Lentomatkailusta luovutaan
Sitähän tuo fossiilisista polttoaineista luopuminen käytännössä tarkoittaa.
Ne polttoainemäärät mitä lentoliikenne käyttää on infernaalisia.
Kommentit (32)
Lentokone saastuttaa ilmastoa todella paljon henkilöautoon nähden.
Ihminen joka matkustaa lentokoneella käyttää fossiilista polttoainetta eniten ja se myös eniten saastuttaa ilmastoa.
Sinällään huvittavaa kun autoilijoita kuritetaan ja polttoainetta verotetaan ilmastonmuutoksen takia vaikka autolla pitää mennä töihin mutta sitten kun ihminen matkustaa lentokoneella lomamatkalle niin siinä ei ole mitää väärää.
Itse vastustan ilmastotoimia ja en välitä yhtään ilmastonmuutoksesta tai saasteista niin kauan kun tuohon lentomatkusteluun ei puututa.
Kun kerran polttomoottoriautot saadaan kulkemaan etanolilla, niin varmaan saadaan suihkumoottorilla toimivat lentokoneetkin. Lentäminen ei siis lopu ainakaan minun osaltani.
Vierailija kirjoitti:
Kun kerran polttomoottoriautot saadaan kulkemaan etanolilla, niin varmaan saadaan suihkumoottorilla toimivat lentokoneetkin. Lentäminen ei siis lopu ainakaan minun osaltani.
Ei se etanoli mistään taivaasta lankea.
Kerta henkilöautot halutaan kulkemaan sähköllä tai sitten liikkuminen pitäisi tapahtua polkupyörällä niin olisiko reilua jos lentomatkustelu tapahtuisi kuumailmapallolla?
Vierailija kirjoitti:
Kerta henkilöautot halutaan kulkemaan sähköllä tai sitten liikkuminen pitäisi tapahtua polkupyörällä niin olisiko reilua jos lentomatkustelu tapahtuisi kuumailmapallolla?
Kaikista reiluinta olisi jos matkailu tapahtuisi kävellen reppu selässä.
Ei se nyt noin mene, lukekaa ne uutiset eikä pelkkää otsikko. Fossiilisten tuotantoa ja niiden aihetuttamia päästöjä vastaava määr hiilibieluja pitää olla käytössä 2050. Eli senkin jälkeen matkataan vielä fossiilisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerta henkilöautot halutaan kulkemaan sähköllä tai sitten liikkuminen pitäisi tapahtua polkupyörällä niin olisiko reilua jos lentomatkustelu tapahtuisi kuumailmapallolla?
Kaikista reiluinta olisi jos matkailu tapahtuisi kävellen reppu selässä.
Sanna Marinin siis pitäisi reppuselässä reissata ympäri maailmaa kun kyseinen ihminen halusi tehdä maailman kunnianhimoisinta ilmastopolitiikkaa... Miksi se matkustaa lentokoneella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun kerran polttomoottoriautot saadaan kulkemaan etanolilla, niin varmaan saadaan suihkumoottorilla toimivat lentokoneetkin. Lentäminen ei siis lopu ainakaan minun osaltani.
Ei se etanoli mistään taivaasta lankea.
Ei, mutta helppoa sitä on esimerkiksi puusta tai viljasta tehdä. Brasiliassa suuri osa autoista kulkee etanolilla.
Hyvin moni valtio tulee luisumaan ahdinkoon jos lentomatkailusta luovutaan, matkailu on tärkeä tulonlähde niin monelle.
Mitenköhän posti ja paketit tulevat liikkumaan maailmalla jos lentokoneita ei enää käytettäisi? Kaikki yritystoimintakin hiipuu pikkuhiljaa pois...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerta henkilöautot halutaan kulkemaan sähköllä tai sitten liikkuminen pitäisi tapahtua polkupyörällä niin olisiko reilua jos lentomatkustelu tapahtuisi kuumailmapallolla?
Kaikista reiluinta olisi jos matkailu tapahtuisi kävellen reppu selässä.
Sanna Marinin siis pitäisi reppuselässä reissata ympäri maailmaa kun kyseinen ihminen halusi tehdä maailman kunnianhimoisinta ilmastopolitiikkaa... Miksi se matkustaa lentokoneella?
Tulihan se päivän Marin-korttikin sieltä, taitaa olla Sannahullukiimainen taas liikkeellä.
Lentoliikenne aiheuttaa alle 3% kaikista hiilidioksidipäästöistä (tarkka luku vuonna 2018 oli 2,4%). Laivaliikenne saastuttaa enemmän (vuonna 2018 2,9% kaikista hiilidioksidipäästöistä).
