Unohda sähköskuutit, seuraava jalkakäytävien valloittaja on sähkömopot!
Miten nuo ovat edes sallittuja? Vaikka kulkevat sallittuja nopeuksia (max 25km/h) niin vievät puolet leveästäkin kevyenliikenteenväylästä. Aikaisemmin näitä näki harvakseltaan, mutta tänä kesänä olen nähnyt melkein päivittäin.
Kommentit (13)
Youtubessa joku viritti tuollaista että se meni 80 km/h.
Nuo on kalliimpia ja yksityisten omistamia niin niitä ei jätetä keskelle katua parkkiin.
Tekee jo mieli leipoa lättyyn noita jalkakäytävällä menijöitä. Ei mitään käsitystä, että vauhtia voi hidastaa ja noudattaa edes jonkinlaisia väistämissääntöjä!!!
Sähkömopot näyttävät ainakin Kampissa liikkuvan mukavasti myös ajotiellä, vasten muuta liikennettä. Siitä näppärästi suojatien kautta jalkakäytävälle jne. Inhoan ihmisiä, jotka vaan eivät voi opetella liikennesääntöjä eivätkä jaksa erottaa oikeaa vasemmasta.
Ehdotatko siis, että kävelijöitä varten tulisi alkaa rakentaa omia väyliä kaduille? Ja mistä tila niille oikein otettaisiin, kun ei kevyen liikenteen väyliä voi kaventaakaan?
Pääosa ihmisistä kokee nykytilanteen aivan toimivaksi järjestelyksi, että on kaikilla vähänkin vilkkaammilla kaduilla toisaalta kevyenliikenteenväylä missä ajetaan korkeintaan 25 km/h kulkevilla välineillä ja sitten on autotie missä ajetaan sitä kovempaa kulkevilla välineillä. Tonttikadut ovat sitten erikseen, koska niissä liikenne on niin vähäistä ja hiljaa kulkevaa muutenkin.
Jos se on ajoneuvoluokaltaan mopo, kuuluu autojen joukkoon.
Toki en yllättyisi jos ideologisista syistä aletaan sähkömopojenkin rikkomuksia katsoa läpi sormien koska sähköajoneuvo-uskonlahko.
Vierailija kirjoitti:
Jos se on ajoneuvoluokaltaan mopo, kuuluu autojen joukkoon.
Toki en yllättyisi jos ideologisista syistä aletaan sähkömopojenkin rikkomuksia katsoa läpi sormien koska sähköajoneuvo-uskonlahko.
Se on ajoneuvoluokaltaan kevyt sähköajoneuvo ja kun nopeus on alle 25km/h niin oikea paikka on jalankulkijoiden seurana eikä siihen tarvita edes ajokorttia.
Vierailija kirjoitti:
Ehdotatko siis, että kävelijöitä varten tulisi alkaa rakentaa omia väyliä kaduille? Ja mistä tila niille oikein otettaisiin, kun ei kevyen liikenteen väyliä voi kaventaakaan?
Pääosa ihmisistä kokee nykytilanteen aivan toimivaksi järjestelyksi, että on kaikilla vähänkin vilkkaammilla kaduilla toisaalta kevyenliikenteenväylä missä ajetaan korkeintaan 25 km/h kulkevilla välineillä ja sitten on autotie missä ajetaan sitä kovempaa kulkevilla välineillä. Tonttikadut ovat sitten erikseen, koska niissä liikenne on niin vähäistä ja hiljaa kulkevaa muutenkin.
Aika outo ajatus, että kevyelle liikenteelle ei riittäisi yksi väylä vaan niitä pitäisi olla kaksi erilaista.
Vierailija kirjoitti:
Sähkömopot näyttävät ainakin Kampissa liikkuvan mukavasti myös ajotiellä, vasten muuta liikennettä. Siitä näppärästi suojatien kautta jalkakäytävälle jne. Inhoan ihmisiä, jotka vaan eivät voi opetella liikennesääntöjä eivätkä jaksa erottaa oikeaa vasemmasta.
Mikä se kevyen sähköajoneuvon paikka liikenteessä sitten on? Ajotiellä vai jalankulkijoiden joukossa? Käytäntö tämän suhteen on hyvin vaihteleva sekä sen suhteen että mitä laki sanoo että sen suhteen, että millainen liikennekulttuuri on.
Vähän outoa että kyseinen peli ei vaadi kypärän käyttöä. Tuollaisella helpompi kaatua kuin skuutilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähkömopot näyttävät ainakin Kampissa liikkuvan mukavasti myös ajotiellä, vasten muuta liikennettä. Siitä näppärästi suojatien kautta jalkakäytävälle jne. Inhoan ihmisiä, jotka vaan eivät voi opetella liikennesääntöjä eivätkä jaksa erottaa oikeaa vasemmasta.
Mikä se kevyen sähköajoneuvon paikka liikenteessä sitten on? Ajotiellä vai jalankulkijoiden joukossa? Käytäntö tämän suhteen on hyvin vaihteleva sekä sen suhteen että mitä laki sanoo että sen suhteen, että millainen liikennekulttuuri on.
Ajotiellä. Ja mielellään samaan suuntaan muun liikenteen kanssa.
Nuo on kalliimpia kuin skuutit, joten niillä tuskin tulee olemaan samanlaista vuokrabisnestä.