HS mielipide: "Herkkujen mainostaminen on vastuutonta". Miten niin?
Kirjoitus ei kerro, mistä syystä se on vastuutonta.
Eiköhän jokainen ole vastuussa syömistään ihan itse, ja siellä kaupassa han ne herkut joka tapauksessa ovat, mainostettiin tai ei.
Miksi herkkujen mainostaminen olisi sinusta vastuutonta?
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Näin herkkujen ystävänä voin sanoa, että olen samaa mieltä siitä, että herkkuja mainostetaan liikaa. Muutenkin on vaikea laihduttaa, ja sitten niitä patukkamainoksia on ihan joka puolella.
Ne haluavat rahani ne haluavat rahani ne haluavat rahani, alat hokea kun näet niitä mainoksia. KIELLÄ itseäsi EN OSTA EN!
Sillai siitä pääset, luonteen heikkoutta!
Laita se patukkaraha aina säästöön ja laskeppa vuoden lopussa paljonko sulla on rahaa! 3€x7 ja sitten se summa kertaa 52!
Vierailija kirjoitti:
Näin herkkujen ystävänä voin sanoa, että olen samaa mieltä siitä, että herkkuja mainostetaan liikaa. Muutenkin on vaikea laihduttaa, ja sitten niitä patukkamainoksia on ihan joka puolella.
Onko sun pakko ostaa autokin nähtyäsi siitä mainoksen?
Koska iso osa suomalaisista ovat ylipainoisia ja lihavia. Kaikenlainen roskamätön ja herkkujen mainostaminen pitäisi kieltää kokonaan.
siis katsotteko noita mainoksia? En itse noteeraa mainoksia kun niitä tulvii joka puolelta. Ei kyllä energia riitä niistä kiinnostua.
Vierailija kirjoitti:
Koska iso osa suomalaisista ovat ylipainoisia ja lihavia. Kaikenlainen roskamätön ja herkkujen mainostaminen pitäisi kieltää kokonaan.
Niiden valmistaminen pitäisi kieltää kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin herkkujen ystävänä voin sanoa, että olen samaa mieltä siitä, että herkkuja mainostetaan liikaa. Muutenkin on vaikea laihduttaa, ja sitten niitä patukkamainoksia on ihan joka puolella.
Onko sun pakko ostaa autokin nähtyäsi siitä mainoksen?
Kyllä tässä on alkuperäinen kirjoittaja ja aiempi kommentoija ihan oikeilla jäljillä.
Katsokaapa joskus tietoisesti lähes minkä tahansa ohjelman mainoskatkoa: valehtelematta joka toinen mainos on ruokamainos. Vaikka niihin ei tietoisesti reagoisikaan, niin ne vaikuttavat alitajuisesti: saavat ajattelemaan ruokaa silloinkin, kun ei ole nälkä.
Sitten kun on kaupassa, alitajuisesti hakeutuu ostamaan niitä tuotteita mistä on nähnyt tuhat mainosta viimeisen kuukauden aikana. Mielikuvissa ne mainostetut tuotteet ovat tuttuja ja niillä saa kurjalta tuntuvan nälän nopeasti pois, tulee parempi olo ja maistuukin hyvältä.
Ei mainoksia olisi ja niihin käytettäisi hirveitä summia rahaa elleivät ne toimisi ihmisten manipulointiin. Sen vuoksi ihmiset ovat ylipainoisia, koska he eivät enää tunne tervettä nälkää, vaan syövät tavan ja maun vuoksi, koska heitä painostetaan syömään ja herkuttelemaan koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin herkkujen ystävänä voin sanoa, että olen samaa mieltä siitä, että herkkuja mainostetaan liikaa. Muutenkin on vaikea laihduttaa, ja sitten niitä patukkamainoksia on ihan joka puolella.
Onko sun pakko ostaa autokin nähtyäsi siitä mainoksen?
Miksi tupakkaa ja alkoholia ei saa mainostaa? Tuleeko jollain ihan pakollinen tarve ostaa niitä, jos näkee mainoksen?
