Yrittäjä joka jaottelee asiakkaitaan, kohtelee eri tavalla
Mitä mieltä? Kun kyseessä ei ole huono käytös tms.
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Yrityksellä on oikeus valita asiakkaansa.
Ok. Eli jos minä ryhtyisin vaikka kauneusalan yrittäjäksi, voin sanoa että vain kauniit pääsevät? Tai ainakin kohdella rumasti muita. Ja naaman katson paikan päällä?
Ap
Yleensä ei mennä kahvioon/ ravintolaan pitämään kokousta isolla porukalla ennalta sopimatta. Valtaamaan vaikka terassia puoluehallituksen kokoukseen.
Meidän talon yhtiökokous on lähiön ravintolassa, emme mene sinne niin etteikö olisi tilaa varattu.
Yritykset tavallaan valitsevat asiakkaansa,
Esim
BAARI A myy tuopin hintaan 5 eur
BAARI B myy tuopin hintaan 8,90
Kumman baarin ap valitset?
Vierailija kirjoitti:
Yritykset tavallaan valitsevat asiakkaansa,
Esim
BAARI A myy tuopin hintaan 5 eur
BAARI B myy tuopin hintaan 8,90
Kumman baarin ap valitset?
Valitsen baarin A. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrityksellä on oikeus valita asiakkaansa.
Ok. Eli jos minä ryhtyisin vaikka kauneusalan yrittäjäksi, voin sanoa että vain kauniit pääsevät? Tai ainakin kohdella rumasti muita. Ja naaman katson paikan päällä?
Ap
Voit valita asiakkaasi, rumille ei vain ole aikoja antaa. Tai peruuttaa jos muistat että tuohan on se ruma joka on vielä vastenmielinen muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritykset tavallaan valitsevat asiakkaansa,
Esim
BAARI A myy tuopin hintaan 5 eur
BAARI B myy tuopin hintaan 8,90
Kumman baarin ap valitset?
Valitsen baarin A. ap
Selvä ...baarissa A asioi ihmisiä jotka haluavat ns ryypätä.
Asiakkaat ovat a just 18:sta tai kulahtaneita juoppoja.
mutta baari valitsee nämä asiakkaat myymällä halpaa olutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrityksellä on oikeus valita asiakkaansa.
Ok. Eli jos minä ryhtyisin vaikka kauneusalan yrittäjäksi, voin sanoa että vain kauniit pääsevät? Tai ainakin kohdella rumasti muita. Ja naaman katson paikan päällä?
Ap
Voit valita asiakkaasi, rumille ei vain ole aikoja antaa. Tai peruuttaa jos muistat että tuohan on se ruma joka on vielä vastenmielinen muutenkin.
Minä olen yrittäjä.
en voi valitettavasti estää epämiellyttävien ihmisten tuloa liikkeeseeni.
Jos olisin esim kampaaja niin ilkeä asiakas ei saisi uutta aikaa.
Ihmisten ulkonäöllä ei ole väliä, vaan hyvällä käytöksellä
Vierailija kirjoitti:
Yrityksellä on oikeus valita asiakkaansa.
ja saada p.skat arvostelut ap:lta google map:sissä.
En voi ymmärtää miksi yrityksiä saa haukkua ilman syytä googlessa?
Yleensä ovat ns mt-potilaita.
Asiakkaat luokitellaan aina, jos on yhtään järkeä firmanpidossa.
On A-asiakkaita. Suurin tuotto, palvellaan aina parhaiten
B-asiakkaat tuovat rahaa ja ovat hyviä, mutteivät korvaamattomia yksittäin
C-asiakkaat palvellaan näiden muiden jälkeen, jos on kapasiteettia.
D-asiakkaat on niitä luottoriskejä ja känääjiä, jotka kuvittelevat olevansa maailman tärkeimpiä, mutteivat tuota voittoa, vaan useimmiten ovat ajanhukkaa. Niitä palvellaan mahdollisimman asiallisesti, ettei firman maine mene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrityksellä on oikeus valita asiakkaansa.
