Li Andersson: Peruskoulun inkluusio on hieno homma, tarvitaan vain 200 milj lisärahaa, niin kaikki toimii
Kommentit (14)
Oppivelvollisuuden pidennys oli epäonnistunut ja miljardi meni.
Jotta inkluusio voisi onnistua, tarvitaan moninkertaisesti lisää erityisopettajia pitämään sitä rinnakkaista oppituntia. Yksi ope ei vaan kykene pitämään erilaisia oppitunteja yhtä aikaa.
Kouluttamisen jälkeen ne erkat pitää vielä palkata. Ei tule 200 miljoonaa riittämään mihinkään.
Kännykät hemmettiin, koulupuvut niskaan ja järrkäreitä kouluille.
Opetusta häiritsevät siivoomaan vessoja ja ulkoalueita järkkäreiden valvonnassa.
Käsin laskemaan laskuja tuhansia toistoja ilman digipaskaa.
Ruotsi poistetaan turhana pakollisena kielenä ja paukut pistetään englannin puhumiseen.
Luokalta ei pääse, jos ei osaa kunnolla asioita.
Jos ei opiskelut etene koulutetaan siivoojaksi tai metsänhoitoon pikakoulutuksella. Siinä on sitten ammattia loppuiäksi.
Juu, ei riitä mihinkään tuo raha. Tai riittää se varmasti yhden kaupungin inkluusion täydelliseen toteuttamiseen, mutta mutta....
Inkluusion ajatus on loistava! Tarvitaan vaan ne rahat, että sitä voi laadukkaasti toteuttaa. Laadukas inkluusio on kaikkien eduksi: myös niiden ryhmän välkyimpien, koska silloin ehtii ja pystyy eriyttämään ylöspäin.
Tyhmiä kuin saappaat nämä naisvallassa olevat. Tehneet eniten hallaa juuri naisvaltaisilla aloille.
Eli halutaan siis lisää koulushoppailua. Ne, jotka voivat, laittavat lapsensa sinne, jossa on mahdollisimman vähän inklusoitavia. Eli alueet erityvät entisestään. Tätäkö halutaan?
Nyt on Li väärässä. Ei voi mitään.
t. vasemmistoliittoa äänestävä
Tottakai se on hyvä ajatus, mutta luokkiin tarvitaan avustajat. Ei sitä oikeasti ole suunniteltu toteutettavaksi niin että yksi opettaja hoitaa normiopetuksen ja lisäksi erityisopetuksen samaan aikaan. Kunnilta pitäisi ottaa valta pois päättää tällaisista asioista, että voivat vaan sanoa ettei mitään avustajia tule.
Vierailija kirjoitti:
Inkluusion ajatus on loistava! Tarvitaan vaan ne rahat, että sitä voi laadukkaasti toteuttaa. Laadukas inkluusio on kaikkien eduksi: myös niiden ryhmän välkyimpien, koska silloin ehtii ja pystyy eriyttämään ylöspäin.
Kuulepas Li. Ajatus inkluusiosta toimii vain taikamaailmassa, jossa on rahaa ja muita resursseja pilvin pimein. Nyky-yhteiskunnassa, missä jokainen välttämätön toiminto kilpailee jokaisesta jaossa olevasta roposesta, on mitä mielipuolisin ajatus, että käytökseltään ja osaamiseltaan eri tasoiset lapset saadaan niputettua toimivaksi opetusryhmäksi. Siinä kärsivät kaikki. Rehtorit levittelevät käsiään, koska eivät tilanteelle mitään voi. Joten Li, vedä sanasi takaisin ja osoita sillä tavoin hieman myötätuntoa suurissa vaikeuksissa painiskelevaa koulumaailmaa kohtaan, jos et mitään todellista parannuta ja kehitystä keksi tai aja.
Vierailija kirjoitti:
Eli halutaan siis lisää koulushoppailua. Ne, jotka voivat, laittavat lapsensa sinne, jossa on mahdollisimman vähän inklusoitavia. Eli alueet erityvät entisestään. Tätäkö halutaan?
Inklusoitavia on hyvilläkin alueilla paljon. Esim. oma lapseni on saanut adhd lääkityksen yksityiseltä neurologilta, kun julkiseen terveydenhuoltoon on vuoden jono. Väitän että hyvätuloisissa perheissä näitä asioita tulee enemmän ilmi, kun on mahdollisuus niitä tutkia. Ei hyvätuloisuus suojele adhd:ltä tai paljon muultakaan.
Leikitään, että tähän investoidaan 200 miljoonaa ja jostain sattuisi löytymään erityisopettajia, joista on muutenkin vajetta. Miten tämä maksaa itsensä takaisin verrattuna aikaan ennen inkluusiota?
Inkluusiohuumaantuneet uskovat että 1 neliömetrin ympyrälaatta voidaan muitta mutkitta ja reunoiltaan tiiviisti upottaa 1 neliömetrin suorakulmaisen neliön sisään.
yhtä hyvän toimii kuin pakkoruotsi. Tarvitaan vaan vähän lisää rahaa ja pari lisätuntia, niin kaikki oppii sujuvaa ruotsia. Eiku.