Pitäisikö minun huomauttaa laskutusvirheestä?
Ostan eräältä yritykseltä palvelua, josta maksan kuukausittain kuukausimaksun. Tein sopimuksen myös lisäpalvelusta, joka nyt toteutunut muutaman kuukauden ajan. He eivät ole laskuttaneet minua nyt tästä lisäpalvelusta lainkaan. Kohta tämä lisäpalvelu loppuu sopimuksessa sovitulla tavalla. Olen siis saanut tämän lisäpalvelun "ilmaiseksi". Virhe ei ole minun. Mikäli huomautan, niin saa laskua maksettavaksi. Eettinen pulma, ehkäpä🤔 Mitä sinä tekisit?
Kommentit (5)
Eiköhän jossain kohtaa huomaa virheensä, joten varaudu siihen että tulee lasku jossain vaiheessa.
Heillä on oikeus pari vuotta laskuttaa jälkeenpäin. Todennäköisesti virhe huomataan pian. Saatkin sitten maksaa könttäsummana yllätyslaskun, jos et nyt itse pyydä korjausta.
Jos summa olisi merkityksetön, en mainitsisi asiasta mitään. Eli toisin sanoen ei maksaisi vaivaa, ei ole minun tehtäväni korjailla toisten virheitä ja käyttää aikaani sellaiseen. Laskuttavat sitten jälkikäteen jos laskuttavat.
Summan ollessa isompi harkitsisin tarkemmin mitä tekisin. Eli toisin sanoen arvioisin olisiko siitä itselleni haittaa, jos se laskutetaankin jälkeenpäin. Eli jos olisi mahdollisuus siihen, että asiasta aiheutuu itselleni harmia jälkeenpäin, ilmoittaisin asiasta.
Miksi ihmeessä tuollaista mietit. Yrityksen moka.