Ok. Eli jos minä ryhtyisin vaikka kauneusalan yrittäjäksi, voin sanoa että vain kauniit pääsevät? Tai ainakin kohdella rumasti muita. Ja naaman katson paikan päällä?
Ap
Voit valita asiakkaasi, rumille ei vain ole aikoja antaa. Tai peruuttaa jos muistat että tuohan on se ruma joka on vielä vastenmielinen muutenkin.
Minä olen yrittäjä.
en voi valitettavasti estää epämiellyttävien ihmisten tuloa liikkeeseeni.
Jos olisin esim kampaaja niin ilkeä asiakas ei saisi uutta aikaa.
Ihmisten ulkonäöllä ei ole väliä, vaan hyvällä käytöksellä
Voit. Si ulla ei ole vapsita aikoja. Tai joku tulee ovelta kysymään, just on asiakas tulossa.
Minä otin opikseni, lähiön kampaajalla ei olis ollut aikaa tukan leikkuuseen kuin kolmen viikon päästä. En ole senjälkeen kysynytkään, silleen puolituttu, lapset samassa koulussa. ( Ei tosiaan ole tungosta hiljaisen ostarin kampaajan tuolilla oikeasti)
On esimerkiksi vaatevalmistajia, jotka eivät tee isoja kokoja. Ne profiloituvat tarkoituksella tietynnäköisten ihmisten vaatettajiksi. Mielestäni yrityksillä on oikeus rakentaa näin brändiään. Samoin tehdään tosiaan hinnoittelulla.
Mutta tämä on eri asia kuin esimerkiksi se, että ei suostu leikkaamaan lihavan hiuksia tai myymään olutta romanille. Se on syrjintää.
Itse olisin sitä mieltä, että kanta-asiakkaana minun pitäisi olla oikeutettu parempaan palveluun. Tätä ei Suomessa ymmärretä yhtään. Uusia asiakkaita houkutellaan tarjouksin, mutta vanhoja pidetään itsestäänselvyytenä. Muualla homma toimii niin, että kun olet muutaman kerran käynyt vaikkapa samassa ravintolassa, alkaa tulla pientä ylimääräistä keittiöstä tms. Halutaan pitää asiakkaasta kiinni.
On asiakkaita. joista voi sanoa varmasti, että saa rahaa. Kela, Sote-kortit.
On asiakkaita, jotka hyvin todennäköisesti maksaa matkansa. Ns. normaalit ihmiset.
On asiakkaita, joilta voi olla vaikea saada korvausta tehdystä työstä. Tietyt vähemmistöt.
On asiakkaita, jotka sotkee ja aiheuttaa taukoja työntekoon siivouksen takia. Tyypit. jotka kusee/paskantaa/oksentaa. Toki se on vähintään 100 €/kerta siivouksesta.
Monet kerrat olen jättänyt sen poken taluttaman asiakkaan seisomaan sinne baarin eteen kun tiedän siitä tulevan vain ongelmia.
Rasismi suomalaisia (erilaisia) tai ulkomaalaisia kohtaan on väärin, sitä todella on ennakkoluulojen vuoksi. Mutta häiriköivä pitäisi ohjata ajoissa saamaan palvelunsa vai katsooko muualta sen. Häiriköivä ei tarkoita sitä, että ensin asiakaspalvelija triggeröi itse toisen ahdistuneeksi. Asiakas kai voi sanoa mielipiteen jotenkin.
Joku kommentoi minuna, mutta ok. Jos menisin sinne 5e/olurt maksavaan baariin vaikka siksi, että se on lähempänä ja 8e/olut maksavaan, koska se olisi jotain parempaa olutta. Niin onko ok että halvassa baarissa kohdeltaisiin törkeästi, jos en vaikka sopisikaan muuhun asiakaskuntaan?
Ap
Yrityksellä on oikeus valita asiakkaansa.