Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yrittäjä joka jaottelee asiakkaitaan, kohtelee eri tavalla

Vierailija
09.07.2022 |

Mitä mieltä? Kun kyseessä ei ole huono käytös tms.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrityksellä on oikeus valita asiakkaansa.

Vierailija
2/16 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrityksellä on oikeus valita asiakkaansa.

Ok. Eli jos minä ryhtyisin vaikka kauneusalan yrittäjäksi, voin sanoa että vain kauniit pääsevät? Tai ainakin kohdella rumasti muita. Ja naaman katson paikan päällä?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro nt? minkä alan yritys?

Vierailija
4/16 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ei mennä kahvioon/ ravintolaan pitämään kokousta isolla porukalla ennalta sopimatta. Valtaamaan vaikka terassia puoluehallituksen kokoukseen.

Meidän talon yhtiökokous on lähiön ravintolassa, emme mene sinne niin etteikö olisi tilaa varattu.

Vierailija
5/16 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritykset tavallaan valitsevat asiakkaansa,

Esim

BAARI A myy tuopin hintaan 5 eur

BAARI B myy tuopin hintaan 8,90

Kumman baarin ap valitset?

Vierailija
6/16 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritykset tavallaan valitsevat asiakkaansa,

Esim

BAARI A myy tuopin hintaan 5 eur

BAARI B myy tuopin hintaan 8,90

Kumman baarin ap valitset?

Valitsen baarin A. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/16 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrityksellä on oikeus valita asiakkaansa.

Ok. Eli jos minä ryhtyisin vaikka kauneusalan yrittäjäksi, voin sanoa että vain kauniit pääsevät? Tai ainakin kohdella rumasti muita. Ja naaman katson paikan päällä?

Ap

Voit valita asiakkaasi, rumille ei vain ole aikoja antaa. Tai peruuttaa jos muistat että tuohan on se ruma joka on vielä vastenmielinen muutenkin.

Vierailija
8/16 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritykset tavallaan valitsevat asiakkaansa,

Esim

BAARI A myy tuopin hintaan 5 eur

BAARI B myy tuopin hintaan 8,90

Kumman baarin ap valitset?

Valitsen baarin A. ap

Selvä ...baarissa A asioi ihmisiä jotka haluavat ns ryypätä.

Asiakkaat ovat a just 18:sta tai kulahtaneita juoppoja.

mutta baari valitsee nämä asiakkaat myymällä halpaa olutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/16 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrityksellä on oikeus valita asiakkaansa.

Ok. Eli jos minä ryhtyisin vaikka kauneusalan yrittäjäksi, voin sanoa että vain kauniit pääsevät? Tai ainakin kohdella rumasti muita. Ja naaman katson paikan päällä?

Ap

Voit valita asiakkaasi, rumille ei vain ole aikoja antaa. Tai peruuttaa jos muistat että tuohan on se ruma joka on vielä vastenmielinen muutenkin.

Minä olen yrittäjä.

en voi valitettavasti estää epämiellyttävien ihmisten tuloa liikkeeseeni.

Jos olisin  esim kampaaja niin ilkeä asiakas ei saisi uutta aikaa.

Ihmisten ulkonäöllä ei ole väliä, vaan hyvällä käytöksellä

Vierailija
10/16 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrityksellä on oikeus valita asiakkaansa.

ja saada p.skat arvostelut ap:lta google map:sissä.

En voi ymmärtää miksi yrityksiä saa haukkua ilman syytä googlessa?

Yleensä ovat ns mt-potilaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/16 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaat luokitellaan aina, jos on yhtään järkeä firmanpidossa. 

On A-asiakkaita. Suurin tuotto, palvellaan aina parhaiten

B-asiakkaat tuovat rahaa ja ovat hyviä, mutteivät korvaamattomia yksittäin

C-asiakkaat palvellaan näiden muiden jälkeen, jos on kapasiteettia. 

D-asiakkaat on niitä luottoriskejä ja känääjiä, jotka kuvittelevat olevansa maailman tärkeimpiä, mutteivat tuota voittoa, vaan useimmiten ovat ajanhukkaa. Niitä palvellaan mahdollisimman asiallisesti, ettei firman maine mene.

