Miksi näin nettiaikana ei vihdoinkin siirrytäisi kokonaan etäkouluun
Jokaiselle ikäryhmälle riittäisi yksi opettaja per oppiaine pitämään koko Suomen oppitunnit. Valtio säästäisi näin miljardeja.
Kommentit (30)
Koska jo kotona-aikana huomattiin, etteivät kaikki lapset osallistu etäopetuksena järjestetyille tunneille. Tai ehkä täynnistävät teamsin, mutta eivät ole läsnä.
Toki luokassakin voi olla kuuntelematta, mutta on nyt ainakin läsnä ja opettajien tavoitettavissa.
Hienoa, sitten voisi hän, se yksi ope, mykistää kaikki pers..eilijät ja antaa 'armovitosen'. Ope olisi tietysti botti. Siinäkin säästyisi iso kasa euroja, kun jäisi kaikki kuraattorit ja psykologit kuormittumasta turhista teinikitinöistä. Jäisi aikaa oikeille, apua tarvitseville oppilaille. Huoltajat saisivat tehdä sähköisen, kirjallisen raportin kaikista asioista, mitä haluaisivat hoitaa kouluasioissa. Ne menisivät kolmiportaisen seulan läpi. Ja mitään ei vastattaisi, jos asia olisi turhaa -kuten yleensä on- nillitystä. Hyvä idea!
Koulu on muutakin kuin aineiden oppimista. Tutustutaan kavereihin, opitaan kunnioittamaan toisia, toimimaan osana ryhmää, tulemaan toimeen myös erilaisten ihmisten kanssa. Läsnäolo auttaa opettajaa puuttumaan oppimisvaikeuksiin ja muihin ongelmiin nopeammin. Ja millaisia työntekijöitä meillä olisi 15 vuoden päästä, jos vasta aikuisena ihmiset pääsisivät ihmisten ilmoille? Jo töihin lähteminen voi olla sellaisille ykivoimaista! Suurin osa työstä kun tehdään edelleen työpaikalla
Vierailija kirjoitti:
Koska lapset tarvitsevat fyysistä läsnäoloa konflikteineen
Koti kasvattaa ja huoltajat hoitakoon tunnekasvatuksen, konfliktit yms. Ja jos ei kykene, älä lisäänny sitten ainakaan enempää. Hoida se jälkikasvu edes kunnialla aikuisuuteen, minkä olet tähän mennessä maailmaan lykännyt.
Ihmiset ovat jo tarpeeksi sosiaalisesti jälkeenjääneitä.
Se etäkoulu aiheutti ongelmaperheissä lisää ongelmia. Lapsen voi ottaa kotiopetukseen, siitä vaan.
Etäkoulu ei ollut kaikille paras vaihtoehto vaikka ehkä se toimikin. Esimerkiksi lukiolaiset jäivät aika tylsään paikkaan, kun heidän nuoruus meni kotona istuessa ja liian monesta tuli etälukion ja harrastusten kiinni olemisen takia yksinäisiä.
Tällainen normaali koulukäytäntö on siis paras kaikille tavallisille ja erikoislapset voi halutessaan ottaa kotikouluun, jos rahkeita riittää.
Aika moneen asiaan tarvitaan ihan henkilökohtausta ohjausta. Aika harvassa ovat ne alakoululaiset, jotka opettelevat lukemaankin ihan itsekseen kotona eivätkä tarvitse opettajan apua mihinkään koulutehtävään.
Yhä edelleen korjaillaan etäkoulun aikaisia ongelmia. Etäkoulusta olisi enemmän haittaa, kuin hyötyä.
T. Koulunkäynninohjaaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska lapset tarvitsevat fyysistä läsnäoloa konflikteineen
Koti kasvattaa ja huoltajat hoitakoon tunnekasvatuksen, konfliktit yms. Ja jos ei kykene, älä lisäänny sitten ainakaan enempää. Hoida se jälkikasvu edes kunnialla aikuisuuteen, minkä olet tähän mennessä maailmaan lykännyt.
Eli saadaan yhä enemmän käytöshäiriöisiä nuoria ja aikuisia. Hyvä idea! Vanhemmiksi kelpaamattomat ihmiset lisääntyy vaikka kuinka sanoisit ettei heidän pitäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska lapset tarvitsevat fyysistä läsnäoloa konflikteineen
Koti kasvattaa ja huoltajat hoitakoon tunnekasvatuksen, konfliktit yms. Ja jos ei kykene, älä lisäänny sitten ainakaan enempää. Hoida se jälkikasvu edes kunnialla aikuisuuteen, minkä olet tähän mennessä maailmaan lykännyt.
