45 minuutin työmatka
Onko normaali vai pitkä työmatka? Arvuuttelen, kun tällä hetkellä teen keikkaa ja työmatka tosi lyhyt. Nyt tarjolla olis pitempi soppari , mutta työmatka venyisi autolla 45 minuuttiin yhteen suuntaan. Onko mitään järkeä? Tällä hetkellä pääsee pyörällä. Autoon sitten pitäs huomioida bensa ym.
Kommentit (42)
No ei tuo minusta mikään mahdoton ole, aika normaali. Omat työmatkat ovat vaihdelleet noin puolesta tunnista polkupyörällä puoleentoista tai kahteen tuntiin auto/bussi ja juna -yhdistelmällä. Nuo ajat siis yhteen suuntaan.
Sanoisin, että omalla kohdallani alle tunnin työmatkan miellän normaaliksi ja ihan ok:ksi, mutta silloin kun pelkkiin työmatkoihin meni melkein neljä tuntia päivässä, niin se kulutti kyllä liikaa.
Itse miettisin kyllä hyvin tarkkaan. Jos keikkatyötä lyhyellä työmatkalla olisi hyvin tarjolla jatkossakin, niin en lähtisi ajamaan pitkää matkaa ellei tarjolla olisi huipputyö hyvällä palkalla.
Suomalaisten keskityömatka on 12km/pvä.
Vierailija kirjoitti:
No ei tuo minusta mikään mahdoton ole, aika normaali. Omat työmatkat ovat vaihdelleet noin puolesta tunnista polkupyörällä puoleentoista tai kahteen tuntiin auto/bussi ja juna -yhdistelmällä. Nuo ajat siis yhteen suuntaan.
Sanoisin, että omalla kohdallani alle tunnin työmatkan miellän normaaliksi ja ihan ok:ksi, mutta silloin kun pelkkiin työmatkoihin meni melkein neljä tuntia päivässä, niin se kulutti kyllä liikaa.
Juu neljän tunnin matkat työmatkoihin on todella paljon. Meillä on vain yksi auto ja itse en ole aiemmin tarvinnut autoa työmatkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Itse miettisin kyllä hyvin tarkkaan. Jos keikkatyötä lyhyellä työmatkalla olisi hyvin tarjolla jatkossakin, niin en lähtisi ajamaan pitkää matkaa ellei tarjolla olisi huipputyö hyvällä palkalla.
Juu vähän tässä samaa järkeilen. Jos pääsee klo 17 töistä, se tarkoittaa sitä, että olen vasta vähän ennen 18 kotona. Talviaikaan työmatka voi tuosta vielä ajallisesti kasvaa. Onneksi asiaa on aikaa miettiä vielä hetki.
Vierailija kirjoitti:
Itse miettisin kyllä hyvin tarkkaan. Jos keikkatyötä lyhyellä työmatkalla olisi hyvin tarjolla jatkossakin, niin en lähtisi ajamaan pitkää matkaa ellei tarjolla olisi huipputyö hyvällä palkalla.
Tämäkin sopimus olisi vain 2kk voimassa, niin en tiedä jääkö rahallisesti oikeastaan sen enempää käteen kun bensa on myös kallista
Kohta työmatkavähennyksissäkim omavastuu kasvaa. Ei välttämättä järkeä
Är det en lång väg eller rusningstrafik som tar tid?
Itselläni meni sama aika julkisilla Espoon sisällä. Ensin 30 min bussilla ja vartin kävely pysäkiltä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tuo minusta mikään mahdoton ole, aika normaali. Omat työmatkat ovat vaihdelleet noin puolesta tunnista polkupyörällä puoleentoista tai kahteen tuntiin auto/bussi ja juna -yhdistelmällä. Nuo ajat siis yhteen suuntaan.
Sanoisin, että omalla kohdallani alle tunnin työmatkan miellän normaaliksi ja ihan ok:ksi, mutta silloin kun pelkkiin työmatkoihin meni melkein neljä tuntia päivässä, niin se kulutti kyllä liikaa.
