Nyt sitten tarkkaavaisuutta Normalissa asioivat!
Kiehuttaa ihan huolella ja olisi varmasti jäänyt moka huomaamatta itseltänikin, mikäli kyseessä pieni summa. Ostokset yli 70e kummastutti, mutta
en ehtinyt heti tarkistaa kuittia. Kotiin päästyäni huomasin, että veloitettu lähes 20e edestä haamuostoksia. Soitin ja myyjä kertoi heidän kassajärjestelmän valitettavasti olevan sellainen, että saattaa veloittaa tuotteen useasti. Nyt sitten hitonmoinen vaiva matkata bussilla keskustaan. Eikö tätä etänä voi hoitaa? Lupasi tietysti että hoitavat rahat, mutta ai että ottaa päähän.
Kommentit (19)
Jos myyjä tiesi entuudestaan, että kassa veloittaa tuotteita useaan kertaan, niin luulisi että on itsekin tarkempi.
Vierailija kirjoitti:
Jos myyjä tiesi entuudestaan, että kassa veloittaa tuotteita useaan kertaan, niin luulisi että on itsekin tarkempi.
Voin sanoa kassalla töissä olevana että kun piippaat niitä tuotteita tunteja putkeen väsyneenä automaationa, virheitä tulee pakollakin. Ei me niitä kuitteja kiusataksemme anneta.
Liian harvoin tulee tarkisteltua kuitteja, täytyy skarpata
Pitkään maksoin kaiken käteisellä. Kotona kuitista huomasin että Lidlissä oli veloittanut 2,99 tomaatit KOLMEEN kertaan, vaikken ostanut yhtään.
Kortilla maksaessa en huomannut. Täytynee taas alkaa maksaa käteisellä, niin huomaa virheet.
Kannattaa aina ottaa kuitti ja ainakin päällisin puolin silmäillä se läpi jo siinä kassan lähettyvillä ennen kaupasta pois lähtemistä. Etenkin, jos kassan ilmoittama summa tuntuu yllättävän isolta.
Kiitos varoituksesta. Mä olen tähän saakka asioinut Normalissa ihan huolettomasti.
Mun inhokkikauppa on Tokmanni, jossa lähes joka käyntikerralla kassa kilauttaa ainakin yhdelle ostokselle eri=kalliimman hinnan kuin mitä hyllyssä lukee.
Joku aika sitten yhdellä Tokmannilla myyjä yritti ihan pokkana maksattaa mulla 3 euron pienestä keittiöpyyhkeestä 11,95 e. Mä tuijotin epäuskoisena, et mikä hiton numerosarja kassassa vilahti ja pyysin tarkistaa asian.
Myyjä kinasi mun kanssa hinnasta vielä senkin jälkeen, kun mä sanoin jättäväni pyyhkeen ostamatta. Pitäisi ihan huvikseen tarkistaa, maksaako keittiöpyyhe edes Stockmannilla 11,95e.
Tarkistan kuitit aina. Osa kassoista varastaa korjauskuittien avulla. Helpointa se on kun kauppa on menossa kiinni. Minua yritettiin vedättää juuri näin, n. 10€. Klo oli 21.59. Huomasin ja kassa nolostui, maksoi kiltisti takaisin. En reklamoinut, mutten myöskään tuossa kaupassa osta enää mitään kassalla, maksan vain pikakassalla.
Aina pitää olla tarkkana. Ystäväni kohdalla Lidlissä kävi moka, kun punnitsivat makeisia. Lapsen kakun karkit olisivat maksaneet kuitin mukaan 7 euroa, aikana, jolloin ne olivat normaalisti 5.99/kg ja pussissa oli alle 300g. Siinä oli myyjä punninnut samalla kertaa jotakin muuta myös. Onneksi ystävä tajusi tarkistaa kuitin saman tien, niin homman sai myös korjattua.
Tokmannissa saa tosiaan lähes joka reissulla todistaa, että jonkun asiakkaan kuitissa on virhe. Olenkin alkanut ottamaan mukaan tarjoustuotteiden kuvat kuvastosta tai ottamaan kuvan hintalapusta liikkeestä. Se on toiminut kivasti.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos varoituksesta. Mä olen tähän saakka asioinut Normalissa ihan huolettomasti.
