patteriautolla vain 40 km talvella
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Sähköautot on täyttä roskaa.
T:taunus tane jolla ei ole varaa tonnia kalliimpaan autoon.
Ja tuossakin jutussa oli haastateltu ihmisiä jotka yrittivät myydä käytettyä sähköautoaan! Todellinen matka on silloin todennäköisesti vieläkin lyhyempi.
Jos ostat alle 40'000€ sähköauton, niin et voi olettaakaan pääseväsi yli 40km akullisella, osta oikea sählöauto.
Eikös keskimäärin ajeta päivässä tuo 40km niin ei kai sitä sit tarvii pidemmälle päästä... :D
Velkaa on niin ettei loppua näy, mutta kantama lyhyt kuin kanan lento.
Vierailija kirjoitti:
Jos ostat alle 40'000€ sähköauton, niin et voi olettaakaan pääseväsi yli 40km akullisella, osta oikea sählöauto.
Siinä taas ei ole mitään järkeä, koska autoiluni kulut nousisivat huomattavasti, jopa 600-700 €/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ostat alle 40'000€ sähköauton, niin et voi olettaakaan pääseväsi yli 40km akullisella, osta oikea sählöauto.
Siinä taas ei ole mitään järkeä, koska autoiluni kulut nousisivat huomattavasti, jopa 600-700 €/kk.
Millä matikalla? Osari on tuon hintaluokan autossa huomattavasti alle tuon 600-700. Itselläni 450. Ylläpito on halvempaa kuin polttiksella, huollot ja vakuutukset on halvempia, ne ei nosta hintaa.
Vai onko niin että sinulla ei ole antaa vaihdossa mitään? Tonninpommista ei tosiaan taida saada mitään. Ehkä se osari sitten nousee isoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ostat alle 40'000€ sähköauton, niin et voi olettaakaan pääseväsi yli 40km akullisella, osta oikea sählöauto.
Siinä taas ei ole mitään järkeä, koska autoiluni kulut nousisivat huomattavasti, jopa 600-700 €/kk.
Millä matikalla? Osari on tuon hintaluokan autossa huomattavasti alle tuon 600-700. Itselläni 450. Ylläpito on halvempaa kuin polttiksella, huollot ja vakuutukset on halvempia, ne ei nosta hintaa.
Vai onko niin että sinulla ei ole antaa vaihdossa mitään? Tonninpommista ei tosiaan taida saada mitään. Ehkä se osari sitten nousee isoksi.
Huollot halvempia ja fiksuilla merkeillä harvemmin.
Polttiksissa huoltoväli minulla ollut 15 000-.30 000 km välein (kerran vuosineljännessä) ja sähköautolla 2 vuoden välein. Jo pelkästään tuolla huoltovälin harvenemisella säästän pitkän pennin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ostat alle 40'000€ sähköauton, niin et voi olettaakaan pääseväsi yli 40km akullisella, osta oikea sählöauto.
Siinä taas ei ole mitään järkeä, koska autoiluni kulut nousisivat huomattavasti, jopa 600-700 €/kk.
Millä matikalla? Osari on tuon hintaluokan autossa huomattavasti alle tuon 600-700. Itselläni 450. Ylläpito on halvempaa kuin polttiksella, huollot ja vakuutukset on halvempia, ne ei nosta hintaa.
Vai onko niin että sinulla ei ole antaa vaihdossa mitään? Tonninpommista ei tosiaan taida saada mitään. Ehkä se osari sitten nousee isoksi.
Sillä on varmaan velaton auto ja ajaa vähän.
Vierailija kirjoitti:
Jos ostat alle 40'000€ sähköauton, niin et voi olettaakaan pääseväsi yli 40km akullisella, osta oikea sählöauto.
Mikäs sähköauto sinulta löytyy, jolla ei tuossa hintaluokassa pääse tuon enempää? Veikkaan ettei sinulla ole sähköautoa ollenkaan, kun tuollaista toitottelet.
Mun auto maksoi uutena hieman alle 40 000 ja tottakai sillä pääsee ihan normaaleja ajoja, ei tarvi ladata aina kun kaupassa on käynyt. Wltp on 360km. Range ei tipu talvella minnekään 40km, sentään, hah.
Aloituksen autoissa akkukoko on luokkaa alle 30kwh. Auton rangeen vaikuttaa kaikkein eniten akkukoko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ostat alle 40'000€ sähköauton, niin et voi olettaakaan pääseväsi yli 40km akullisella, osta oikea sählöauto.
Mikäs sähköauto sinulta löytyy, jolla ei tuossa hintaluokassa pääse tuon enempää? Veikkaan ettei sinulla ole sähköautoa ollenkaan, kun tuollaista toitottelet.
Mun auto maksoi uutena hieman alle 40 000 ja tottakai sillä pääsee ihan normaaleja ajoja, ei tarvi ladata aina kun kaupassa on käynyt. Wltp on 360km. Range ei tipu talvella minnekään 40km, sentään, hah.
Aloituksen autoissa akkukoko on luokkaa alle 30kwh. Auton rangeen vaikuttaa kaikkein eniten akkukoko.
Ja ensimmäisissä leaf autoissa ei olut ilmalämpöpumppua vaan pelkästään sähkövastus kabinetin lämmittämiseen..
Turha noita ensimmäisiä autoja on pilkata, eivät oleet arktisiin olosuhteisiin edes suunniteltuja, myöhemmin niihin lisättiin ilmalämpöpumppu yms...
P.S usealle riittää päivässä 40km, fakta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ostat alle 40'000€ sähköauton, niin et voi olettaakaan pääseväsi yli 40km akullisella, osta oikea sählöauto.
Mikäs sähköauto sinulta löytyy, jolla ei tuossa hintaluokassa pääse tuon enempää? Veikkaan ettei sinulla ole sähköautoa ollenkaan, kun tuollaista toitottelet.
Mun auto maksoi uutena hieman alle 40 000 ja tottakai sillä pääsee ihan normaaleja ajoja, ei tarvi ladata aina kun kaupassa on käynyt. Wltp on 360km. Range ei tipu talvella minnekään 40km, sentään, hah.
Aloituksen autoissa akkukoko on luokkaa alle 30kwh. Auton rangeen vaikuttaa kaikkein eniten akkukoko.
Ja ensimmäisissä leaf autoissa ei olut ilmalämpöpumppua vaan pelkästään sähkövastus kabinetin lämmittämiseen..
Turha noita ensimmäisiä autoja on pilkata, eivät oleet
Myöskään usealle ei kyllä ihan 40 km riitä. Esim minulla työmatkoihin menee 50 km päivässä, ja tämä ihan kehä III sisällä. Ja ei, julkiset eivät ole vaihtoehto. Julkisilla työmatka kestää 1 h 15 min JOS vaihdot sattuvat optimaalisesti.
no minun autollani pääsee yli 300 km talvellakin. Tottakai nuo pieniakkuiset vanhat sähköautot joissa ei ole ilmalämpöpumppuja ja kesälläkin range alle 200 ovat talvella vain kaupunkiajoon.