissä kuin 1000 km/h vauhdissa.
Kiinassa etäisyydet ovat todella isoja ja väkeä paljon, joten en ihmettele, että kehittelevät tuollaisia.
Vierailija kirjoitti:
Kun putkessa on alipaine, päästään koviin nopeuksiin aika vähällä energialla. Jos juna levitoi magneettikentän päällä, ei ole edes vierimiskitkaa. Kiinassa riittää matkustajia, meillähän tuollaiselle ei ole käyttöä kun Pendolinon vauhti riittää tälle väkimäärälle ihan hyvin.
Suomessa nää "suurnopeus" junatkin pakotetaan pysähtymään joka 50 kilometrin välein joka poliitikon kotikylän asemalla eli tunnin junakin kestää jotain vajaa 2 tuntia kaikkineen :D
Mutta ei niin hyvää rakennushanketta etteikö poliitikko sitä pystyisi pilaamaan kun rupeaa mikromanageroimaan.
Esim. alkuperäinen metro: säästetään sillan betonissa, tuloksena metroon piti laittaa penkit kuten ne nyt on ettei mahdu liikaa väkeä vaunuun ja vaunu paina liikaa. Liekö sama säästö syynä sille että kalasataman metrosillat on romahtamispisteessä eli pakko remontoida hyvin äkkiä. Voi toki johtua siitä rakennusurakastakin mitä siinä on vieressä tehty.
Ja länsimetrohan meni silleen että poliitikot lyhensi asemia, joten idän täysmittaiset junat ei mahdu länsipäässä asemille eli on pakko lyhentää junia, ja taas kapasiteetti laskee parin miljoonan säästön vuoksi. Sitten haluttiin automatisointia mutta eihän se suomen säissä tietenkään toimi. Lopuksi vielä se sähläys valmistumisajan kanssa eli kuukautta ennen avajaisia poliitikotkin tajusi ettei se ole likikään valmis ja tarvittiin kait vuosi lisäaikaa ennen kuin se oikeasti aukesi :D
Eikä tuossa ollut kuin muutama sekoilu tuon yhden projektin kanssa. Olihan siellä kaikenmaailman lahjontasyytöksiä ja paljon muutakin välissä metrosekoiluissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin noin suurta nopeutta tarvitaan?
Valtaavat takaisin rysälän kaukoidän.
Mikseivät jo toimi? Rysälän voimat kiinni Ukrainassa, idässä on vapaata toimia.