45 minuutin työmatka
Onko normaali vai pitkä työmatka? Arvuuttelen, kun tällä hetkellä teen keikkaa ja työmatka tosi lyhyt. Nyt tarjolla olis pitempi soppari , mutta työmatka venyisi autolla 45 minuuttiin yhteen suuntaan. Onko mitään järkeä? Tällä hetkellä pääsee pyörällä. Autoon sitten pitäs huomioida bensa ym.
Kommentit (42)
Mulla on työmatka 45 min kesäaikaan omalla autolla, talvella menee enemmän aikaa koska pikkutie. Se on ok, koska työpaikalla tarvitsee käydä vain 2 päivänä viikossa ja muuten etänä. Mutta olen esimiehellekin sanonut että kolmeen lähipäivään tai sitä enempään en suostu. Tähän myös terveydellisiä syitä.
Jos saisin valita työn omalla paikkakunnalla tai noin tunnin matkan päässä niin en edes miettisi, työskentelisin omalla paikkakunnalla. Työmatkat on turhaa aikaa päivästä pois.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni meni sama aika julkisilla Espoon sisällä. Ensin 30 min bussilla ja vartin kävely pysäkiltä töihin.
Siihenkö loppui työnteko kun noin kauhee matka?
Yli tunti suuntaansa tällä hetkellä, Helsingin sisällä.
En lähde töihin jos työmatka kestää yli 5 minuuttia. Olen aktiivisesti hakenut jo kuusi vuotta mutta ei vaan löydy mitään jossa edes 2500€ saisi bruttona.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten keskityömatka on 12km/pvä.
Juu-u. Ajassa mitaten se tarkoittaakin sitten erilaisia tuloksia. Mulla keskimäärän 50 min (julkisilla, kaupunki).
Miten te jaksatte ajella?
Työkö on elämän tarkoitus?
Vierailija kirjoitti:
Miten te jaksatte ajella?
Työkö on elämän tarkoitus?
Olihan se kivaa joskus nuorena kun työssä oleminen oli uutta, aika nopeasti vaan kyllästyi ja pois oravanpyörästä heti kun mahdollista 😊
aika lyhyeltä kuulostaa pk-seutulaisen korvaan. eihän täällä voi käydä juuri kukaan töissä, jos alle tunnin matka on este. Itsellä 55 min kahdella vaihdolla, olisi muuten ihan ok mutta silloin ärsyttää kun vaihto menee pieleen bussin myöhästymisen takia
Vierailija kirjoitti:
Är det en lång väg eller rusningstrafik som tar tid?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Är det en lång väg eller rusningstrafik som tar tid?
odjebi
Minullapa työmatka on tuumasta toimeen. Työpaikkani on kotona.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten keskityömatka on 12km/pvä.
Wau!
Itsellä on aina ollut enemmän kuin 12km yhteen suuntaan.
Normaali, mulla meni julkisilla Hgin sisällä tuon verran.
Tuo on vielä melko kohtuullinen työmatka.
Itselläni meni opiskeluaikana bussimatkoihin 1h 15 min. Työmatkat ovat olleet lyhempiä. Yli 45min alkaa olla jo rasittavaa, mutta kohtuuden rajoissa mennään. Ei paha matka.
Vierailija kirjoitti:
En suostuisi. Talvella menee kauemmin ja siihen kun käy vielä asioilla vaikka kauppa ja apteekki niin meneekin jo 2 tuntia. Itsellä työmatka 10 minuuttia.
Kuinka paljon lääkkeitä sulla on käytössä jos apteekissa käynti kannattaa laskea mukaan päivittäiseen työmatkaan?
Normaali tai ei niin mulle olisi liian pitkä. En osaa asennoitua työmatkaan "omana aikana". Puoli tuntia suuntaansa on maksimi.
Työmatkakin on niin suhteellinen käsite. Kaveri oli työssä pääkaupunkiseudulla ja työmatkaa oli 28 km. Se ei ollut kuulemma matka eikä mikään. Hän muutti työhön maalle ja työmatkaa oli vajaa km. Parin vuoden kuluttua hän etsi uutta asuntoa ja sopiva oli ollut 5 km päässä työpaikalta. "En minä noin h*lvetin kauas muuta!" Sopiva paikka löytyi sitten reilun 3 km päästä.
Minulla on tuollainen työmatka. Asun Helsingissä ja matka taittuu mukavasti musiikkia kuunnellen julkisissa kulkuvälineissä. Konttorilla käyn pari kertaa viikossa, muutoin etänä.
Tämä on hyvä huomioida. Lisäksi pian on aika, kun aamut ja illat pimeää