Tokmannilta ei saa rahoja takaisin kun palauttaa tuotteen
Saa summaa vastaavan lahjakortin.
Ei hyvä käytäntö ja ainakin pitäisi infota asiasta jossain.
Kommentit (18)
Erittäin hyvä käytäntö. Miksi ihmeessä ehjiä tavaroita pitäisi voida palauttaa?
Kyllä se on siellä firman sivuilla infottu.
Raha olisi saatava takaisin, että voi ostaa toisesta kaupasta tarvitsemansa tuotteen.
Tokmanni toimii väärin. Asiakkaan ei tarvitse hyväksyä lahjakorttia kaupan purun yhteydessä. Pitää olla itse tiukkana.
Sieltä on helppo pölliä tavaroiden arvon edestä ja ottaa vähän vaivanpalkkaakin päälle.
Vierailija kirjoitti:
Tokmanni toimii väärin. Asiakkaan ei tarvitse hyväksyä lahjakorttia kaupan purun yhteydessä. Pitää olla itse tiukkana.
Kaupan purku on eri asia kuin ehjän tuotteen palauttaminen. Kaupan purkuun pitää olla peruste, kuten tavaran viallisuus tai muu vastaava
Kaupan purun yhteydessä ei tarvitse hyväksyä lahjakorttia, vaan saa rahat takaisin. Tässä ei nyt sanottu, mistä palautuksesta on kyse. Jos ostan tavaran, jota en jostakin syystä haluakaan vaan menen sen palauttamaan, on palautuksen hyväksyminen ja rahojen palauttaminen täysin kiinni kaupan omasta halusta.
Sen sijaan jos tuote on rikki ja päädytään kaupun purkuun (esim. kauppa ei pysty antamaan ehjää tilalle), pitää rahat palauttaa.
Vierailija kirjoitti:
Tokmanni toimii väärin. Asiakkaan ei tarvitse hyväksyä lahjakorttia kaupan purun yhteydessä. Pitää olla itse tiukkana.
Höpö höpö. Lue Tokmannin sivuilta kyseessä ei ole etämyynti jos menet ostamaan jonkun tuotteen kaupasta, sinä voit sen palauttaa ja vaihtaa samanlaiseen tuotteeseen tai saat esimerkiksi juurikin jonkun lahjakortin samalle summalle. Niin se menee muuallakin tuotteen voi vaihtaa jos tuli väärä koko tms se on ensisijainen keino, ei suinkaan se että ihminen ostelee hulluna tuotteita ja sitten palauttaa ne kun rahat loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Kaupan purun yhteydessä ei tarvitse hyväksyä lahjakorttia, vaan saa rahat takaisin. Tässä ei nyt sanottu, mistä palautuksesta on kyse. Jos ostan tavaran, jota en jostakin syystä haluakaan vaan menen sen palauttamaan, on palautuksen hyväksyminen ja rahojen palauttaminen täysin kiinni kaupan omasta halusta.
Sen sijaan jos tuote on rikki ja päädytään kaupun purkuun (esim. kauppa ei pysty antamaan ehjää tilalle), pitää rahat palauttaa.
Tokmanni yritti hoitaa viallisen tuotteen reklamoinnin lahjakortilla. Perusteluna oli, että summa on niin suuri (n. 90 €), ettei rahoja saa sen vuoksi takaisin. Kerroin, etten hyväksy lahjakorttia, vaan haluan rahat takaisin. Lopulta pitkin hampain sain ne, kun myyjä oli ensin soittanut kollegalleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tokmanni toimii väärin. Asiakkaan ei tarvitse hyväksyä lahjakorttia kaupan purun yhteydessä. Pitää olla itse tiukkana.
Höpö höpö. Lue Tokmannin sivuilta kyseessä ei ole etämyynti jos menet ostamaan jonkun tuotteen kaupasta, sinä voit sen palauttaa ja vaihtaa samanlaiseen tuotteeseen tai saat esimerkiksi juurikin jonkun lahjakortin samalle summalle. Niin se menee muuallakin tuotteen voi vaihtaa jos tuli väärä koko tms se on ensisijainen keino, ei suinkaan se että ihminen ostelee hulluna tuotteita ja sitten palauttaa ne kun rahat loppuu.
Ja missähän taas sanottiin, että palautuksen syy oli hulluna osteleminen ja rahojen loppuminen?
Viallisen tuotteen palautus vai ehjän tuotten (hutiostos) palautus?Eri käytännöt ja hyvä niin.
Ai silleen "tää ei ollukka kiva"-tyyliin kun palauttelee niin odotetaan että saa rahat takas. Käsittääkseni tuollaista voi harrastaa verkkokauppojen kanssa ja niissä on se 14vrk palautusoikeus.
Tokmanni saisi SELKEYTTÄÄ KASSAKUITTINSA !
Taitaa olla tahallista tekoa, kun Tokmannin kassakuitit ovat kuin Kiinan kartta.
Jotta ostajat eivät saa selkoa mitä ja Milla hinnalla on laskutettu.
Laskussa on alkuperäinen hinta , sitten miinustetaan ( jos miinustetaan) jotain, mutta sitä EI NÄY mitä tuote varsinaista maksoi.
Ja jos sattuu ostamaan useita tarjoustuotteita , on lasku metrin pitkä ja siinä vähennetään ja lisätään ja yhtä sekasotkua.
Kotona aina lasken kännykällä uudestaan, että tulikohan nyt oikein.
Vierailija kirjoitti:
Kuitissahan tuo selvästi lukee.
Tokmannin kassakuitissa EI OLE mitään selvää ! ! !
Vierailija kirjoitti:
Tokmanni yritti hoitaa viallisen tuotteen reklamoinnin lahjakortilla. Perusteluna oli, että summa on niin suuri (n. 90 €), ettei rahoja saa sen vuoksi takaisin. Kerroin, etten hyväksy lahjakorttia, vaan haluan rahat takaisin. Lopulta pitkin hampain sain ne, kun myyjä oli ensin soittanut kollegalleen.
Hyvä että pidit puolesi ja sait rahat takaisin. Sai myös myyjä hieman oppia.
Siitä on infottu Suomen laissa. Etämyynnissä voit palauttaa tuotteen.