Mies menetti yli 90000 euroa Nordeana esiintyneelle huijarille
Mies menetti maanantaina sähköpostihuijauksessa yli 90000 euroa, tiedottaa Länsi-Uudenmaan poliisi.
Uhri oli saanut huijarilta sähköpostin, jonka lähettäjänä vaikutti olevan Nordea-pankki. Viestissä pyydettiin uhria lähettämään kiireellisesti pankkitietonsa. Mies lähetti tiedot, koska uskoi asioivansa pankin kanssa.
Uhri huomasi huijauksen heti viestinvaihdon jälkeen tarkasteltuaan tilejään. Kahdelta tililtä oli kadonnut tänä aikana noin 93000 euroa.
https://hs.fi/kotimaa/art-2000010274670.html
Kommentit (37)
Miten vieläkin ihmiset menevät näihin?? Nordea ei koskaan pyydä mitään kautta pankkitietoja
Nyt gubbe on pärsaukinen,rääähhhää,tölkkejä keräämään mars mars.
Harmillisia tämmöiset huijaukset. Hyväuskoinen ihminen voi haksahtaa näihin. Jopa puhelimella on voitu tiedustella pankkitietoja. Näissä pitää olla tarkkana.
Hämmästyttää miten tyhmiä ihmisiä Suomesta löytyy.
Saan koko ajan sähköpostiini näitä Nordean tärkeitä viestejä, poistan ne välittömästi, en avaa muutenkaan koskaan mitään epäilyttäviä viestejä, poistan ne. Jos pankilla on tärkeää asiaa, pankki pyytää asiakasta käymään pankin konttorilla. Miten ihmiset voivat olla noin tyhmiä. En pysty käsittämään. Ennen ei olisi tullut kuuloonkaan antaa pelkän sähköpostiviestin välityksellä jotain omia tunnuksia, HALOO NYT.
Täytyy varmaan alkaa huijariksi, koska Suomi on täynnä tyhmiä ihmisiä, jotka haluavat antaa rahansa näille huijareille.
kyllä pankki lähettää sähköpostiin viestiä, että sinulla on viesti luettavissa siellä oman tilin kautta... ei kai kukaan sähköpostin kautta edes tililleen pääse, vaan on mentävä oikeasti sinne verkkopankkiin ja sieltä osiosta 'viestit' sitten voi ne lukea.
Vierailija kirjoitti:
Saan koko ajan sähköpostiini näitä Nordean tärkeitä viestejä, poistan ne välittömästi, en avaa muutenkaan koskaan mitään epäilyttäviä viestejä, poistan ne. Jos pankilla on tärkeää asiaa, pankki pyytää asiakasta käymään pankin konttorilla. Miten ihmiset voivat olla noin tyhmiä. En pysty käsittämään. Ennen ei olisi tullut kuuloonkaan antaa pelkän sähköpostiviestin välityksellä jotain omia tunnuksia, HALOO NYT.
Täytyy varmaan alkaa huijariksi, koska Suomi on täynnä tyhmiä ihmisiä, jotka haluavat antaa rahansa näille huijareille.
Myös jos pankilla on jotain asiaa, se voi myös pyytää kirjautumaan verkkopankkiin ja lukemaan viesti sieltä. Pankki ei lähettele linkkejä tai pyytele tunnuksia viestillä eikä sähköpostilla.
Minulle ei edes tullut mitään ilmoitusta Nordealta, muuta kuin, että teidän VIP-tms asiakkuutenne on nyt ohi, kun tilillänne on vain jotain hiluja.
Sitten sain Verohallinnolta 400.000euron n varainsiirtoveromaksut yhtäkkiä yllättäin.
Kävi ilmi, että Nordea Private Bankingin Keskuskadun konttorin pankinjohtaja, oli siirtänyt kaikki
rahasto-osuuteni luokkakaverinsa tilille, joka oli hänelle velkaa.
Pasilan poliisi Vakavien talousrikosten ja tietoturvayksikön tutkinnanjohtaja, ei lähtenyt tutkimaan,
koska mielestään ; Jäihä sulle iha tarpeeks. Vaikk mä tekisi kymmeniä vuosii ylitöitä, mulle ei ikinä
olisi noin paljo, kun kavaltaja sulle jätti.
Mahtaa ukkoa harmittaa,jos rahaa vielä jäi niin ryyppyputki päälle vaan.
hahahahaha, tyhmyydestä sakotetaan!
Miksi rahan pitää siirtyä reaaliaikaisesti? Pitäisi olla vähintään 12 tunnin viive aina tai vähintään silloin kun maksetaan uudelle tilille. Olis sitte aikaa perua siirto ja koijarit jää nuolemaan pallejaan.
Se alkaa ukolla kiljunvalmistus,hyvästi kalliit konjakit .
Täältä häipyi monta tärkeää kommenttia koskien pankkien vastuuta.Miksi ulkomaalaiset voivst ottaa toisten tileitä isoja summia ilman että pankki reagoi. Jos minä siirrän tilitäni muualle joudun täyttämään monet kaavakkeet ym. Miutta Euroopan ulkopuolelle saa lähettää keskellä yötäkin kymmeniä tuhansia tuntemattomien tilille.Ja pankit puhuvat minun turvallisuudesta kun pakotetaan käyttämään pankki idtä joka siirrossa.
Tehkää kansalaisaloite
Pitäisi ymmärtää sellainen perusasia, ettei pankki tarvitse sun tilin tunnuksia mihinkään. Kyllä ne pankissa sun tilille pääsee ilman niitä tunnuksiakin.
Vierailija kirjoitti:
Miten vieläkin ihmiset menevät näihin?? Nordea ei koskaan pyydä mitään kautta pankkitietoja
Yllättävää että monet menee vieläkin saharan prinssi huijaksiinkin.
Vierailija kirjoitti:
Täältä häipyi monta tärkeää kommenttia koskien pankkien vastuuta.Miksi ulkomaalaiset voivst ottaa toisten tileitä isoja summia ilman että pankki reagoi. Jos minä siirrän tilitäni muualle joudun täyttämään monet kaavakkeet ym. Miutta Euroopan ulkopuolelle saa lähettää keskellä yötäkin kymmeniä tuhansia tuntemattomien tilille.Ja pankit puhuvat minun turvallisuudesta kun pakotetaan käyttämään pankki idtä joka siirrossa.
Tehkää kansalaisaloite
Se pankki ei pysty todentamaan, että varastetuilla tunnuksilla operoidaan ulkomailta. Koska se verkkopankkikirjautuminen tehdään ihan oikean ihmisen oikeilla tunnuksialla.
Mutta tuo on kyllä totta ja validi pointti, että miksi ei tule mitään erityisvahvistusta isoista tilisiirroista. Toki, jos niitä tilisiirtoja tekee riittävän pienillä summilla riittävän monta, ne eivät jää välttämättä "haaviin".
Vierailija kirjoitti:
Miksi rahan pitää siirtyä reaaliaikaisesti? Pitäisi olla vähintään 12 tunnin viive aina tai vähintään silloin kun maksetaan uudelle tilille. Olis sitte aikaa perua siirto ja koijarit jää nuolemaan pallejaan.
Tätä mä olen kans jo pitkään ihmetellyt. Mutta annas olla jos laitat käteistä muutaman tonnin tilille niin johan kysellään rahojen perään.
Ihme, että noin valistumattomalla ihmisellä on vielä ollut noin paljon rahaa. Miksi kukaan tollo klikkaa noita sähköpostilinkkejä tai vastaa p-puheluihin. Hohhoijaa.