Vierailija kirjoitti:
siis katsotteko noita mainoksia? En itse noteeraa mainoksia kun niitä tulvii joka puolelta. Ei kyllä energia riitä niistä kiinnostua.
Sama täällä. Mainoksia tulee niin paljon joka tuutista nykyään että ei niihin enää kiinnitä huomioita. Mainostaminen menny ihan överiksi eikä enää täytä tarkoitustaan🥱
Kun katsoo suomalaisten painoa, herkut voisi piilottaa johonkin syrjemmälle
tätönen 23
Lopettakaa live-tv:n katselu, someilu ja kieltäkää sivustoilta profilointievästeet, niin mainosten määrä vähentyy radikaalisti. Opetelkaa myös sokaisemaan itsenne mainosikkunoilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin herkkujen ystävänä voin sanoa, että olen samaa mieltä siitä, että herkkuja mainostetaan liikaa. Muutenkin on vaikea laihduttaa, ja sitten niitä patukkamainoksia on ihan joka puolella.
Onko sun pakko ostaa autokin nähtyäsi siitä mainoksen?
On.
Ennen vanhaan sai mainostaa tupakkaakin, mutta sekin kiellettiin.
Tässä yksi syy, miksi herkkujen mainostaminen on vastuutonta:
https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.02320…
Siinä vaiheessa kun metabolia on jo nurvallaan, eli on esidiabetes tai tyypin 2 diabetes, niin pelkkä valokuvan näkeminen pirtelöstä aiheutti insuliinin erittymistä. Ja aina kun insuliinia erittyy, verensokeri laskee ja alkaa tehdä mieli makeaa.
Se, että kaupunki on tapetoitu makeita herkkuja suurin valokuvin esittelevillä mainoksiaa aiheuttaa siis insuliinineritystä ihmisille joilla on jo tyypin 2 diabetes tai esidiabetes. Ja se on suomessa aikamoisen suuri joukko tällä hetkellä.
Mutta näihin ihmisiin mainokset tehoavat tavalla, joka on elintarviketeollisuuden unelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin herkkujen ystävänä voin sanoa, että olen samaa mieltä siitä, että herkkuja mainostetaan liikaa. Muutenkin on vaikea laihduttaa, ja sitten niitä patukkamainoksia on ihan joka puolella.
Onko sun pakko ostaa autokin nähtyäsi siitä mainoksen?
Miksi tupakkaa ja alkoholia ei saa mainostaa? Tuleeko jollain ihan pakollinen tarve ostaa niitä, jos näkee mainoksen?
Ei mainokset "pakota" ketään ostamaan, mutta kyllähän ne tietyllä tapaa aivopesua on. Ei mainoksia olisi, jos niillä ei olisi mitään vaikutusta ihmisten ostokäyttäytymiseen.
Jos kävelet kaupungilla ja näet mainoksen, että Fazerilta on tullut uusi karkkipussi, niin vaikka et nyt siitä suoranaista impulssia saisikaan karkkia ostaa, niin asia jää sulle jonnekin mielen perukoille. Saatat lisäksi nähdä tuotteen mainoksen myös netissä ja kuulla radiosta mainoksen. Somessakin saatat tuotteeseen törmätä. Sitten menet kauppaan ja siellä on uutuustuotetta ständissä sopivasti ennen kassoja. Jos sulla ei ole kovin vahvaa periaatetta siitä, että että syö karkkia, vaan olet kuten valtaosa ihmisistä, että syöt jonkin verran, niin tässä vaiheessa kynnys napata se pussi on jo huomattavasti pienempi kuin jos et olisi mitään mainoksia nähnyt ja ne karkkipussit olisivat samassa hyllyssä kuin muutkin.
Vaikka mä olen markkinointia opiskellut ja tehnytkin, eli tunnen siis tavat miten ihmisiin vaikutetaan, niin en ole immuuni markkinoinnille ja mainonnalle. Aivan marginaalinen osuus ihmisistä on.
Näin herkkujen ystävänä voin sanoa, että olen samaa mieltä siitä, että herkkuja mainostetaan liikaa. Muutenkin on vaikea laihduttaa, ja sitten niitä patukkamainoksia on ihan joka puolella.