Mikä villitys on haukkua lapsia?
On ihmeellistä ja hämmästyttävää ja perin outoa että joka puolelta kiirii valituksia lapsista.
Lapsethan ovat aina samanlaisia.
Ettei nyt olisi niin että olisikin jossain koulumaailman muutoksissa menty metsään ja rytinällä.
Ja nyt on laskun aika niistä typeristä muutoksista.
Pienet eivät kykene itseohjautuvuuteen, tarvivat open vankan tuen.Avoimet oppimisympäristöt ovat katastrofaalisia jos vähääkään ääniherkkyyttä tms.potee, semmoset rajattomat alueet ovat väsyttäviä ja rasittavia kaikille.
Valtavan isot ryhmäkoot, haasteellisuutta tuo eritavoin oppivat, jokaiselle pitäisi kuitenkin olla tarvittava tuki, se on jokaisen oikeus.
Mikshän opet ei enempi pidä ääntä.Joku on pielessä koulumaailmassa.
Ei syy lapsissa ole vaan systeemissä.
Kommentit (20)
Ainahan on ollut niitä, jotka lapsia haukkuvat.
Olen aloittajan kanssa täysin samaa mieltä. Ei ole lasten, eikö muuten vanhempienkaan syy että luokkakoot on kasvatettu isoiksi, opettajien valta kavennettu, tarkkikset poistettu, avoimet luokkatilat, opettajien työaika menee järjestelmissä seikkailuun, mikä on pois opetustyöstä.
Vanhempien tehtävä on kasvattaa lapset niin että he sopeutuvat yhteiskuntaan! Katsokaa peiliin, teette lapsillenne karhunpalveluksen, mutta se ei näytä kiinnostavaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen aloittajan kanssa täysin samaa mieltä. Ei ole lasten, eikö muuten vanhempienkaan syy että luokkakoot on kasvatettu isoiksi, opettajien valta kavennettu, tarkkikset poistettu, avoimet luokkatilat, opettajien työaika menee järjestelmissä seikkailuun, mikä on pois opetustyöstä.
Kauhee jo sanana, tarkkis.
Puhutaan erityisopetuksesta.
Eipä tuo uutta ole. Jo tuolta antiikin Kreikasta ja Egyptistä tunnetaan "nuoriso on pilalla" tekstejä. 4000 vuotta ainakin on aiheen perään itketty, että eiköhän se nuoriso tosiaan pilaannu jo ihan muutaman tuhannen vuoden kuluessa 😄
Vierailija kirjoitti:
Olen aloittajan kanssa täysin samaa mieltä. Ei ole lasten, eikö muuten vanhempienkaan syy että luokkakoot on kasvatettu isoiksi, opettajien valta kavennettu, tarkkikset poistettu, avoimet luokkatilat, opettajien työaika menee järjestelmissä seikkailuun, mikä on pois opetustyöstä.
Opettajan valta oli kapeimmillaan vuosituhannen vaihteessa, jolloin asiat olivat vielä aivan hyvin.
Säästöt ovat vuosikymmenten ajat kohdistuneet kouluihin.
Tämä "saako koulussa olla kännykkä" sekoilu on myös outo. Monissa kouluissa ne ovat olleet kielletty ja kännykät ovat olleet repussa tuntien/välituntien ajan.
Vanhemmat on pihalla = lapset on pihalla.
Ja rasistisuus on lisääntynyt jopa opettajien taholta lapsia kohtaan.. missä ajassa me oikein elämme..
lapsituet pois ja verot tilalle. niin huonosti nyt suomella menee.
Vierailija kirjoitti:
Olen aloittajan kanssa täysin samaa mieltä. Ei ole lasten, eikö muuten vanhempienkaan syy että luokkakoot on kasvatettu isoiksi, opettajien valta kavennettu, tarkkikset poistettu, avoimet luokkatilat, opettajien työaika menee järjestelmissä seikkailuun, mikä on pois opetustyöstä.
Vanhemmissa on hyvin paljon syytä. Se, että lapset eivät tottele opettajia ja haastattelevat heille ( ja kaupan kassoille ja muillekin) on tasan huonon kasvatuksen syytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aloittajan kanssa täysin samaa mieltä. Ei ole lasten, eikö muuten vanhempienkaan syy että luokkakoot on kasvatettu isoiksi, opettajien valta kavennettu, tarkkikset poistettu, avoimet luokkatilat, opettajien työaika menee järjestelmissä seikkailuun, mikä on pois opetustyöstä.
Vanhemmissa on hyvin paljon syytä. Se, että lapset eivät tottele opettajia ja haastattelevat heille ( ja kaupan kassoille ja muillekin) on tasan huonon kasvatuksen syytä.
Haastattelevat = haistattelevat
Olen koira, joten minun on pakko haukkua lapsia.
Kritiikki lapsiin on aina epäsuora kritiikki vanhempaa/vanhempia kohtaan.
Ei se kouluympäristö varmasti helpota, mutta jostain kumman syystä lapsista kasvaa ihan kunnollisia tänäkin päivänä, jos ne vain kasvatetaan sellaisiksi.
Milleniaalit puhuu aina suureen ääneen vastuista ja sen sellaisista, mutta auta armias kun tullaan kasvotusten niiden omien valintojen seurausten kanssa, niin kyllä alkaa syyllisten etsintä kaikkialta muualta paitsi peilistä. Aina pitäisi jonkun ulkopuolisen korjata heidän tekemänsä virheet ja jos näin ei tapahdu, niin huudetaan milloin mitäkin ihmisoikeusjärjestöä tueksi.
Japanissa lapset omaavat hyvät käytöstavat ja opiskelevat ahkerasti koulussa. Suomessa haukutuaan, syljeskellään ja leikitään koulussa kesken tunnin. Tarvitsemme japanilaisen kulttuurin suomeen.
M28
Kotikasvatus kunniaan, niin lasten moittiminen loppuu. Kukaan ei kestä kuritonta kakaraa.
Ei lapsia haukuta, vanhemmat ovat vastuussa lapsistaan. Jos lapsi haluaa olla sika, vanhempien tulee opastaa että ei käy, on siis vanhempien velvollisuus ohjata lapsi oikealle tielle.
Toinen seikka mitä kuulee on vanhempien syyllistäminen.
Onko opettajissa tapahtunut jotain?
Onko opettajat suoraan koulunpenkiltä, ei ole muuta kokemusta lasten parissa kuin muutamien viikkojen työharjoittelut.
Lasten syyllistäminen ei ole oikein.