Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiinalaisen Xpeng G6:n uusi versio on halvelmpi kuin nykyinen mutta isompi akku ja lataa 10-80% 12 minuutissa

Vierailija
14.03.2025 |

Vaatii tietysti tosi tehokkaan laturin, ei varmaan ainakaan Suomessa ole näitä.

Mutta aika kova yhdistelmä, lisätä akun kokoa, alentaa hintaa ja nostaa latausnopeutta tosi rajusti.

Kovia latausnopeuksia on muiltakin kiinalaisilta firmoilta kyllä. Zeekr 7x lataa tehokkaimmillaan n. 600kw:n teholla.

Mutta Xpeng G6 on myös Suomessa myynnissä.

Tulevissa solid state akuissa edes tuo 600Kw ei ole vielä mitään. Niissä voidaan päästä ainakin periaatteessa megawattien lataustehoihin.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä teholla ei tarvita mitään akun esilämmitystä.

Vierailija
2/4 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään kiinnosta joku xpenis blaa blaa kiinapaska

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Xpeng G6:n uusi versio lataa -30 asteessa 10-80% n. 15 minuutissa. Tuo on aivan poikkeuksellisen kova lukema kylmissä oloissa. Vaatii tietysti sen tehokkaan laturin sitten.

Vierailija
4/4 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinassa auton hinta on vain. n. 27000 USD. Pieniä hintaeroja riippuen onko long range vai ei.

Hyvin pitkälle samanlainen auto kuin Tesla Model Y. Mutta uusi Y-mallikaan ei pääse "kuin" maksimissaan 250kw:n lataustehoihin eli Xpeng siinä suhteessa aivan ylivoimainen.

Tietty jos ei ole niitä supertehokkaita latureita saatavilla, niin eipä sitä latausnopeutta pääse sitten hyödyntämään oikein..