Mun inhokkikauppa on Tokmanni, jossa lähes joka käyntikerralla kassa kilauttaa ainakin yhdelle ostokselle eri=kalliimman hinnan kuin mitä hyllyssä lukee.
Joku aika sitten yhdellä Tokmannilla myyjä yritti ihan pokkana maksattaa mulla 3 euron pienestä keittiöpyyhkeestä 11,95 e. Mä tuijotin epäuskoisena, et mikä hiton numerosarja kassassa vilahti ja pyysin tarkistaa asian.
Myyjä kinasi mun kanssa hinnasta vielä senkin jälkeen, kun mä sanoin jättäväni pyyhkeen ostamatta. Pitäisi ihan huvikseen tarkistaa, maksaako keittiöpyyhe edes Stockmannilla 11,95e.
Niin aattelit että Tokmannin myyjä muistaa kaikkien tuhansien tuotteiden hinnat tosta noin vaan? Miksi pieni pyyhe ei voisi maksaa 11,95e? Ihan normi hinta minusta.
Kyllä muakin ärsyttää virheelliset hinnat mutta en koskaan syytä hinnoista kassahenkilöä, syytön hän virhemerkintöihin on. Asiallisesti toki huomautan ja aina on virheet korjattu samantien.
Tokmanni on kyllä sellainen paikka, että lähes tulkoon aina tarjoustuotteista yritetään laskuttaa täyttä hintaa. Olen kuullut jos jonkinmoista selitystä. Nykyään pyydän joka kerta kuitin ja tarkastan sen vielä kassalla ollessani.
Minä kyllä missä tahansa kaupassa asioidessani lasken päässäni, millainen summa ostoksista suunnilleen kertyy. Muutamalla eurolla voi loppusumma heittää kun en senttejä niin tarkasti laske, mutta 10 tai 20 euron heitto ei menisi läpi.
Vierailija kirjoitti:
Pitkään maksoin kaiken käteisellä. Kotona kuitista huomasin että Lidlissä oli veloittanut 2,99 tomaatit KOLMEEN kertaan, vaikken ostanut yhtään.
Kortilla maksaessa en huomannut. Täytynee taas alkaa maksaa käteisellä, niin huomaa virheet.
Todennäköisesti olet ostanut 3kpl jotain muuta tuotetta, heviä tai paistopisteeltä, mitä ei ole kuitissa ollenkaan.
Jos koodi on mennyt vahingossa väärin, tuote on ihan eri.
Siksi se kuitti otetaan ja tarkistetaan! Kyllä aina hämmästelen edellä asioivia, kun juuri kukaan ei ota kuittia ja nekin, jotka ottavat, eivät tarkista sitä kaupassa. Omaa tyhmyyttä, josta saa kärsiä. Kassaa on turha syyttää, koska virheitä tulee aina kuitenkin, kun ostotapahtumia on tuhansia.
Tokmannilla se "tarjous vain kanta-asiakkaille" on jollain hemmetin minilogolla. Ei tekstinä. Monesti olen ostanut jotain ja kassalla maksaakin tuplat. Kassa yrittää sitten saada liittymään kanta-asiakkaaksi. En taatusti siinä vaiheessa ala.
Vierailija kirjoitti:
Siksi se kuitti otetaan ja tarkistetaan! Kyllä aina hämmästelen edellä asioivia, kun juuri kukaan ei ota kuittia ja nekin, jotka ottavat, eivät tarkista sitä kaupassa. Omaa tyhmyyttä, josta saa kärsiä. Kassaa on turha syyttää, koska virheitä tulee aina kuitenkin, kun ostotapahtumia on tuhansia.
Kuinka niin on turha syyttää? Pieni osa kassoista koettaa varastaa mukavirheiden avulla.
Jos et mene sinne lainkaan, säästät, koska 70e sinne on aika paljon. Kaikki turhat pois ja ne kemialliset kauheat tuoksut. Tokmanni, Minimani, Prisma?
Tee rikosilmoitus varkaudesta.