Onko kukaan täällä tilannut H&M verkkokaupasta viime aikoina?
Tilasin viimeksi useampia vuosia sitten, kun oli aivan erilainen verkkokauppa heillä. Tämä uudistus tuli itselleni ihan yllätyksenä.
Yritin sitten tehdä tilauksen ja rahat meni tililtä, mutta tilaus ei jostain syystä mennyt läpi, vaan sivusto jäi jumittamaan. Otin yhteyttä asiakaspalveluun ja sainkin viestin, jossa kerrottiin ettei tilaus mennyt läpi ja että rahat jäivät jumiin katevarauksiin ja ne palautettaisiin viikon sisällä. No, ei ole vielä palautuneet, nyt mennyt 3 päivää. Asiakaspalvelija kirjoitti, että voisin tehdä uuden tilauksen, mutta kenties tästä keskeneräisestä hyvitys/maksu reklamaatiosta johtuen tilaus ei yhä mene läpi. Tai sitten nettikaupassa on joku muu ongelma?
Miten noin isolla firmalla voi olla näin huonosti toimiva nettikauppa, vai kävikö itselläni vain huono tuuri? Ilmeisesti jonkun tilaukset kyllä menee läpi, koska osa haluamistani tuotteista kerettiin myydä loppuun.
Kommentit (19)
Tilailen yleensä muutaman kerran vuodessa, en muista koskaan olleen ongelmia.
No tänään just kävi näin, maksun jälkeen olisi pitänyt palata kauppaan mutta ei kauppaa enää löytynyt. Tästä tuli haamutilaus eli tuotteet varattuna mulle. No menin sit myöhemmin uudestaan appiin niin tuotteet oli palautuneet ostoskoriin ja sain tehtyä tilauksen.
Vierailija kirjoitti:
Katevaraus on jumissa pankista
Siihen ei ostaja eikä myyjä voi vaikuttaa
Koskaan aikaisemmin ei kyllä ole näin käynyt. Ja ruudulla luki että maksutapahtuma onnistunut ja sitten tilttasi. Ap
Vierailija kirjoitti:
No tänään just kävi näin, maksun jälkeen olisi pitänyt palata kauppaan mutta ei kauppaa enää löytynyt. Tästä tuli haamutilaus eli tuotteet varattuna mulle. No menin sit myöhemmin uudestaan appiin niin tuotteet oli palautuneet ostoskoriin ja sain tehtyä tilauksen.
Tämä oli tismalleen sama kohta, jossa itselläni nettisivu kaatui! Erotuksena se, että kerkesin jo maksaa tuotteet ja rahat lähti tililtä. Tämä kävi sunnuntaina ja eilen ei onnistunut uuden tilauksen tekeminen, vaan kauppa tilttasi jo maksuvaiheeseen edetessä. Ap
Oon tilannut paljon ja aina toiminut hyvin, viime viikolla viimeksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tänään just kävi näin, maksun jälkeen olisi pitänyt palata kauppaan mutta ei kauppaa enää löytynyt. Tästä tuli haamutilaus eli tuotteet varattuna mulle. No menin sit myöhemmin uudestaan appiin niin tuotteet oli palautuneet ostoskoriin ja sain tehtyä tilauksen.
Tämä oli tismalleen sama kohta, jossa itselläni nettisivu kaatui! Erotuksena se, että kerkesin jo maksaa tuotteet ja rahat lähti tililtä. Tämä kävi sunnuntaina ja eilen ei onnistunut uuden tilauksen tekeminen, vaan kauppa tilttasi jo maksuvaiheeseen edetessä. Ap
Mullakin siis maksun jälkeen mutta valitisn maksutavaksi laskun
Tätä samaista pulmaa on ollut tänäänkin tilattaessa HM:n nettisivuilta. Ilmeisesti tämä on heille pitkäaikainen ongelma, kun tästä on aloitettu aihe täällä jo tammikuussa. (Saikohan tämän jutun aloittaja rahansa takaisin?)
Ei tullut tarkastettua edes täältä etukäteen kannattaako tuolta tilata vai ei..
Vuosien väli on edellisistä tilauksista myös taustalla.
Miksi te urpot maksatte tilauksen jo tilaushetkellä? Itse otan aina laskulle, maksan vasta sitten, kun tuote on varmasti tullut perille, eikä tarvitse palauttaa mitään.
Eihän kaikki välttämättä edes saa tilattua laskulle. Silti voi saada tilattua tuotteita kotiin, kun maksaa heti.
Eikö juuri kukaan enää tilaa tuolta mitään?
Vai onko tämä vaan liian tylsä aihe?
Laskulle tilaan ja olen asiakas, ennen asiakkaat on saaneet ilman postikuluja jos tilaus 25 euroa, nykyään pitää olla 50 euroa!
Hinnat nousseet älyttömästi, koska tekokuidut tehdään öljystä.
Eli tilasin perheen isänä yli 140e edestä vaatteita lapsille kävi juuri tämä rahat menny tililtä eikä mitää osto vahvistusta soitin asiakaspalveluun he eivät näe mitään tilausta ja sanovat rahat tulee kyllä takaisin 7-10pv kuluessa
Mulle kävi eilen myös samoin. Rahat lähti, mutta sitten jumittui kauppa. Tuli viesti että rahat palautetaan noin viikon päästä.. En tilaa enää. Oli jo toinen kerta
Jotain ongelmaa heillä (Klarna?) on maksujärjestelmässä, itselleni on käynyt sama useamman kerran, katevaraus tosin on aina purkautunut jo seuraavana päivänä (Nordea).
En ymmärrä miksi eivät saa asiaa korjattua, sama ongelma on ollut jo ties kuinka kauan. Ja ongelma lienee siis nimenomaan Klarnassa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te urpot maksatte tilauksen jo tilaushetkellä? Itse otan aina laskulle, maksan vasta sitten, kun tuote on varmasti tullut perille, eikä tarvitse palauttaa mitään.
No ehkä siksi, että ei esim halua säätää minkään ulkopuolisen laskuttajan kanssa? H&M:n tilaukset olen aina maksanut kortilla, ja jos on ollut tarvetta palauttaa jotain niin olen palauttanut suoraan myymälään, rahat palautuu jo seuraavana päivänä tilille. En ole peeaa joten ei ole tarvetta tilata laskulle mitään.
Katevaraus purkaantuu useimmiten viikon tai kuukauden päästä. Riippuu ehdoista.
Tilaan usein Hmltä, ei ongelmaa. Ehkä ongelma on jotenkin omissa asetuksissa, oletko katsonut että kaikki maksukortin luvat ym kunnossa.
Palautukset voi nykyään tehdä myymälään, tosi kätsyä minusta.
Katevaraus on jumissa pankista
Siihen ei ostaja eikä myyjä voi vaikuttaa