Miksi joku seuraa jotain some-influenssereita?
Mitä nautintoa siitä saa, millä tavalla se on kiinnostavaa? Miksi kukaan noita seuraa? Näkee kuvia jostain Jotexin tms. influensserille lahjoittamista tuotteista joita se mainostaa. Mitä kiinnostavaa siinä on? Kun eihän ne tuotekehut aitoja ole kun niitä tuotteita kehutaan rahan takia.
Kommentit (5)
Samasta syystä kuin miksi jotkut märisevät jonkun kuolleen näyttelijän tai kitaristin perään. Tyhmin ja yksinkertaisin kansanosa jolla ei ole omaa identiteettiä tai oikeaa elämää tarvitsevat ihmisiä, joita seurata ja joita mielistellä ja apinoida.
Koska someinfluencerit päätyy vielä
joskus pääministerin pallille. Kaikki someaktivistit muokkaavat maailmaa ja siksi juuri Sannakin modernina pääministerinä tekee jalansijaa sosiaalisen media-alan vaikuttajille. On uutta ja raikastavaa omaa pääministeri, joka vaikuttaa pääsääntöisesti sosiaalisessa mediassa, eikä eduskuntasalissa ummehtumassa.
Sannahan antoi valtavat kulttuurituet juurikin näille ystävilleen, kyllä heillä on oikeus nuo rahat käyttää vaikka juhlimiseen. Kukaan ei saa sitä tuomita.
Riippuu tietysti siitä, mitä "influensserilla" tarkoitetaan. Virallisesti se kai tarkoittaa markkinointikielessä ihmistä, joka pystyy vaikuttamaan toisten ihmisten ostokäyttäytymiseen. Sellaisia ovat mm.julkkikset, mukaan lukien somejulkkikset, mutta myös erilaiset asiantuntijat ja vastaavat voivat olla markkinointimielessä vaikuttajia.
Jos puhutaan niistä ihmisistä, joita tuolla influensseri-sanalla usein julkisuudessa tarkoitetaan eli erilaisia somevaikuttajia, ratkaisevaa lienee se, miksi heillä on yleisöä. En minä ymmärrä, miksi monet somevaikuttajat (erityisesti ne, jotka keskittyvät lähinnä mainostamaan muotia ja kauneudenhoitoa) ovat niin suosittuja, mutta tiedän kyllä, miksi seuraan itsekin joitakin somekanavia.
Omalla listallani on muutamia muusikoita, jotka soittavat erilaisilla soittimilla tai tekevät jotain muuta musiikkiin liittyvää (esim. TwoSetViolin), pari soitinrakentajaa, muutama kanava, joilla kerrotaan jostain aiheesta 5-20 minuutin mittaisilla videoilla (esim. Tom Scott, pari historiakanavaa) ja on seassa pari ihan huumorikanavaakin. Yksi niistä tekee ihan laadukasta ja oivaltavaa huumoria peleistä ja työelämästä. Yhteistä noilla on se, että ne keskittyvät ensisijaisesti sisältöön, eivätkä tuotteiden mainostamiseen. Osa muistaa kyllä lopussa mainostaa omia tuotteitaan ja osa kehuu jotain käyttämäänsä tuotetta, mutta painopiste on silti sisällössä.