Näin se terveydenhuollon työntekijä kommentoi
Kun ollaan työsuhteessa terveydenhuoltoon ja siellä joku rupeaa käyttäytymään erikoisella tavalla jotakuta uutta kohtaan, epäasiallisella tavalla, hakee siis sillä epäasiallisuudella itselleen huomiota siinä mielessä että on niin kuin tietävinään jotain hauskoja juttuja siitä uudesta, niin mitäpä se terveydenhuollon työntekijä asiaan kommentoi muuta kuin: Kattokoon se uusi vaan peiliin!
Aha, terveydenhuollon - erityisen järkevinä ja osaavina ajattelijoina pidettyihin kuuluva - työntekijä ei siis millään pysty myöntämään sitä, että se oli hän joka sen epaäsiallisuuden kuvioihin toi. Hän nautti itsensä ja kavereittensa viihdyttämisestä ja teki kiusaa sille uudelle. Otti niin kuin epäasiallisuudellansa jonkun ihmisen tikun nokkaan. Ja pilasi tämän työnsuhteen sillä epäasillisuudellaan.
Ei, ei tokikaan, sitä vaan sanotaan että kattokoot peiliin.
Että se on se uusi, joka ei edes taloon tullessaan ketään sieltä tuntenut, hyvässä lykyssä oli paikkakunnalle muualta tullutkin, eli ei ollut paikkakunnallakaan kenenkään tuttu, niin juu, häntä kehotetaan katsomaan peiliin.
Että terveydenhuollon osaavat, pätevät, oikein siis ihmisystävällsiimmät ja jaloimmat ihmiset, niin ne tekee noin!
Tuliko, moderaattori, jälleen niin kuin loukkaavaa tekstiä!
Revittelevät toisen ihmisen kustannuksella... Pitääkö tuollaista porukkaa kunnioittaa jollakin syyllä tavanomaista enemmän? Ai millä syyllä? Silläkö että niillä on jokin ammattinimike käytössään! No, aha!