Mitä PC-pelaajat ajattelee tästä trendistä
Kun pelintekijät eivät ns. optimoi pelejään kunnolla vaan luottavat kikkakolmosiin kuten resoluution skaalaus tai DLSS? Uusin Unreal Engine-pelimoottori tuntuu erityisesti olevan pelintekijöillä hankala pala ja pelit pyörii ilman näitä vippoja kuin täi tervassa. Itsehän en omista näytönohjainta DLSS-ominaisuudella joten joutuu vaan puurouttaa kuvan FSR:llä.
Kommentit (6)
Olen pc pelaaja mutta tuo on minulle kuin hepreaa aka en ymmärrä noita juttuja.
Pelit pyörii omalla koneella ainakin ihan hyvin, tosin mitään super vaativia pelejä mulla ei edes taida olla.
Sea of thieves ehkä se kaikkein vaativin.
No tuo on vähän kaksipiippuinen juttu. Jos DLSS toimii hyvin niin väliäkö sillä onko optimointi pelintekijän tekemä vai toimiiko peli algoritmien varassa yhtä hyvin. Vain lopputuloksella on merkitystä, kilpapelaajat pelatkoon 20 vuoden takaisella grafiikanlaadulla jos pitää saada maksimi fps.
Mulle riittää pelkkä LSD, en tarvii mitään DLSS:ää. Onhan se kurjaa, kun yrittää pärjätä pelkillä nanoreseptireilla, mut grafiikka sentään pyörii ihan ok. En kyllä kuitenkaan halua siirtyä konsolipelaamiseen, en oikein pysty käsittelemäöän niiden NNR-herkkyttä.
Toivoisin että pelien vaatimukset tasoittuisivat tälle tasolle ja DLSS yms. jutut kehittyisivät koko ajan toimivampaan suuntaan. Tätä tärkeämpää olisi saada niitä hyviä pelejä kun ei kovin montaa ole kuitenkaan tarjolla joihin jaksaa aikaansa käyttää nykyään.
Aivan sama, jätän sellaiset pelit ostamatta.
Pelintekijät eivät osaa kirjoittaa SISÄLTÖÄ PELEIHIN!