Auton ajotoiminnat kosketusnäytöltä.
Periaatteessa kiellettävä. Vie katseen pois liikenteestä. En ainakaan itselle hanki.
Kommentit (13)
Miten se eroaa, että painat keskikonsolin fyysistä painiketta tai kosketusnäytön painiketta?
Ohjausavustin löytyy, jos pitää jotain muuta räpeltää. Pitää kaistalla ja jarruttaa itse, jos edessä hidastellaan. Eipä sitä tartte ku istua. En mä työmatkoilla juuri edes jalkapolkimia käytä.
Vierailija kirjoitti:
Miten se eroaa, että painat keskikonsolin fyysistä painiketta tai kosketusnäytön painiketta?
Keskikonsolin fyysisia painikkeita ainakin helpompi ronklata ajaessa kun voi käsikopelolla sorkkia ja katse pysyy tiessä.
Fyysinen painike löytyy katsomatta. Siinä on iso aikaero liikenteessä!
Mitkä ajotoiminnot on kosketusnäytöllä? Ei minulla ole siinä kuin navigaattori, radio, ilmastointi jne., ajotoiminnot on edelleen manuaaliset, vaikka voinkin kosketusnäytöllä ennen ajoonlähtöä valita mahdollisimman vähämanuaaliset toiminnot.
Vierailija kirjoitti:
Fyysinen painike löytyy katsomatta. Siinä on iso aikaero liikenteessä!
Yhtälailla molempia joutuu sivusilmällä tarkastamaan. En ole käytännössä huomannut eroa.
Vierailija kirjoitti:
Fyysinen painike löytyy katsomatta. Siinä on iso aikaero liikenteessä!
Useimmissa autoissa joita ite ajanut enemmän joutunu kurkotteleen (joskus jopa ajoa häiritsevästi) fyysisiin painikkeisiin kuin mitä näytölle, se on luontevamassa korkeudessa.
Katselin eveon kaaratv toimittajan näytön
Vilkuilua. Kyllä siinä vähintään sekunti kauemmin meni kuin tutun nappulan käyttöön. Se on paljon liikenteessä.
Vierailija kirjoitti:
Miten se eroaa, että painat keskikonsolin fyysistä painiketta tai kosketusnäytön painiketta?
Keskikonsolin fyysinen "painike" on yleensä jotain kouriintuntuvaa eikä vaadi yhtä tarkkaa katsekontaktia kuin kosketusnäyttö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fyysinen painike löytyy katsomatta. Siinä on iso aikaero liikenteessä!
Yhtälailla molempia joutuu sivusilmällä tarkastamaan. En ole käytännössä huomannut eroa.
Oman auton vaihdetta ja käsijarrua ei tarvitse silmäillä enää ensimmäisen 1000 kilometrin jälkeen vaan käsikopelo riittää.
Sehän on kiellettyä, ajon aikana pitää keskittyä ajamiseen. Voi rinnastaa puhelimeen, ei sitäkään saa käyttää.