Kokemuksia auton vaihdosta sähköpyörään?
Alkaa olla sellainen taloustilanne, että koko ajan rikki olevaa autoa ei ole varaa pitää. Eikä myöskään ole varaa ostaa uutta autoa.
Edessä siis siirtyminen julkisten, pyöräilyn ja omien jalkojen varaan. Kaupungissa onneksi asutaan, niin vähän helpommalla pääsee. Kuitenkin kiinnostais kokemukset ja tuntemukset siitä, kun myit auton pois ja hankin tilalle sähköpyörän? Kaikki vinkit pyörän valinnasta jne myös tervetulleita.
Kommentit (15)
Jos et ole yhtään seurannut sähköpyörämarkkinoita niin tulet järkyttymään hintatasosta. Hyvän sähköpyörän hinnalla, alkaen n. 3000e, saa hyvän auton tai 4 uutta moposkootteria.
Mä olen nyt pari kk polkenut ihan tavallisella fillarilla työmatkat ja kaikki muutkin, kun jouduin luopumaan autosta. Tää on ihan paskaa.
Naurattaa kun näkee jopa ikäihmisiä polkemassa jollain fakin sähköläskipyörillä kaupunkien sileillä pyöräteillä. Kyllä on kivaa ja saa liikuntaa eikä maksa paljon.
Minä ostin halvan sähköpyörän, kun autoa ei ollut enää varaa ostaa ja pitää.
Kesällä pääsee kivemmin kauppaan, talvella ei toivoakaan pyöräillä.
Matkaa on kyllä selkäsairaalle liikaa tavallisella.
Vierailija kirjoitti:
Ei se sähköpolkupyörä autuaaksi tee. Terve ihminen pärjää aivan hyvin tavallisella pyörällä. Ainoastaan markkinointimiehillä on nyt pakottava tarve luoda väkisin kuva että jokainen tarvitsee 20-30 kiloa painavan kalliin himmelin jotta pääsee liikkumaan paikasta toiseen. Oikeasti tuollaisen edullisemman pään sähköromun hinnalla saat jo erinomaisesti varustellun perinteisen polkupyörän jossa on laadukkaat osat ja rahaa jää vielä vaikkapa ajovarusteisiin.
Työpaikalle on niin v****ksen karmea mäki, että siksi minulla on pyörässä sähköt.
Vierailija kirjoitti:
Jos et ole yhtään seurannut sähköpyörämarkkinoita niin tulet järkyttymään hintatasosta. Hyvän sähköpyörän hinnalla, alkaen n. 3000e, saa hyvän auton tai 4 uutta moposkootteria.
Jaa no jos jostain saa HYVÄN auton kolmella tonnilla niin linkkaa toki, ostan heti.
Vierailija kirjoitti:
Minä ostin halvan sähköpyörän, kun autoa ei ollut enää varaa ostaa ja pitää.
Kesällä pääsee kivemmin kauppaan, talvella ei toivoakaan pyöräillä.
Matkaa on kyllä selkäsairaalle liikaa tavallisella.
No sepä se, kun Suomessa voi olla ihan h*lvetillinen talvi, niinkuin viime vuonna. Ei niillä teillä pyöräilty edes täällä kaupungissa... vielä huhtikuussa teki tiukkaa paikoin kun lasta päiväkotiin vein pyörällä pari kertaa.
Tavallisella vaan tulee hiki. Se ei ole kiva silloin kun menee töihin tai vaikka istumaan iltaa johonkin, niin olo on kuin uitetulla rotalla. Yhden kevään pyöräilin töihin, ihan kiva muuten mutta hiki siinä tulee väkisin.
Vierailija kirjoitti:
Ei se sähköpolkupyörä autuaaksi tee. Terve ihminen pärjää aivan hyvin tavallisella pyörällä. Ainoastaan markkinointimiehillä on nyt pakottava tarve luoda väkisin kuva että jokainen tarvitsee 20-30 kiloa painavan kalliin himmelin jotta pääsee liikkumaan paikasta toiseen. Oikeasti tuollaisen edullisemman pään sähköromun hinnalla saat jo erinomaisesti varustellun perinteisen polkupyörän jossa on laadukkaat osat ja rahaa jää vielä vaikkapa ajovarusteisiin.
