Meillä on pörssisähkö ja ei kyllä taas huomenna perunoita keitetä
Kommentit (1293)
Köyhät määrissähköilijät kyykkyyn! Pösällä keitetään parhaat perunat!
Tänään on 15 minuuttia halvimmillaan pösä. Se on silti kalliimpaa kuin meidän kisä.
Kiinteällä mennään. Jos olisin pörssillä yrittäny olis jo helmikuun loppuun mennessä tullu maksettua sama kuin nyt koko vuodesta.
Meillä on yhä talossa lämmöt päällä, niin että onneksi on nyt lähes ilmainen pösä. Eiköhän ne lämmöt ole juhannukseen asti pöhise ja saattaa olla että vain heinä-elokuussa lämmitystä ei tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Köyhät määrissähköilijät kyykkyyn! Pösällä keitetään parhaat perunat!
Ja aamukahdeksalta kahvit!
Kliffaa keitellä aamupuuroa kun pösä on kalliimpaa kuin naapurin määris.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on yhä talossa lämmöt päällä, niin että onneksi on nyt lähes ilmainen pösä. Eiköhän ne lämmöt ole juhannukseen asti pöhise ja saattaa olla että vain heinä-elokuussa lämmitystä ei tarvita.
Jooga-suutraan atiitaanaagatajñaanam* ([kaukaisen] menneisyyden ja tulevaisuuden tietäminen) perustuva povaus: kesäkuusta tullee tämän vuosituhannen kuumin monin paikoin Suomessa? Pösä melkein koko kuun miinusmerkkistä?
* (väliviivat lukemisen ja hahmottamisen helpottamiseksi) pariNaama-traya-saMyamaad ati-ita-an_aagata-jñaanam: sanjamasta kolmeen (traya) transformaatioon (pariNaama) [seuraa] tieto (jñaamam; lausu: gjaanam) menneisyydestä (ati-ita) ja tulevaisuudesta (an-aagata).
Täytyy odotella vielä puoli tuntia ennenkuin laittaa aamupuuron ja kahvit kiehumaan, tulee paljon paremman (arvokkaamman) makuista kun pösä maksaa enemmän.
En ole koskaan ymmärtänyt mitä hyvää pörssisähkössä on. Itsellä tosi edullinen määräaikainen ja laskut aina suurinpiirtein samanlaisia. Helppo kun ei tartte miettiä.
En ole koskaan ymmärtänyt mitä hyvää pörssisähkössä on. Itsellä tosi edullinen määräaikainen ja laskut aina suurinpiirtein samanlaisia. Helppo kun ei tartte miettiä.
No ei sillä pienessä kerrostaloasunnossa olekaan merkitystä jos vielä lämmityksen maksaa vuokrassa tai vastikkeessa.... huoh...
Okt:ssa talvella saattaa mennä sähköä 2700kwh ja kesällä 500kwh. Kyllä vaan asumiskulut vaihtele per kk. Näin on sitten pösä tai määris
Kahdeksalta taas kaikki muutkin pörssisähköläiset kahvin ja puuron keittoon. Tulee herkkuaamiainen. Taidanpa vielä laittaa pyykkikoneen päälle, pyykeistäkin tulee puhtaampia kuin naapurin halvan määräaikaissähkösopimuksen pesijällä.
Taas on aamukahvinkeittoaikaan pösä kalliimpaa. Mistä syystä?
Vuodessa 12 kuukautta, niin että odota...