Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teslan huollon vakio pituus 2kk

Vierailija
03.04.2022 |

Niin ja tietenkin ensin jonotat 2 tuntia puhelimella että saat huollosta ajan.
Aikasi on 2 kuukauden päästä.

https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/5dab1449-cd81-4431-9192-00ca6f3c6…
On se hieno auto. Mutta jos lämmityslaite ei toimi niin suomessa autolla ei voi ajaa talvipakkasilla.
Tai akku rikki, hinattava huollon pihaan odottamaan varaosia ja joskus jonain päivänä olevaa huoltoa.
Sijaisauton tietenkin saat kun itse hommaat ja maksat.
Hieno laatuauto sadalla tonnilla :D

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tämä hybridiautoilukaan mitään herkkua ole. Kun jotain vikaa tulee, niin kukaan ei osaa korjata ja järjestelmät on niin herkkiä, että ottaa itseensä pienimmästäkin. Oma auto ollut nyt 3kk korjaamolla, eikä vieläkään ole löytynyt syytä, missä vika on. Tonneja kyllä ovat laskuttaneet tästäkin kaikesta.

Vierailija
2/25 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mutta maailma pelastuu kun Teslat seisovat toimimattomina.

Ja sillä aikaa Teslan omistajat ajelevat bensa- ja dieselautoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun hermot ei kyllä kestäisi tuollaista. Temppiä teslailijoille ja vinkki: vaihtamalla paranee.

Vierailija
4/25 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. T. Viherhihhuli

Vierailija
5/25 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myydä Tesla pois jos ei tykkää. Siitä saa suunnilleen uuden hinnan.

Vierailija
6/25 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmillista, eihän noiden pitänyt tarvita huoltoa ollenkaan :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/25 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmillista, eihän noiden pitänyt tarvita huoltoa ollenkaan :D

Enemmän noissa monimutkaista ja uutta elektroniikkaa joiden pelkkä diagnosinointi voi viedä kuukausia. Hieman on kehittämisen varaa.

Lisäksi rakennettu siten että huoltoa ei tarvita/voida tehdä . Sitten huollossa pitäisi vaihtaa tyylin koko auto. Varaosia ei saa, edes uusia autoja ei voida valmistaa osien puutteen vuoksi.

Vierailija
8/25 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Jotenkin turhauttavaa, kun itsellä ollut -21 Y lämmityslaitteen toimimattomuuden takia ajokelvoton helmikuun alkupuolelta alkaen, jolloin tein myös huoltovarauksen. Vasta tälle päivälle huoltoaika. Luonnollisesti aikoja matkan varrella vapautuu ja ajokelvottoman auton omistajana arvostaisin jos olisi tarjottu aikaisempaa huoltoaikaa. Toki ymmärrän tekniset haasteet tässä. Ja niin se nykyinen korjausaika-arvio? "6 viikkoa on optimistinen arvio” kirjoittaa yksi omistaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/25 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kuin Ooppelini taannoin. Ajoin enempi huollon sijaisautolla kun omallani. Melkein vuosi pelleiltiin kunnes merkki vaihtui.

Vierailija
10/25 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmillista, eihän noiden pitänyt tarvita huoltoa ollenkaan :D

Enemmän noissa monimutkaista ja uutta elektroniikkaa joiden pelkkä diagnosinointi voi viedä kuukausia. Hieman on kehittämisen varaa.

Lisäksi rakennettu siten että huoltoa ei tarvita/voida tehdä . Sitten huollossa pitäisi vaihtaa tyylin koko auto. Varaosia ei saa, edes uusia autoja ei voida valmistaa osien puutteen vuoksi.

Ihan yhtä hankalaa se on diagonanisoida polttiksia. Moderni moottorinohjauselektroniikka on aikamoinen himmeli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/25 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa myydä Tesla pois jos ei tykkää. Siitä saa suunnilleen uuden hinnan.

Mutta jos se pitää pystyä ajamaan liikkeen pihaan. Tuskin sitä hyvitystä huoltojonosta saa tarpeeksi hyvänä. Lisäksi mistä nyt tempasee uuden tilalle.

Vierailija
12/25 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla autohuollot kestäneet max 2 tuntia ja huoltoajan saanut yleensä 2 viikon sisään. En toki omista Teslaa 👍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/25 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmillista, eihän noiden pitänyt tarvita huoltoa ollenkaan :D

Enemmän noissa monimutkaista ja uutta elektroniikkaa joiden pelkkä diagnosinointi voi viedä kuukausia. Hieman on kehittämisen varaa.

Lisäksi rakennettu siten että huoltoa ei tarvita/voida tehdä . Sitten huollossa pitäisi vaihtaa tyylin koko auto. Varaosia ei saa, edes uusia autoja ei voida valmistaa osien puutteen vuoksi.

Ihan yhtä hankalaa se on diagonanisoida polttiksia. Moderni moottorinohjauselektroniikka on aikamoinen himmeli.

Mutta moderni elektroniikka yleensä helpottaa diagnoosia kun se pitkälti osaa sanoa mikä osa on rikki.

Mutta se softapuoli on se himmeli ja useimmiten ongelman kohde kun ei toimikaan suunnitellusti tai sisältää ristiriitaisuuksia jotka pitäisi keksiä.

Ja lisäksi tohon Teslan huolto ongelmaan, eihän niitä pitäisi joutua huoltamaan ollenkaan, näinhän moni mainostaa että tulee halvemmaksi kun polttis kun ei ole huoltoja.

Vierailija
14/25 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kusetettiin senkin suhteen kun aikoinaan sanottiin sähköautojen olevan lähes huoltovapaita. 

Taisi käydä juurikin päinvastoin. 

Taas yksi syy lisää miksi en koskaan osta patteriautoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/25 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti jo 8 vuoden ikäisinä jo ovat valmiina jo autopurkaamoon ja käyttöikä jo hiukan kuin jaltalla ja trabantilla.

Vierailija
16/25 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmillista, eihän noiden pitänyt tarvita huoltoa ollenkaan :D

Enemmän noissa monimutkaista ja uutta elektroniikkaa joiden pelkkä diagnosinointi voi viedä kuukausia. Hieman on kehittämisen varaa.

Lisäksi rakennettu siten että huoltoa ei tarvita/voida tehdä . Sitten huollossa pitäisi vaihtaa tyylin koko auto. Varaosia ei saa, edes uusia autoja ei voida valmistaa osien puutteen vuoksi.

Ihan yhtä hankalaa se on diagonanisoida polttiksia. Moderni moottorinohjauselektroniikka on aikamoinen himmeli.

Polttiksien tekniikka on jo aika hyvin koeteltua ja tunnettua. Ja merkkiliikkeiden huollot toimivia, parin vuoden välein huolto.

Vierailija
17/25 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai näitä Tesloja kukaan omakseen osta, leasing laitteita kaikki. Huollon ajaksi saa toisen auton.

Vierailija
18/25 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset pakotetaan ostamaan näitä sähköromuja? 15v vanha Corolla sen kun porskuttaa edelleen 350tkm ajettuna ja huolto on halpaa.

Vierailija
19/25 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas kusetettiin senkin suhteen kun aikoinaan sanottiin sähköautojen olevan lähes huoltovapaita. 

Taisi käydä juurikin päinvastoin. 

Taas yksi syy lisää miksi en koskaan osta patteriautoa. 

Tesla on kuin Mersu konsanaan. Kumpaakaan ei koskaan korjata. Huollot riittää. Huollossa vaihdetaan voimansiitoa yms. pientä. (Kylän taksi mersuun vaihdettiin huollossa automaatti laatikko 18000€, aikaa meni vaan 4kk)

Vierailija
20/25 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset pakotetaan ostamaan näitä sähköromuja? 15v vanha Corolla sen kun porskuttaa edelleen 350tkm ajettuna ja huolto on halpaa.

Puolet matkasta jo taivallettu jos ei ruostu aiemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme