Te kodinkone- ja vaateliikkeissä työskentelevät... Kysymys alennuksista
Työskentele itsekin kaupan alalla ja toisinaan tämä asia tulee vastaan..
Kun on alennuksia ja tarjouksia. Usein ne ilmoitetaan mainoksissa ja myymälätiloissa silloin kun ne on voimassa, ei etukäteen.
Jos lauantaina onkin joku tarjous ja edeltävänä perjantana asiakas ostaa sen normaalihintaan.
Huomaa sitten seuraavana päivänä että onkin tarjouksessa.
Me myyjätkään emme aina tiedä etukäteen näitä.
Ettei siis voi vinkata että tuu huomenna...
Mitä sanotte, mikä on käytäntö, kun asiakas tulee karjumaan myymälään että haluaa alennuksella sen jo ostamansa/ että myymälä huijaa?/ myyjät eivät kertoneet että tulossa alennukseen..
Kommentit (7)
Meidän käytäntö on että karjuvan asiakkaan kohdalla painetaan vartijanappulaa.
Siksi joissakin mainoksissa on merkintä, alennus ei koske aiemmin ostettuja tuotteita.
Ei kai siinä auta muu kuin yrittää rauhallisesti selittää ettei alennusta voi jälkikäteen antaa. Jos kovin pahaksi äityy asiakas niin pakkohan se sitten on kutsua vartija paikalle.
Mulle on kerran yks myyjä sanonut että nämä tuotteet tulee alennukseen parin päivän päästä. Asioin siihen aikaan siinä liikkeessä aika usein, loistava palvelu ja tuotevalikoima oli mulle passeli.
Yleensä myyjät eivät kerro tulevista alennuspäivistä, vaikka oletukseni mukaan kyllä tietävät milloin ne on.
Joskus myyjä tietää alennuksen, joskus ei. Voihan asiakas purkaa kaupan ja ostaa sitten uudestaan mutta onhan se vähän kyseenalaista
Vierailija kirjoitti:
Joskus myyjä tietää alennuksen, joskus ei. Voihan asiakas purkaa kaupan ja ostaa sitten uudestaan mutta onhan se vähän kyseenalaista
Kaupanhan ei ole pakko purkaa kauppaa ilman pätevää syytä ja ostaminen ennen alennusta ei ole sellainen.
Pienissä yrityksissä on todella inhottava tilanne kun asiakas lataa someen että kauppa huijaa, älkää ostako sieltä mitään.
Koska sinne someenhan se oma vitutus sitten oksennetaan.
Ennenvanhaan rakstin Stockaa. Olin ostamassa kallista talvitakkia, myyjä sanoi, että hän voi varata sen minulle, jos haluan, kun se tulee huomenna tarjoukseen.
Alennus oli merkittävä.😘
En enää käy stadissa ostoksilla ja se on VR: n vika.
T.Stockan mummot ry
Myyjän etuhan se on että asiakas ostaa kalliimmalla niin miksi vinkkaisi että tule huomenna niin myyn tämän halvemmalla?