Mikä mun autossa voi olla vikana?
Tietäisikö joku autoista? Yritin viedä korjaamolle, mutta eivät halunneet ottaa edes tutkittavaksi.
Kun käynnistän auton kylmänä, niin tyhjäkäynti toimii aivan normaalisti. Hiljalleen tämä kuitenkin ajon aikana menee huonommaksi ja huonommaksi, kunnes lopulta ei käy tyhjäkäyntiä ollenkaan. Ennen lopullista tyhjäkäynnin katoamista moottori "ryntäilee" hieman tyhjäkäynnillä. Ajossa kierroksilla ei kuitenkaan ole mitään ongelmaa. Liikennevaloissa on ärsyttävää painaa kaasua koko ajan.
Ihmeellisintä on se, että auton sammuttua joko omaan tyhjäkäynnin puutteeseensa tai jos sen käynnistää uudestaan ennen tätä, niin tyhjäkäynti on taas jonkin aikaa normaali, kunnes alkaa heiketä. Kehä kiertää tätä koko ajan. Uudelleen käynnistäminen auttaa jostain syystä lähes aina, joten mikähän voisi olla ongelma.
Kommentit (35)
Merkki, malli, vuosi, polttoaine, kaasari vai ruisku, 2 vai 4 tahti?
Vierailija kirjoitti:
Merkki, malli, vuosi, polttoaine, kaasari vai ruisku, 2 vai 4 tahti?
Toyota Corolla 1.6 kaasari vm. 1986, joka on kesäautoni. Korjaamolla asenne oli sellainen, että "öö, emme me oikein tällaisia täällä korjaile".
Voi olla montakin vikaa. Polttoainesuodatin, Jakopää jne., vähän hankala alkaa arvailee kun ei tiedä merkkiä, mallia, vuosimallia, onko diesel vai mikä ja paljon ajettu. Ootsä öljyt vaihtanut edes? Ihan jo tukkeentunut jäähdyttimen ilmansuodatin voi tehdä tota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Merkki, malli, vuosi, polttoaine, kaasari vai ruisku, 2 vai 4 tahti?
Toyota Corolla 1.6 kaasari vm. 1986, joka on kesäautoni. Korjaamolla asenne oli sellainen, että "öö, emme me oikein tällaisia täällä korjaile".
Joko suutin tukossa tai automaattiryyppy temppuilee.
Kato nyt perusjutut öljyt jne. aluksi.
Huohotinletku täys kuraa tai irti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Merkki, malli, vuosi, polttoaine, kaasari vai ruisku, 2 vai 4 tahti?
Toyota Corolla 1.6 kaasari vm. 1986, joka on kesäautoni. Korjaamolla asenne oli sellainen, että "öö, emme me oikein tällaisia täällä korjaile".
Joko suutin tukossa tai automaattiryyppy temppuilee.
Jos joku kaasarin suuttimista on tukossa, niin eikö vian pitäisi silloin olla jatkuva, eikä hiljalleen ajon aikana ilmestyvä.
Huohotinta veikkaan kanssa oisko irti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Merkki, malli, vuosi, polttoaine, kaasari vai ruisku, 2 vai 4 tahti?
Toyota Corolla 1.6 kaasari vm. 1986, joka on kesäautoni. Korjaamolla asenne oli sellainen, että "öö, emme me oikein tällaisia täällä korjaile".
Öö, no kysyitkö ihan toyota korjaamosta? Kyllähän ne on valmiit tekemään, jos asiakas on valmis maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Etsi ammattitaitoinen korjaamo.
Useimmat korjaamot elävät perushuolloilla ja ns. perusremonttien tekemisellä, kuten jarru-, iskari-, nivel- ym. hommat. Korjaamoilla voi olla asentajia, jotka eivät ole esimerkiksi kaasutinta ikänsä aikana nykyään nähneetkään, eivätkä halua ottaa tällaisia hommia, mitä kukaan ei korjaamolla osaa tehdä.
Eli jos on mitään erikoisempaa, niin pitäisi tietää korjaamo, missä oikeasti osataan tutkia ja on asentajia, jotka ovat muutenkin harrastaja-taustaisia.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla montakin vikaa. Polttoainesuodatin, Jakopää jne., vähän hankala alkaa arvailee kun ei tiedä merkkiä, mallia, vuosimallia, onko diesel vai mikä ja paljon ajettu. Ootsä öljyt vaihtanut edes? Ihan jo tukkeentunut jäähdyttimen ilmansuodatin voi tehdä tota.
Nämä kaikki kunnossa ja pidetty huolta muutenkin.
Ap
Kuinka vanhaa bensaa ja oliko säilytysainetta seisonnassa. Saattaa tukkia kaasaria ja kerätä siihen mokkoa ja tehdä vähän muutakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Merkki, malli, vuosi, polttoaine, kaasari vai ruisku, 2 vai 4 tahti?
Toyota Corolla 1.6 kaasari vm. 1986, joka on kesäautoni. Korjaamolla asenne oli sellainen, että "öö, emme me oikein tällaisia täällä korjaile".
No ei ole ihmekään, jos vika on sellainen että se ei näy testerillä läppärin ruudulla, ei nykyjonnet sitä osaa korjata. Vie vanhan ajan korjaamolle, jos vielä sellaisen löydät.
Vierailija kirjoitti:
Outo korjaamo jos ei auton korjaaminen kiinnosta.
Tässä autossa ei taida ole OBD-väylää, siksi ei ehkä kiinnosta ja perinteisten kaasutinversioiden korjaajat alkavat olla harvinaisuus.
Eli lämmetessä auto tukehtuu. Palaminen vaatii ilmaa,kipinän ja palavaa ainetta.
Epäilen että sun autossa tulpat kaipaa vaihtoa tai sitten polttoaineensuodatin.
Outo korjaamo jos ei auton korjaaminen kiinnosta.