Onko lentäjää paikalla? Laskeutuessa lentokone lisäsi ajottain kaasua, miksi?
Yleensä laskeutuminen tehdään idle thrustilla, mutta tämä lentäjä lisäsi aina välistä kaasua. Oliko hän kenties poistumassa glide slopesta ja teki korjausliikkeitä?
Kommentit (20)
Auto throttle. Käytän sitä usein kun laiskottaa.
Yritti pudottaa salakuuntelijat kyydistä?
Hän yritti peittää ohjaamossa pierun äänen.
Oon muuten huomannut saman. Kun laskeudutaan vähennetään tietysti tehoja, mutta siitten juuri viimeisessä vaiheessa ennen touchdownia laitetaan moottorit selvästi kovemmalle teholle.
Vierailija kirjoitti:
Vastatuuli
Ilmanopeus pitää koneen ilmassa. Tuossa tilanteessa nopeuden lisääminen on tarpeetonta.
Voi kiesus kaikki turret jotka tällaisia jaksaa miettiä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastatuuli
Ilmanopeus pitää koneen ilmassa. Tuossa tilanteessa nopeuden lisääminen on tarpeetonta.
Ilman nopeus?
Näkisittepä kun lennän siirtolentoja tyhjällä koneella.....
Itse lisään joskus välistä kaasua ollessani kakalla. Lentäjä lisää välillä kaasua, koska muuten kone putoaa ja kaikki kuolevat.
Joo, sellaista sattuu aina joskus meillekin. Voi olla kaikenlaista häslinkiä, vaikkapa kaasupolkimen alle pyörii tyhjä kaljatölkki, niin yksistään se vaikeuttaa kaasun tasaista annostelemista. Esimerkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastatuuli
Ilmanopeus pitää koneen ilmassa. Tuossa tilanteessa nopeuden lisääminen on tarpeetonta.
Ilman nopeus?
Ilmanopeus onympäröivän ilman nopeus suhteessa lentokoneeseen. Ilmanopeus aiheuttaa nosteen.
Maanopeus on lentokoneen nopeus suhteessa maahan
Samalla maanopeudella lentäessä vastatuuleen ilmanopeus ja noste on suurempi kuin tyynellä tai myötätuuleen mennessä.
Vierailija kirjoitti:
Auto throttle. Käytän sitä usein kun laiskottaa.
Onko se siinä auto tunen vieressä oleva nappi?
Liian matala lähestymisnopeus, tuulen vaikutus, jne, vaikea nyt sanoa mikä oli suoraan syynä kun syitä voi olla monia.
Olisko tyhjäkäynti ollut liian pienellään. Pysyy pikku kaasuttelulla paremmin käynnissä.
Kannattaa ehkä kysyä asiaa kyseistä konetta kyseisellä hetkellä lentäneeltä lentäjältä.
Vinkkaa Ylen tai Maitsun toimittajalle. Tutkivaa juurnalismia.
Vastatuuli