Epäsuora viestintä työpaikalla?
Viestitäänkö teidän työpaikalla kryptisin vihjein tai tavaroita siirtämällä? Esimerkki: jääkaapista nostetaan vanhan päiväyksen (avaamaton) maito tiskipöydälle ja jätetään se siihen, päiviksi. Tai jos toivotaan jotain tehdyksi, niin aloitetaan homma, mutta jätetään se kesken. Tyyliin: Avataan kopiopapeririisin pakkaus, mutta jätetään se monitoimikoneen päälle?
Ei ole kyse unohtamisesta tai siitä, että toinen työtehtävä keskeyttäisi asian hoidon. Vaan epäsuorasta viestinnästä: Tämä kuuluisi hoitaa, mutta minä en sitä tee.
Kommentit (3)
Kumma homma, kun yhteiset pelisäännöt on sovittu. Mitä siitä enää kitisemään kyttäämällä?
Miksi asioista tehdään vaikeita? Hakemalla haetaan negatiivisia asioita. Ei kannata kiinnittää huomiota liikaa epäolennaisiin asiohin.
Joo. Liukuva työaika, mutta jos tulee töihin sen liukuman loppupäässä, mulkoillaan. Sanattomasti annetaan ymmärtää, ettei sitä liukumaa saisi käyttää niin, että tulee töihin myöhimpänä mahdollisena ajankohtana. Aikaisin tuleminen on ok. Ja kuitenkin tietty viikkotyöaika on, josta saa olla tietyn määrän tunnit plusssalla tai miinuksella. Niiden rajoissa kun toimii, noudattaa sääntöjä kyllä.