Juu neljän tunnin matkat työmatkoihin on todella paljon. Meillä on vain yksi auto ja itse en ole aiemmin tarvinnut autoa työmatkoihin.
Joo en kyllä suosittele kenellekään. Kaksi ja puoli vuotta riitti ja toki olen perheetön, eli ei ollut "rasitteita" siltä osin, mutta ei tuossa kyllä pahemmin vapaa-aikaa tai jaksamista jäänyt enää. Vielä kun mulle junamatkustamisen meteli ja hälinä tuntui raskaalta itsessään, niin oli siinä aika loppu.
Mulla on työmatka 45 min, mutta kävellen. :) Julkisilla tai pyörällä pääsisin nopeimmillaan 25 minuutissa, mutta sitten olisikin pinna kireällä keskusta-alueen ruuhkissa, tietöissä ja poikkeusreiteillä. 45 min omin jaloin tuntuu siis lyhyeltä työmatkalta ja on osittain vapaa-aikaan rinnastettava valinta (liikuntaa, äänikirjoja) ja etätöiden ansiosta käyn paikan päällä vain pari kertaa viikossa.
Auton ratissa 45 min on aika pitkä aika päivittäin. Jos voit asennoitua siihen jotenkin "omana aikana" ja vaikka nauttia samalla äänikirjoista, niin ehkä sen sitten jaksaa paremmin. Laske ja arvota menetetty oma aika ja mahdollinen lisäpalkka, ei siinä muu auta.
Olisi liian pitkä minulle. Kerran viikossa olen tehnyt 35 min suuntaansa matkan kun oli muuten etätöitä. En sitäkään tekisi joka päivä.
Pk-seudulla tuo ei ole mitenkään ihmeellistä, oli sitten autolla tai julkisilla. Jos ei esim satu kulkemaan suoraa bussi- tai muuta linjaa, vaan mukaan tulee vaihtoja, on 45 min suuntaan ihan tavanomaista.
Jos kuitenkin puhut autolla menemisestä, kannattaa tietysti laskea kustannukset (ota nyt ainaki 30 snt/km lähtökohdaksi, ja muista myös matkavähennys), mutta myös miettiä onko se 45 minuuttia aina 45, vai voiko esim odottamaton ruuhka nostaa sen selvästi pidemmäksi? Jälleen esimerkkinä pk-seutu, jos työmatkaan kuuluu kaupungin toiselle puolelle matkustaminen, voi 45 minuuttia nopeasti nousta 1,5 tuntiin jos jokin kolari tms on sekoittanut liikennettä. Jos sitten on vielä päiväkoti-ikäisiä lapsia joiden hakuaika tulee vastaan, on soppa valmis. Jos taas puhutaan esim 50 kilometrin maantieajosta vähäliikenteisellä tiellä ilman aikataulupaineita, on tilanne aivan toinen.
En suostuisi. Talvella menee kauemmin ja siihen kun käy vielä asioilla vaikka kauppa ja apteekki niin meneekin jo 2 tuntia. Itsellä työmatka 10 minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
Olisi liian pitkä minulle. Kerran viikossa olen tehnyt 35 min suuntaansa matkan kun oli muuten etätöitä. En sitäkään tekisi joka päivä.
35min lienee Helsingin seudulla vielä aika siedettävä työmatka-aika.
On pitkä. Itse ottaisin tuollaisen vain jos kyse on erityisen hyvästä työstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi liian pitkä minulle. Kerran viikossa olen tehnyt 35 min suuntaansa matkan kun oli muuten etätöitä. En sitäkään tekisi joka päivä.
35min lienee Helsingin seudulla vielä aika siedettävä työmatka-aika.
Siedettävä, mutta kipurajalla.
Laskin, että polttoainekulut olis tämän työn johdosta 250€/kk. Kyllähän se kustannuksia lisää. Keikkatyö pyörällä tällä hetkellä tuottaa oikeastaan kuukausipalkan verran kun vuoroja on
Riippuu vähän missä ja minkälaisissa olosuhteissa.