Hupaisaa, kun satamatunnelia vastustavat eivät ymmärrä, miten laivojen logiikka toimii...
Kommenteissa: "Rekat kuuluvat Vuosaareen. Henkilöautot mahtuvat nykyisille kaduille"
https://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2000011108331.html
Mitenköhän tämäkin tunnelia vastustava tyyppi luulee, että ne rekat lastataan SAMAAN laivaan Vuosaaressa ja henkilöautot Länsisatamassa? Laivojen bisnes kun toimii niin, että SAMAAN laivaan menee henkilöautot, rekat sekä kävelymatkustajat (reitti- ja ristelymatkustajat). Ei bisnes muuten kannata, ellei näitä yhdistetä.
Kommentit (5)
En tajua, miten tästäkin on saatu niin iso ongelma. Länsisatamahan on oikeastaan hyvin optimaalinen satama laivoille, joissa kuljetetaan kaikkia näitä mainittuja. Se on lähellä keskustaa ja julkisia kulkuyhteyksiä ja länsiväylän alku on kivenheiton päässä. Eli kunhan tuo tunneli tulee, kaiken pitäisi olla aika hyvin, eikö? Rekat pääsevät moottoritielle häiritsemättä asuinalueita ja jalkamatkustajat pääsevät keskustaan ja juniin kätevästi.
Rahtiliikenne onkin siirtynyt suurimmaksi osaksi Vuosaareen. Kun Länsisatamasta tulevaisuudessa operoi vain Ruotsinlaivat ja Viron liikenne siirtyy Katajanokalle, niin kerran päivässä tulee kummaltakin ruotsinlaivalta keskimäärin 40 rekkaa klo 10.00 ja klo 10.30.
Tarvitaanko tuohon tunnelia.
Viron rahti tulee nykyään Muugasta suoraan Vuosaareen. Pieni osa tulee autolautoilla, jotka kaikki siirtyvät Katajanokalle.
Jätkäsaareen jää vain Tukholman liikenne.
Olisiko kuitenkin kysymyksessä logistiikka eikä logiikka.
Toisaalta, onhan nykyään samaa merkitsevä asia oli sitten sosialistinen tai sosiaalinen.