Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi aina vain julkinen liikenne mainitaan oman auton vaihtoehtona?

Vierailija
21.04.2022 |

Jossain pk-seudulla julkiset kulkee ja etäisyydet on pitkiä, mutta muualla polkupyörä on ihan pätevä kulkupeli. Moni kulkee kesät talvet pyörällä töissä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja monella on myös syynsä olla käyttämättä pyörää. Esimerkiksi:

- ystäväni kotoa työpaikalle pitää kulkea 15 km pitkin valtatietä, jonka varrella ei ensimmäisen 5 km matkalla ole mitään kevyen liikenteen väylää eikä katuvaloja - pitäisi siis ajaa talvellakin lumivallin päällä pimeässä, kun vierestä suhahtelee rekkoja 80 km/h

- osa ihmisistä on liian sairaita, lihavia tai huonokuntoisia voidakseen edes harkita pyörän päälle nousemista; joillakin on huono tasapaino, joku ei edes osaisi ajaa

- yli 2 km matkalla ehtii todennäköisesti tulla hiki, joten työpaikalla pitäisi olla peseytymismahdollisuus, mitä ei välttämättä ole

- pyörällä on vaikea viedä vaikkapa 1-, 2- ja 3-vuotiaita lapsia päiväkotiin töihin mennessään, varsinkin lokakuusta maaliskuuhun

Vierailija
2/6 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokihan polkupyörä olisi ihan kätevä, jos työmatka on jotain max. viisi kilometriä. 

Sitten kun matka on 40 kilometriä yhteen suuntaan, alkaa jo vähän epäilyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallituksen uusi liikennestrategia lähtee siitä, että liikkumisenvapaus ei ole mikään itsestäänselvyys. Pysytte kotona Shanghain malliin vaan.

Vierailija
4/6 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja monella on myös syynsä olla käyttämättä pyörää. Esimerkiksi:

- ystäväni kotoa työpaikalle pitää kulkea 15 km pitkin valtatietä, jonka varrella ei ensimmäisen 5 km matkalla ole mitään kevyen liikenteen väylää eikä katuvaloja - pitäisi siis ajaa talvellakin lumivallin päällä pimeässä, kun vierestä suhahtelee rekkoja 80 km/h

- osa ihmisistä on liian sairaita, lihavia tai huonokuntoisia voidakseen edes harkita pyörän päälle nousemista; joillakin on huono tasapaino, joku ei edes osaisi ajaa

- yli 2 km matkalla ehtii todennäköisesti tulla hiki, joten työpaikalla pitäisi olla peseytymismahdollisuus, mitä ei välttämättä ole

- pyörällä on vaikea viedä vaikkapa 1-, 2- ja 3-vuotiaita lapsia päiväkotiin töihin mennessään, varsinkin lokakuusta maaliskuuhun

Lapset kuomulliseen peräkärryyn. Kätevämpää kuin taluttaminen bussipysäkille

Vierailija
5/6 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja monella on myös syynsä olla käyttämättä pyörää. Esimerkiksi:

- ystäväni kotoa työpaikalle pitää kulkea 15 km pitkin valtatietä, jonka varrella ei ensimmäisen 5 km matkalla ole mitään kevyen liikenteen väylää eikä katuvaloja - pitäisi siis ajaa talvellakin lumivallin päällä pimeässä, kun vierestä suhahtelee rekkoja 80 km/h

- osa ihmisistä on liian sairaita, lihavia tai huonokuntoisia voidakseen edes harkita pyörän päälle nousemista; joillakin on huono tasapaino, joku ei edes osaisi ajaa

- yli 2 km matkalla ehtii todennäköisesti tulla hiki, joten työpaikalla pitäisi olla peseytymismahdollisuus, mitä ei välttämättä ole

- pyörällä on vaikea viedä vaikkapa 1-, 2- ja 3-vuotiaita lapsia päiväkotiin töihin mennessään, varsinkin lokakuusta maaliskuuhun

Lapset kuomulliseen peräkärryyn. Kätevämpää kuin taluttaminen bussipysäkille

Olipas taas oikein neropatin oivallus.

Vierailija
6/6 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuija Braxin selitys viime vuosituhannella suuriin määriin ilmaisiin taksimatkoihinsa: Me Vihreät olemme sitä mieltä, että taksikin on joukkoliikennettä.