Vaikkei sähköautot niin yleensä säväytä, niin tuo uusi Geelyn Zeekr 007 on ihan käsittämätön
Ymmärtäisin jos se olisi edes kalllis, mutta kun se ei ole sitä.
Siinä käytetään Geely-konsernin uusia "kultaisia" LFP-akustoja ja mitään vastaavia ei ole aiemmin ollut saatavilla. Latausteho max. 500kw, myös pakkasella. Ja akuston voi aina ladata 100 prosenttiin. Kyseinen akkutyyppi ei myöskään käytännössä voi syttyä tuleen.
Auto on myös erinomaisesti varusteltu ja laadukkaasti sisustettu.
Auto on ruotsalaisten ja saksalaisten Göteborgissa suunnittelema (kuten esim. Volvo ja Polestar). Tuotanto on Kiinassa.
Byd Seal on myös erittäin vaikuttava auto suhteessa hintaansa, mutta tämä Xeekr 007 on ihan käsittämätön. Tesla Model 3:n hintaa pitäisi tiputtaa ainakin 10000e että se pystyisi tällaisen kanssa kilpailemaan kunhan tuo Suomeenkin ehtii.
Kommentit (9)
Joku jaksaa innostua nykyautoista näköjään
Vierailija kirjoitti:
Joku jaksaa innostua nykyautoista näköjään
Joskus junnuna kun Suzuki pvstä pääsin eroon, oli samanlainen intohimo autojen tekniikkaan.
Sitten sain ekan kerran pillua ja mielenkiinnon kohde vaihtui oitis.
Vierailija kirjoitti:
Joku jaksaa innostua nykyautoista näköjään
Jos tietää vähänkään autoista, niin tuo Zeekr 007 on vallankumouksellinen. Tuo rupeaa syömään jo Geelyn omien Volvojen ja Polestar - autojen myyntiä. Tai toki se uusi akkutekniikka leviää pikku hiljaa varmasti kaikkiin Geelyn merkkeihin. "Kultaisten" LFP-akkujen kehitys ja tuotanto on Geelyn omassa hallussa ja niiden valmistaminen ei ole erityisen kallista. Auton toimintamatka n. 700km.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku jaksaa innostua nykyautoista näköjään
Joskus junnuna kun Suzuki pvstä pääsin eroon, oli samanlainen intohimo autojen tekniikkaan.
Sitten sain ekan kerran pillua ja mielenkiinnon kohde vaihtui oitis.
Oletko nykyisin gynekologi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku jaksaa innostua nykyautoista näköjään
Jos tietää vähänkään autoista, niin tuo Zeekr 007 on vallankumouksellinen. Tuo rupeaa syömään jo Geelyn omien Volvojen ja Polestar - autojen myyntiä. Tai toki se uusi akkutekniikka leviää pikku hiljaa varmasti kaikkiin Geelyn merkkeihin. "Kultaisten" LFP-akkujen kehitys ja tuotanto on Geelyn omassa hallussa ja niiden valmistaminen ei ole erityisen kallista. Auton toimintamatka n. 700km.
Kumpi se nyt on vallankumouksellinen, auto vai akut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku jaksaa innostua nykyautoista näköjään
Jos tietää vähänkään autoista, niin tuo Zeekr 007 on vallankumouksellinen. Tuo rupeaa syömään jo Geelyn omien Volvojen ja Polestar - autojen myyntiä. Tai toki se uusi akkutekniikka leviää pikku hiljaa varmasti kaikkiin Geelyn merkkeihin. "Kultaisten" LFP-akkujen kehitys ja tuotanto on Geelyn omassa hallussa ja niiden valmistaminen ei ole erityisen kallista. Auton toimintamatka n. 700km.
Kumpi se nyt on vallankumouksellinen, auto vai akut?
Erityisesti ne akut, mutta myös itse auto vaikuttaa erinomaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Zeekr 007 huippumallin nelivedolla ja kaikilla mahdollisilla varusteilla saa Suomessa varmaan johonkin 45000-50000e hintaan. Alkaen hinnat - malli varmaan selvästi edullisempi.
Tuskinpa saa. Kun googlailee kiinahintoja pitää muistaa että niissä on mukana vahvat paikalliset verohelpotukset yms insentiivit versus Suomessa 24% ALVia päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Zeekr 007 huippumallin nelivedolla ja kaikilla mahdollisilla varusteilla saa Suomessa varmaan johonkin 45000-50000e hintaan. Alkaen hinnat - malli varmaan selvästi edullisempi.
Tuskinpa saa. Kun googlailee kiinahintoja pitää muistaa että niissä on mukana vahvat paikalliset verohelpotukset yms insentiivit versus Suomessa 24% ALVia päälle.
Otin Kiina-hinnat jo huomioon. Kiinassa saa n. 30000 USD hintaan.
Zeekr 007 huippumallin nelivedolla ja kaikilla mahdollisilla varusteilla saa Suomessa varmaan johonkin 45000-50000e hintaan. Alkaen hinnat - malli varmaan selvästi edullisempi.