Voiko joku kertoa, mitä hienoa siinä on, että asiakas joutuu odottamaan tarjoilijaa, milloin se nyt tulee kysymään haluanko laskun?
Kommentit (41)
Ja kun tämä on kansainvälisesti katsottu hienoksi. En vielä sellaista maata tiedä jossa sitä ei saisi odottaa.
Ainoa mikä tulee mieleen että uusia asiakkaita ei ole tulossa ja täysi ravintola antaa paremman kuvan ulos.
Tama ei olla minu poyta mina ei voi ponkata lasku
-karvaranteen kebab
Aina voi mennä tiskille ja pyytää pöydän laskun
Mä haluaisin maksaa tilatessa, niin voisin lähteä, kun itseä huvittaa. Yleensä onnistuu, mutta jotkut tarjoilijat eivät selvästi pidä tästä
Ravintola näyttää täydemmältä, kun asiakkaat odottelevat laskua.
No ei kai tarvi odotella, vaan pyytää tarjoilijalta. Aina voi myös käydä tiskillä maksamassa.
Itseäkin ärsyttää niin tämä. Päälle vielä, että et voi tilata tiskiktä, vaan menet pöytään odottamaan, että tarjoilija tulee kysymään tilausta. Sellaista ajantuhlausta.
Japanissa ja Virossa olen käynyt ravintolassa, jonka pöydässä on nappi jolla tarjoilijan voi kutsua paikalle. Aivan mahtava keksintö.
En nauti tippaakaan siitä, että ympäri salia säntäilevä tarjoilija pitää jollakin telepaattisella katsekontaktilla kutsua pöytään, kun kaikki muut kutsukeinot katsotaan huonoksi käytökseksi. Välillä myös tuntuu, että tarjoilija on kokonaan unohtanut meidän pöydän olemassaolon sen jälkeen on tuonut ruuat pöytään.
Lähden maksamatta jos laskua ei kuulu,
Menepä tuollaiseen paikkaan jos on vähänkin kiire.
Sopivasti kun osaa viestiä äänettömästi niin tarjoilija kyllä tulee pöytään.
Niin, miksi tarjoijalla on aikaa pyöriä pöydän ympärillä kun syömme, keskustelusta ei tule mitään, kun vierestä kysellään koko ajan, että maistuuko. Mutta kun on saanut jälkiruuasta puolet syötyä, tarjoilijan kiinnostus katoaa eikä hän enää edes vilkaise asiakasta. Olen jo oppinut, että syötyäni menen kassalle maksamaan ja kun saan kehotuksen palata pöytään, tarjoilija kyllä tuo laskun, niin vastaan, että vaihtoehtoja on kaksi. Joko maksan nyt ja lähden tai jätän maksamatta, minulla ei ole tuntia aikaa odotella laskua ja jos tämä ei ravintolalle sovi, niin ongelma ei ole minun, olen valmis maksamaan.
Jostain syystä sekään ei sovi, että jälkiruokaa tilatessa voisi tilata laskun, ei sitä mitenkään saada aikaan, vaan aina joutuu odottamaan. Mun veli tekee joskus kyllästyneenä niin, että istuttuaan 3 tuntia ravintolassa hän ei lähdekään pois vaan sanoo siinä vaiheessa laskua jo tarjoavalle tarjoilijalle, että me istutaan vielä hetki.
Itse yleensä pyydän laskun kun jälkiruoat tuodaan pöytään, silloin sen saa yleensä sopivaan aikaan. Jos se ei onnistu niin menen tiskille maksamaan.
Ravintola ohjeistaa tarjoilijat viivyttelemään laskun kanssa, jotta asiakas päättäisikin tilata vielä jotain.
Koskaan ei ole pakko odottaa laskua. Sen kun iskee vain sopivan määrän seteleitä pöytään ja häipyy sieltä. Helppoa ja nopeaa. Näin itsekin toimin, elle tarjoilija satu olemaan siinä heti vapaana.
Ei aina tulla laskua tarjoamaan, voi itse vinkata tarjoilijaa pyytää tuomaan laskun.
Vierailija kirjoitti:
Japanissa ja Virossa olen käynyt ravintolassa, jonka pöydässä on nappi jolla tarjoilijan voi kutsua paikalle. Aivan mahtava keksintö.
En nauti tippaakaan siitä, että ympäri salia säntäilevä tarjoilija pitää jollakin telepaattisella katsekontaktilla kutsua pöytään, kun kaikki muut kutsukeinot katsotaan huonoksi käytökseksi. Välillä myös tuntuu, että tarjoilija on kokonaan unohtanut meidän pöydän olemassaolon sen jälkeen on tuonut ruuat pöytään.
Jaa. meidät jo kasarilla opetettiin napsuttamaan peukkua ja keskisormea yhteen, käsi ylhäällä.
Eivät kovin kauaa halua viivyttää ravinteelissa.
Pari tuttua kysyi kolmeen kertaan laskua, kun sitä ei tullut, niin kävelivät ulos ravintolasta.
Ne hannaa sitä laskua, ett asiakas tilaisi odotellessa jotain lisää.😅
Miten on ?