Mitä pitää tehdä, kun ulkomaisesta nettikaupasta ostettu paketti hävinnyt jonnekin sen maan postiin?
Ostin toisesta EU-maasta erään melko kalliin tuotteen. Nettikauppa lähetti sen, ja ainakin osoitetiedot vaikuttaisi paketissa olevan oikein, koska Suomen Posti on tunnistanut, että tällainen paketti on minulle tulossa. Seurantadatan tapahtumia on vain lähtömaan alueella. Moneen päivään ei yhtään mitään. Eli ilmeisesti paketti on kadonnut siellä lähtömaassa. Mitä voin tehdä?
Kommentit (16)
Lähde käymään siellä paikanpäällä ja kysy konttuurissa istuvalta tupakkaa polttavalta tädiltä kovalla äänellä: missee miun paketti o???
No ei siitä nyt vielä tarvi huolestua, jos vasta päiviä kulunut.
Otat tietenkin yhteyttä tuotteen myyneeseen tahoon ja kyselet ostoksesi perään.
Ota yhteyttä siihen nettikauppaan/myyjään ja kysy mikä siellä on tapana jos paketti häviää.
Vierailija kirjoitti:
Otat tietenkin yhteyttä tuotteen myyneeseen tahoon ja kyselet ostoksesi perään.
Hän siis vastasi lähettäneensä paketin ja että ei pysty tekemään asian suhteen enempää. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otat tietenkin yhteyttä tuotteen myyneeseen tahoon ja kyselet ostoksesi perään.
Hän siis vastasi lähettäneensä paketin ja että ei pysty tekemään asian suhteen enempää. Ap
Näyttää siltä, että sinua on huijattu.
Mikä maa kyseessä? Mulla kesti kerran saksasta tulla paketti yli 2 viikkoa, ties missä siinä välissä seikkaili mulla ei ollut lähetysseurantaa että olisi voinut tarkkailla.
Myyjään ensimmäiseksi yhteyttä, hän on vastuussa toimituksesta. Hyvässä tapauksessa lähettää paketin uudelleen ja selvittää asiaa oman maansa postin tai kuriiripalvelun kanssa, tai paketin tulo yksinkertaisesti vain myöhästyy muutamalla päivällä. Huonossa tapauksessa et saa pakettiasi lainkaan, tai vähemmän huonossa tapauksessa sitten joskus.
Itsellä on paketti ollut hukassa jo 12 vuoden ajan. Hinta ei ollut kuin kymppi tai pari, mutta silti ärsyttää miten homma voi mennä surkeasti. Myyjästä ei ollut mitään apua, vastasi tasan 2 kysymykseen ja sen jälkeen ei mitään. Kuukausi viimeisimmästä viestistä oli nettikaupan sivulle vain laitettu ilmoitus toiminnan lopettamisesta "ylitsepääsemättömien toimitusongelmien vuoksi". Ei rahojen palautusta, ei uutta tuotetta, ei edes pahoitteluja.
Saksastahan ainakin se pari päivää kestää matka. Eiköhän se siellä postin rekassa köllöttele.
Kysyt lähettäjältä. Mulla kävi sama juttu, mutta ilmoitin lähettäjälle joka lupasi reklamoida maansa postille. Niin vaan tuli sitten paketti lopulta perille. 2 viikkoa odotin, ennenkuin ilmoitin.
Vierailija kirjoitti:
Myyjään ensimmäiseksi yhteyttä, hän on vastuussa toimituksesta. Hyvässä tapauksessa lähettää paketin uudelleen ja selvittää asiaa oman maansa postin tai kuriiripalvelun kanssa, tai paketin tulo yksinkertaisesti vain myöhästyy muutamalla päivällä. Huonossa tapauksessa et saa pakettiasi lainkaan, tai vähemmän huonossa tapauksessa sitten joskus.
Itsellä on paketti ollut hukassa jo 12 vuoden ajan. Hinta ei ollut kuin kymppi tai pari, mutta silti ärsyttää miten homma voi mennä surkeasti. Myyjästä ei ollut mitään apua, vastasi tasan 2 kysymykseen ja sen jälkeen ei mitään. Kuukausi viimeisimmästä viestistä oli nettikaupan sivulle vain laitettu ilmoitus toiminnan lopettamisesta "ylitsepääsemättömien toimitusongelmien vuoksi". Ei rahojen palautusta, ei uutta tuotetta, ei edes pahoitteluja.
No siellä on niin paljon täysiä huijareita, että sitä sattuu.
Ei se välttämättä ole mihinkään kadonnut. Voi olla, että on vaan saapunut sellaiseen pisteeseen, missä seuraavaa etappia joutuu odottamaan muutaman päivän. Jos ei viikkoon liiku, niin sit voi alkaa huolestua.
Millä maksoit? Parin-kolmen viikon päästä voit olla luottokorttiyhtiöön tai PayPaliin yhteydessä, jos myyjä ei vieläkään ko-operoi.
Vierailija kirjoitti:
Om paketet inte börjar synas, tar du kontakt med kreditkortsbolaget som backar köpet.
Maksoin paypalilla. Ap
Osaisiko joku neuvoa?