Mites auto? Terve ihminen voi kai kävellä tai juosta työmatkat?
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa kun näkee jopa ikäihmisiä polkemassa jollain fakin sähköläskipyörillä kaupunkien sileillä pyöräteillä. Kyllä on kivaa ja saa liikuntaa eikä maksa paljon.
Ajattele, jopa ikäihmisillä. Eihän ne saisi niin tehdä, kun se ei sinun mielestä kannata.
Vierailija kirjoitti:
Ei se sähköpolkupyörä autuaaksi tee. Terve ihminen pärjää aivan hyvin tavallisella pyörällä. Ainoastaan markkinointimiehillä on nyt pakottava tarve luoda väkisin kuva että jokainen tarvitsee 20-30 kiloa painavan kalliin himmelin jotta pääsee liikkumaan paikasta toiseen. Oikeasti tuollaisen edullisemman pään sähköromun hinnalla saat jo erinomaisesti varustellun perinteisen polkupyörän jossa on laadukkaat osat ja rahaa jää vielä vaikkapa ajovarusteisiin.
Lisäksi tulee kysymys pyörän säilytyksen turvallisuudesta tai turvattomuudesta. Varkaat vievät mielellään ulkona, sisällä on myös niiden akuista oma vaaransa: voivat syttyä palamaan, eivät tosin yhtä alttiisti kuin sähköpotkulautojen akut. Pyörän rehaaminen pienelle kerrostaloparvekkeelle voi olla haastavaa, ja miten lukitset ulkona.
Itse muistan, kun kaupungin keskustassa teini-ikäisenä autoin luokkakaveria sahaamaan pyörän lukon hajalle, kun kaveri oli hukannut avaimensa, eikä niitä löydetty, ehkä joku oli ne poiminut parempaan talteen...Kuitenkin, kukaan ohikulkevista lukuisista ihmisistä ei katsonut kahta vilkaisua pitempään, eikä reagoinut muutenkaan, vaikka keskellä päivää aika ison kaupungin ydinkeskustassa sahattiin, kun isoja pulttisaksia ei kummankaan kotoa löytynyt, ei siis ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa kun näkee jopa ikäihmisiä polkemassa jollain fakin sähköläskipyörillä kaupunkien sileillä pyöräteillä. Kyllä on kivaa ja saa liikuntaa eikä maksa paljon.
Ajattele, jopa ikäihmisillä. Eihän ne saisi niin tehdä, kun se ei sinun mielestä kannata.
Niin, mielestäni on väärin huijata ihmisiä, varsinkin lapsia ja vanhuksia. Hyväkuntoiset työikäiset voivat ainakin jossain määrin syyttää itseään, kun ovat helposti huijattavissa, itsenäiseen kriittiseen ajatteluun kykenemättömiä.
5km sähköavusteista pyöräilyä ei vastaa edes neljää km pyöräilyä ilman apumoottoria.
On kokemusta.
Ei ne pyöräkaupat hyvitä jatkuvasti rikki olevasta autosta oikein mitään.
Valtaosa pyöräliikkeistä sanoi suoraan etteivät ota autoja vaihdossa ollenkaan.
Jonkun viiden kilsan työmatkan vaikka juoksee joka päivä. Saa samalla hyötyliikuntaa niin vapaa-aikaa jää enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen nyt pari kk polkenut ihan tavallisella fillarilla työmatkat ja kaikki muutkin, kun jouduin luopumaan autosta. Tää on ihan paskaa.
Kui pitkä matka duuniin?
Ei se sähköpolkupyörä autuaaksi tee. Terve ihminen pärjää aivan hyvin tavallisella pyörällä. Ainoastaan markkinointimiehillä on nyt pakottava tarve luoda väkisin kuva että jokainen tarvitsee 20-30 kiloa painavan kalliin himmelin jotta pääsee liikkumaan paikasta toiseen. Oikeasti tuollaisen edullisemman pään sähköromun hinnalla saat jo erinomaisesti varustellun perinteisen polkupyörän jossa on laadukkaat osat ja rahaa jää vielä vaikkapa ajovarusteisiin.