Omalla autolla pääset perille 99.9 prosenttia ajasta, julkisella liikenteellä luku ehkä noin 70-80 prosenttia
Eli käytännlssä ainakin noin joka kahdeksas matka on myöhässä ja usein myös 9paljon enemmän.
AP valitsi tälle aamulle luontoystävällisen junan ja odottelee nyt pysäkillä...
Kommentit (14)
100% omalle autolle pitää löytää parkkipaikka, 0% julkisella täytyy miettiä minne sen auton/junan jättää.
Vierailija kirjoitti:
Muualla kuin Helsingissä julkiset onkin lähinnä kouluaisille, eläkeläisille ja työttömille. Heillä on aikaa odotella.
Ja heille, jotka jonkin jumalan armosta sattuvat asumaan paikassa, josta menee bussilinja suoraan työpaikalle.
Mä käytän julkisia lähinnä silloin, jos menen junalle / tulen junalta tai jos menen kaupungille siten, että en voi ajaa (esim. pikkujoulut jne). Tämä siitäkin huolimatta, että mun vierestä menee busseja aika hyvin kohti keskustaa (useampi linja). Työmatka olisi julkisilla yli tunti vs. alle 20 min omalla autolla. Julkisilla pitäisi mennä ensin keskustaan ja vaihtaa siellä, eli yli 10 km ylimääräinen lenkki.
Onpas sinulla ollut julkisten kanssa huonoa tuuria. Itse kuljen pääasiassa junalla ja metrolla Helsingissä ja harvoin on mitään ongelmia.
Tuli käytyä viime viikolla Helsingistä Porissa eestaas päivässä onnibussilla. Kahdeksan tuntia bussissa.
Ei oo kivaa. Ihan maksimietäisyys minne jaksa julkisissa istua.
Pakkoko se on ottaa se viimeinen juna, jolla just kerkeää kun juoksee täysiä perille. Ota yhtä aikaisempi ja et myöhästy.
T:yksityisautoilija, jota ärsyttää julkisten haukkuminen. Menen aina julkisilla jos vaan mahdollista, välillä on pakko ajaa autolla ja se on kallista ja aina etsit autolle paikan päiväksi.
Vierailija kirjoitti:
Tuli käytyä viime viikolla Helsingistä Porissa eestaas päivässä onnibussilla. Kahdeksan tuntia bussissa.
Ei oo kivaa. Ihan maksimietäisyys minne jaksa julkisissa istua.
Miten tuo olisi ollut parempi autoa ajaessa? Bussissa voi sentään tehdä muutakin kuin tuijottaa tietä.
Kyllä minä lähes aina pääsen julkisilla perille, kerran juna pysähtyi talvikelin takia pariksi tunniksi. Voihan toisaalta oma autokin joskus hyytyä tienposkeen.
Autolla kyllä mun perillepääsy on ollut 100% viiimeiset 20v jolloin olen ajanut. Julkisella vähemmän..
Vierailija kirjoitti:
Autolla kyllä mun perillepääsy on ollut 100% viiimeiset 20v jolloin olen ajanut. Julkisella vähemmän..
Sulla on sitten käynyt tuuri. Mä en voi sanoa samaa, sillä kerran on matka päättynyt kolariin. Tässäkin tapauksessa täysin ilman omaa syytä (joku täräytti mun auton perään, kun olin liikennevaloihin pysähtyneen jonon viimeisenä).
Siellä maaseudulla autolla tosiaan pääsee perille. Täällä Helsingissä ei vaan pysäköintipaikat oikein riitä. Kävin eilen teatterissa, ilta oli kaunis ja oli tarkoitus mennä fillarilla mutta etukumi olikin puhki ja joudttiin menemään autolla. Vaikea oli löytää parkkipaikkaa, toisaalta vaikea nähdä mihin voisi laittaa lisää parkkipaikkoja kaupungissa. Tietysti jos sulkisi pyöräteitä ja käyttäisi viheralueita pysäköintiin, mutta yhteen puistikkoon ei montaa kymmentä autoa menisi. Jos Baanan muuttaisinparkkialueeksi niin sinne saisi autoja yhteen riviin, ehkä pari-kolmesataa? Sama väylä vetäänkuitenkin satoja pyöräilijöitä joka aamu ja päivä. Pyöräile. Itsekin sitä pitkin töihin.
Tai jos Aleksanterinkadun vapauttaisi autoille, niin saisiko paria sataa enempää autoa mahtumaan ja nekin jalkakäytävälle.
Kysynkin nyt että mihin ne teidän autot Helsingissä mahtuisivat, ihan noin konkreettisesti?
Kokemus on lisäksi osoittanut että mitä enemmän parkkipaikkoja, sitä enemmän autoja. Halutaanko sitten pahentaa ruuhkia?
Julkisissa on se hyvä, että TODELLA JUOKSEE ehtiäkseen siihen junaan. 300 metrin pikajuoksu on aina terveelistä!
Jaahas. Kanariansaarille pääset 0 % todennäköisyydellä omalla autolla.
Nykyään yksityisautoilu on hyvä happotesti siitä että ihmisellä on asiat kunnossa. Karsii armotta pois työttömät, alkoholistit, mt-kuntoutujat, jne. heikomman aineksen.
Muualla kuin Helsingissä julkiset onkin lähinnä kouluaisille, eläkeläisille ja työttömille. Heillä on aikaa odotella.