Tämäkin asiakommentti sai noin paljon alapeukkuja. Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska lapset tarvitsevat fyysistä läsnäoloa konflikteineen
Koti kasvattaa ja huoltajat hoitakoon tunnekasvatuksen, konfliktit yms. Ja jos ei kykene, älä lisäänny sitten ainakaan enempää. Hoida se jälkikasvu edes kunnialla aikuisuuteen, minkä olet tähän mennessä maailmaan lykännyt.
Tuota noin.
Me olemme yhteiskunta.
Me elämme yhteiskunnassa.
Suomi on yhteiskunta.
Sinäkin olet osa yhteiskuntaa.
Kasvatamme lapsia tänne yhteiskuntaan yhteiskuntakelpoisiksi.
Me kaikki yhdessä muodostamme yhteiskunnan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska lapset tarvitsevat fyysistä läsnäoloa konflikteineen
Koti kasvattaa ja huoltajat hoitakoon tunnekasvatuksen, konfliktit yms. Ja jos ei kykene, älä lisäänny sitten ainakaan enempää. Hoida se jälkikasvu edes kunnialla aikuisuuteen, minkä olet tähän mennessä maailmaan lykännyt.
Tämäkin asiakommentti sai noin paljon alapeukkuja. Miksi?
Koska se on aivan järjetön kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska lapset tarvitsevat fyysistä läsnäoloa konflikteineen
Koti kasvattaa ja huoltajat hoitakoon tunnekasvatuksen, konfliktit yms. Ja jos ei kykene, älä lisäänny sitten ainakaan enempää. Hoida se jälkikasvu edes kunnialla aikuisuuteen, minkä olet tähän mennessä maailmaan lykännyt.
Eli saadaan yhä enemmän käytöshäiriöisiä nuoria ja aikuisia. Hyvä idea! Vanhemmiksi kelpaamattomat ihmiset lisääntyy vaikka kuinka sanoisit ettei heidän pitäisi.
No älkää notkuko palstalla klo 7-23, vaan katsokaa lapsukaistenne perään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska lapset tarvitsevat fyysistä läsnäoloa konflikteineen
Koti kasvattaa ja huoltajat hoitakoon tunnekasvatuksen, konfliktit yms. Ja jos ei kykene, älä lisäänny sitten ainakaan enempää. Hoida se jälkikasvu edes kunnialla aikuisuuteen, minkä olet tähän mennessä maailmaan lykännyt.
Tämäkin asiakommentti sai noin paljon alapeukkuja. Miksi?
Koska se on aivan järjetön kommentti.
Ja sitten niitä perusteluja.
Miten ajattelit, että lapset oppii toimimaan ryhmässä pelkässä etäkoulussa? Tulevaisuudessa isot ongelmat työpaikalla, kun vasta aikuisena joutuu oppiman ryhmätyötaidot ja sosiaaliset taidot, jotka tähän asti opitaan eskarissa ja alaluokilla.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, sitten voisi hän, se yksi ope, mykistää kaikki pers..eilijät ja antaa 'armovitosen'. Ope olisi tietysti botti. Siinäkin säästyisi iso kasa euroja, kun jäisi kaikki kuraattorit ja psykologit kuormittumasta turhista teinikitinöistä. Jäisi aikaa oikeille, apua tarvitseville oppilaille. Huoltajat saisivat tehdä sähköisen, kirjallisen raportin kaikista asioista, mitä haluaisivat hoitaa kouluasioissa. Ne menisivät kolmiportaisen seulan läpi. Ja mitään ei vastattaisi, jos asia olisi turhaa -kuten yleensä on- nillitystä. Hyvä idea!
Vitonen on nykyään kiitettävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska lapset tarvitsevat fyysistä läsnäoloa konflikteineen
Koti kasvattaa ja huoltajat hoitakoon tunnekasvatuksen, konfliktit yms. Ja jos ei kykene, älä lisäänny sitten ainakaan enempää. Hoida se jälkikasvu edes kunnialla aikuisuuteen, minkä olet tähän mennessä maailmaan lykännyt.
Tuota noin.
Me olemme yhteiskunta.
Me elämme yhteiskunnassa.
Suomi on yhteiskunta.
Sinäkin olet osa yhteiskuntaa.
Kasvatamme lapsia tänne yhteiskuntaan yhteiskuntakelpoisiksi.
Me kaikki yhdessä muodostamme yhteiskunnan.
Yhteiskunnan rakenne ja toiminta ilmenee parhaiten sirkuksen takapihalla, arvatenkin?
Vierailija kirjoitti:
Aika moneen asiaan tarvitaan ihan henkilökohtausta ohjausta. Aika harvassa ovat ne alakoululaiset, jotka opettelevat lukemaankin ihan itsekseen kotona eivätkä tarvitse opettajan apua mihinkään koulutehtävään.
ei siitä tulisi mitään , osa ei osaa opettaa. Kuka osaa niin ei ole aikaa, työ nielee.
Koska lapset tarvitsevat fyysistä läsnäoloa konflikteineen