Lisäksi lentokoneella päästöt ovat 120g CO2/km ja laivalla 250g CO2/km matkustajaa kohden. Eli on ympäristöystävällisempää tehdä kaupunkiloma Osloon tai Kööpenhaminaan lentäen kuin risteilymatka Tukholmaan.
Lentäminenhän ei lopu, ehei!
Siirrytään vaan ajan kanssa biopolttoaineisiin niin se on siinä.
Sähkömoottorit tulevat myös lentokoneisiin. Ei se matkailu mihinkään tule loppumaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun kerran polttomoottoriautot saadaan kulkemaan etanolilla, niin varmaan saadaan suihkumoottorilla toimivat lentokoneetkin. Lentäminen ei siis lopu ainakaan minun osaltani.
Ei se etanoli mistään taivaasta lankea.
Ei, mutta helppoa sitä on esimerkiksi puusta tai viljasta tehdä. Brasiliassa suuri osa autoista kulkee etanolilla.
Niin että syödään sitten vaikka hiekkaa kun viljelysmaat käytetään etanolin tekoon.
Nyt on kyse sellaisista määristä ettei sitä pystytä korvaamaan millään vaan ihmisten liikkumista koneellisesti on vähennettävä rajusti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerta henkilöautot halutaan kulkemaan sähköllä tai sitten liikkuminen pitäisi tapahtua polkupyörällä niin olisiko reilua jos lentomatkustelu tapahtuisi kuumailmapallolla?
Kaikista reiluinta olisi jos matkailu tapahtuisi kävellen reppu selässä.
Sanna Marinin siis pitäisi reppuselässä reissata ympäri maailmaa kun kyseinen ihminen halusi tehdä maailman kunnianhimoisinta ilmastopolitiikkaa... Miksi se matkustaa lentokoneella?
Tulihan se päivän Marin-korttikin sieltä, taitaa olla Sannahullukiimainen taas liikkeellä.
Joo lentokoneella liikkeellä kuten myös Sanna Marin.
Eikö teidän mielestä se ole vähän outoa että Sanna Marin sanoi suomen tekevän maailman kunnianhimoisinta ilmastopolitiikkaa eli toisin sanoen autoilijoita kuritetaan enemmän ja sähköstä maksamme enemmän mutta nyt kun katsoo Sannan touhua niin se reissaa lentokoneella ympäri maapallon? Miksi Sanna ei halua että lentomatkustelua paheksutaan ja verotetaan myös rankasti?
Vierailija kirjoitti:
Lentoliikenne aiheuttaa alle 3% kaikista hiilidioksidipäästöistä (tarkka luku vuonna 2018 oli 2,4%). Laivaliikenne saastuttaa enemmän (vuonna 2018 2,9% kaikista hiilidioksidipäästöistä).
Lisäksi lentokoneella päästöt ovat 120g CO2/km ja laivalla 250g CO2/km matkustajaa kohden. Eli on ympäristöystävällisempää tehdä kaupunkiloma Osloon tai Kööpenhaminaan lentäen kuin risteilymatka Tukholmaan.
On siis ympäristöystävällistä kaataa jäteöljyt luontoon koska se aiheuttaa maailman päästöistä alle 1%?
Voin siis hyvin myös polttaa kaikki roskat pihalla koska se aiheuttaa tosi vähän päästöjä?
Lentokone saastuttaa tuhansia kertoja enemmän kuin henkilöauto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun kerran polttomoottoriautot saadaan kulkemaan etanolilla, niin varmaan saadaan suihkumoottorilla toimivat lentokoneetkin. Lentäminen ei siis lopu ainakaan minun osaltani.
Ei se etanoli mistään taivaasta lankea.
Ei, mutta helppoa sitä on esimerkiksi puusta tai viljasta tehdä. Brasiliassa suuri osa autoista kulkee etanolilla.
Niin, se on sitä ympäristöystävällistä matkailua että käytetään maailman viljapellot lentoetanolin valmistamiseen sen sijaan että ruokittaisiin sillä nälkää näkevää maailmaa.
Ei siinä ole ollut järkeä tähänkään asti. Ihmiset valittavat ja kitisevät töissä palkoista, sitten lapioivat rahaa lentokoneeseen. Ei siis järjen häivää.
Olen jo kauan ihmetellyt että miten ihmiskunnalla on varaa polttaa tuollaiset määrät fossiilisia suoraan yläilmakehässä.
Flyradarin avaaminen on järkytys, mikä mieletön trafiikki.