Vierailija
12/16 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrityksellä on oikeus valita asiakkaansa.

Ok. Eli jos minä ryhtyisin vaikka kauneusalan yrittäjäksi, voin sanoa että vain kauniit pääsevät? Tai ainakin kohdella rumasti muita. Ja naaman katson paikan päällä?

Ap

Voit valita asiakkaasi, rumille ei vain ole aikoja antaa. Tai peruuttaa jos muistat että tuohan on se ruma joka on vielä vastenmielinen muutenkin.

Minä olen yrittäjä.

en voi valitettavasti estää epämiellyttävien ihmisten tuloa liikkeeseeni.

Jos olisin  esim kampaaja niin ilkeä asiakas ei saisi uutta aikaa.

Ihmisten ulkonäöllä ei ole väliä, vaan hyvällä käytöksellä

Voit. Si ulla ei ole vapsita aikoja. Tai joku tulee ovelta kysymään, just on asiakas tulossa.

Minä otin opikseni, lähiön kampaajalla ei olis ollut aikaa tukan leikkuuseen kuin kolmen viikon päästä. En ole senjälkeen kysynytkään, silleen puolituttu, lapset samassa koulussa. ( Ei tosiaan ole tungosta hiljaisen ostarin kampaajan tuolilla oikeasti)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/16 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On esimerkiksi vaatevalmistajia, jotka eivät tee isoja kokoja. Ne profiloituvat tarkoituksella tietynnäköisten ihmisten vaatettajiksi. Mielestäni yrityksillä on oikeus rakentaa näin brändiään. Samoin tehdään tosiaan hinnoittelulla.

Mutta tämä on eri asia kuin esimerkiksi se, että ei suostu leikkaamaan lihavan hiuksia tai myymään olutta romanille. Se on syrjintää.

Itse olisin sitä mieltä, että kanta-asiakkaana minun pitäisi olla oikeutettu parempaan palveluun. Tätä ei Suomessa ymmärretä yhtään. Uusia asiakkaita houkutellaan tarjouksin, mutta vanhoja pidetään itsestäänselvyytenä. Muualla homma toimii niin, että kun olet muutaman kerran käynyt vaikkapa samassa ravintolassa, alkaa tulla pientä ylimääräistä keittiöstä tms. Halutaan pitää asiakkaasta kiinni.

Vierailija
14/16 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On asiakkaita. joista voi sanoa varmasti, että saa rahaa. Kela, Sote-kortit.

On asiakkaita, jotka hyvin todennäköisesti maksaa matkansa. Ns. normaalit ihmiset.

On asiakkaita, joilta voi olla vaikea saada korvausta tehdystä työstä. Tietyt vähemmistöt.

On asiakkaita, jotka sotkee ja aiheuttaa taukoja työntekoon siivouksen takia. Tyypit. jotka kusee/paskantaa/oksentaa. Toki se on vähintään 100 €/kerta siivouksesta.

Monet kerrat olen jättänyt sen poken taluttaman asiakkaan seisomaan sinne baarin eteen kun tiedän siitä tulevan vain ongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/16 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasismi suomalaisia (erilaisia) tai ulkomaalaisia kohtaan on väärin, sitä todella on ennakkoluulojen vuoksi. Mutta häiriköivä pitäisi ohjata ajoissa saamaan palvelunsa vai katsooko muualta sen. Häiriköivä ei tarkoita sitä, että ensin asiakaspalvelija triggeröi itse toisen ahdistuneeksi. Asiakas kai voi sanoa mielipiteen jotenkin. 

Vierailija
16/16 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kommentoi minuna, mutta ok. Jos menisin sinne 5e/olurt maksavaan baariin vaikka siksi, että se on lähempänä ja 8e/olut maksavaan, koska se olisi jotain parempaa olutta. Niin onko ok että halvassa baarissa kohdeltaisiin törkeästi, jos en vaikka sopisikaan muuhun asiakaskuntaan? 

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi