Apua. Onko mitään tehtävissä? Isoisäni on vieraillut epämääräisillä ulkomaisilla sivuilla ja tehnyt tilauksia.
Nyt tuli aivan hirveät laskut. Ensinnäkin oli katsonut tuotteiden hinnat väärin. Luuli tilaavansa 10€ arvoisia asioita, mutta hinta olikin 100€ kappale, kaiken lisäksi näissä oli ihan järkyttävän kovat toimistus kulut sekä tuotteiden tulli maksut joista isoisä ei tiennyt mitään. Väitti, ettei noista kerrottu mitään. Tuon lisäksi laskussa myös maksutetaan sivun käytöstä johon hän painanut hyväksy nappia.
Kuitenkaan mitään tuotteita ei ole tullut, vaikka hänellä on vahvistus viesti siitä, että tuotteet ovat saapunut perille. Postissa on merkintä, että paketit ovat noudettu.
Siis mitä oikein teen?? Hän vielä sitä mieltä, että netin käyttönsä on hallinassa ja häntä on vain huijattu.
Kommentit (18)
Kyllä valitettavasti luottokortilla hoiti maksun.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä valitettavasti luottokortilla hoiti maksun.
T. Ap
Ei valitettavasti, vaan onneksi, koska nyt on sellainen mahdollisuus, että luottokunta voi hoitaa maksun. Ole sinne yhteydessä.
Muuten, tuo vahinko voi sattua helposti. Etsittiin lapselle tiettyjä kenkiä. Mä tilaan vain tunnetuista nettikaupoista, mutta jostain syystä lähetin miehelleni linkin verkkokauppaan, jota en ollut lainkaan tutkinut ensin. Hän meni jo maksuvaiheeseen, kunnes huomasi, että loppusummassa pilkku olikin siirtynyt ja loppusumma oli n. 60 euron sijasta 600 euroa. Äkkiä vaihtoon salasanat ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä valitettavasti luottokortilla hoiti maksun.
T. ApEi valitettavasti, vaan onneksi, koska nyt on sellainen mahdollisuus, että luottokunta voi hoitaa maksun. Ole sinne yhteydessä.
Muuten, tuo vahinko voi sattua helposti. Etsittiin lapselle tiettyjä kenkiä. Mä tilaan vain tunnetuista nettikaupoista, mutta jostain syystä lähetin miehelleni linkin verkkokauppaan, jota en ollut lainkaan tutkinut ensin. Hän meni jo maksuvaiheeseen, kunnes huomasi, että loppusummassa pilkku olikin siirtynyt ja loppusumma oli n. 60 euron sijasta 600 euroa. Äkkiä vaihtoon salasanat ym.
Jos tuotteet on saapuneet ja noudettu, ei niitä kukaan korvaa.
pankkiin luottoesto, muistitesteihin ja sitten edunvalvontaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä valitettavasti luottokortilla hoiti maksun.
T. ApEi valitettavasti, vaan onneksi, koska nyt on sellainen mahdollisuus, että luottokunta voi hoitaa maksun. Ole sinne yhteydessä.
Muuten, tuo vahinko voi sattua helposti. Etsittiin lapselle tiettyjä kenkiä. Mä tilaan vain tunnetuista nettikaupoista, mutta jostain syystä lähetin miehelleni linkin verkkokauppaan, jota en ollut lainkaan tutkinut ensin. Hän meni jo maksuvaiheeseen, kunnes huomasi, että loppusummassa pilkku olikin siirtynyt ja loppusumma oli n. 60 euron sijasta 600 euroa. Äkkiä vaihtoon salasanat ym.
Jos tuotteet on saapuneet ja noudettu, ei niitä kukaan korvaa.
Minun mielestäni kannattaa silti selvitellä, varsinkin sitä, miten tuotteet on muka noudettu, jos niitä ei ole noudettu.
Voi ei. Kinkkinen tilanne. Varmaan tälle tilaukselle ei ole enää paljon tehtävissä. Tottakai kannattaa lähettää viestiä kys. verkkokauppaan ja kysyä, missä tavarat. Voisiko kuitenkin olla että isoisä noutanut tuotteet, mutta unohtanut? Postissa jouduttu kysymään noutajan hlö-kortti.
Kannattaa soittaa suomen postiin ja kysyä onko tuotteita kuljetettu noilla tunnusmerkeillä. Elleivät tuotteet ole saapuneet postille, voi kysyä pankista että onko tiliä veloitettu.
Meillä oli samantapainen tilanne mutta kun tuotteet eivät olleet saapuneet edes suomeen nii saimme maksut peruutettua. Pankeilla myös intressi ja mielenkiintoa puuttua nettikauppoihin kun he se suurin kärsijä jos on huijauksia. Monesti luullaan että pitää olla luottokortti että saa oikeutta mutta se ei ole edes totta! Luottokorttifirmat toki isoja mutta suomalaisilla pankeilla takanaan koko euron ja dollarin takausjärjestelmä, jos alkavat asioita selvittämään niin huijarit pulassa.
Soita pankin palvelunumeroon, ei mitenkään voi yksittäinen ihminen noita yksin hoitaa ja huijareille pärjätä mutta pankeissa omat ammattilaisensa tuohon. Nuo ammattilaiset oikein iloitsevat päästessään tonkimaan huijareiden yms, jopa tavallisten, verkkosivuja. Usko pois, olen tämän kokenut!
Onko diagnosoitu muistihäiriö? Tuohon rahankäyttöön ei voi oikein puuttua, eri asia jos dementia ja edunvalvoja määrätty.
opastaja kirjoitti:
pankkiin luottoesto, muistitesteihin ja sitten edunvalvontaan.
Tai, jos läheisillä on halua ja isoisän vointi vielä riittävän hyvä, niin tehkää edunvalvontavaltuutus. Itse olen tehnyt tämän itselleni ja vanhempani tehneet myös.
Nyt pitäisi varmaan miettiä, miten toimitaan, ettei näin käy uudestaan. Luottokortti pois kun isoisältä ja tehkää edunvalvonta valtuutus. Mahtaisiko isoisä suostua?
Kun hän ei ole edunvalvonnan alainen, hän on saanut nuo ihan itse tehdä. Mikäli haluatte hänet edunvalvontaan, lääkärille ja asia eteenpäin. Ihminen saa käyttää rahansa miten haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä valitettavasti luottokortilla hoiti maksun.
T. ApEi valitettavasti, vaan onneksi, koska nyt on sellainen mahdollisuus, että luottokunta voi hoitaa maksun. Ole sinne yhteydessä.
Muuten, tuo vahinko voi sattua helposti. Etsittiin lapselle tiettyjä kenkiä. Mä tilaan vain tunnetuista nettikaupoista, mutta jostain syystä lähetin miehelleni linkin verkkokauppaan, jota en ollut lainkaan tutkinut ensin. Hän meni jo maksuvaiheeseen, kunnes huomasi, että loppusummassa pilkku olikin siirtynyt ja loppusumma oli n. 60 euron sijasta 600 euroa. Äkkiä vaihtoon salasanat ym.
Eikun ei hoitanutkaan vaan pankkikortilla hoiti.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä valitettavasti luottokortilla hoiti maksun.
T. ApEi valitettavasti, vaan onneksi, koska nyt on sellainen mahdollisuus, että luottokunta voi hoitaa maksun. Ole sinne yhteydessä.
Muuten, tuo vahinko voi sattua helposti. Etsittiin lapselle tiettyjä kenkiä. Mä tilaan vain tunnetuista nettikaupoista, mutta jostain syystä lähetin miehelleni linkin verkkokauppaan, jota en ollut lainkaan tutkinut ensin. Hän meni jo maksuvaiheeseen, kunnes huomasi, että loppusummassa pilkku olikin siirtynyt ja loppusumma oli n. 60 euron sijasta 600 euroa. Äkkiä vaihtoon salasanat ym.
Eikun ei hoitanutkaan vaan pankkikortilla hoiti.
T. Ap
Siis maksoi kyllä luottokortilla, mutta valitsi pankkikortti vaihtoehtodon.
T.ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä valitettavasti luottokortilla hoiti maksun.
T. ApEi valitettavasti, vaan onneksi, koska nyt on sellainen mahdollisuus, että luottokunta voi hoitaa maksun. Ole sinne yhteydessä.
Muuten, tuo vahinko voi sattua helposti. Etsittiin lapselle tiettyjä kenkiä. Mä tilaan vain tunnetuista nettikaupoista, mutta jostain syystä lähetin miehelleni linkin verkkokauppaan, jota en ollut lainkaan tutkinut ensin. Hän meni jo maksuvaiheeseen, kunnes huomasi, että loppusummassa pilkku olikin siirtynyt ja loppusumma oli n. 60 euron sijasta 600 euroa. Äkkiä vaihtoon salasanat ym.
Jos tuotteet on saapuneet ja noudettu, ei niitä kukaan korvaa.
Rikosilmoitus. Näkyyhän niissä kuka on noutanut jne.
Muutenkin,sen luottolaskun takia kanssa rikosilmoitus.
TAPA SE luottokortti heti. Eli pankkiin soitto.
Tämä on sellainen tilanne, joka todnäk tulee meille jokaiselle vielä eteen omien vanhenevien sukulaisten kanssa. Olen näitä itsekin erinäiset kerrat jo päässyt selvittelemään. Näissä on sellainen hauska puoli, että huijarit keksivät kyllä uusia konsteja, jotka ovat juuri omiaan saamaan vanhukset lankaan laillisesti, ja sitä kutsutaan vain markkinoinniksi.
Ei ole helppoa, kun seniorikansalaisillakin aktiivinen elämä melkein vaatii että luottokortit on auki netinkäytölle.
Onko tilannut luottokortilla?