Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yrittäjät, tekevätkö teidän asiakkaat tätä?!

Vierailija
25.01.2022 |

Minun päässä kiehuu tällä hetkellä. Olen yrittäjä ja minulla on oma kivijalkamyymälä. Minua inhottaa suunnattomasti sellainen asiakas joka tulee neuvomaan minua minun työssäni tai liiketilan laitossa. Olen siitä vielä itse niin tarkka, että on vaikea ottaa vastaan jonkun asiakkaan "sisustusideoita" mitkä eivät todellakaan kohtaa enää nykypäivän ajattelussa ja esteettisyydessä. Yrittäjänä ollessa olen välillä sanaton siitä miten jotkut ihmiset oikeasti kehtaavat tulla tuputtamaan omia ideoitaan ja näkökulmiaan minulle, tuntemattomalle ihmiselle kenen liikkeessä he sillä hetkellä asioivat. Ei tulisi ikinä mieleenkään toimia itse niin.

Ja siksi tulikin mieleen että onko muilla kokemuksia tällaisista asiakkaista ja miten osaatte reagoitte sellaiseen?

Ja jos sinä olet sellainen, niin kerro toki miksi teet sellaista?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, että olisin koskaan huomauttanut liiketilan sisustuksesta, mutta jos jokin asia olisi asiakkaan näkökulmasta hankala, niin saattaisin sanoakin. Siis tällaisia asioita kuin "anteeksi, haluaisin katsoa noita linnunpönttöjä tarkemmin, mutta nuo tuolit ovat edessä" tai "huh, olin vähällä kompastua tullessani ovesta sisään, voisikohan tuolle portaalle tehdä jotain?"

Liikkeenharjoittaja ei ehkä aina osaa ajatella, miten asiakas kokee liikkeessä asioinnin:  onko myymälässä liian ahdasta ja hankala liikkua, onko taustamusiikki liian kovalla, ovatko hinnat selvästi esillä jne. Mutta jos päässäsi "kiehuu" kovin herkästi, ehkä olisi parempi, ettet olisi asiakaspalvelualalla.

Vierailija
2/9 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista, että olisin koskaan huomauttanut liiketilan sisustuksesta, mutta jos jokin asia olisi asiakkaan näkökulmasta hankala, niin saattaisin sanoakin. Siis tällaisia asioita kuin "anteeksi, haluaisin katsoa noita linnunpönttöjä tarkemmin, mutta nuo tuolit ovat edessä" tai "huh, olin vähällä kompastua tullessani ovesta sisään, voisikohan tuolle portaalle tehdä jotain?"

Liikkeenharjoittaja ei ehkä aina osaa ajatella, miten asiakas kokee liikkeessä asioinnin:  onko myymälässä liian ahdasta ja hankala liikkua, onko taustamusiikki liian kovalla, ovatko hinnat selvästi esillä jne. Mutta jos päässäsi "kiehuu" kovin herkästi, ehkä olisi parempi, ettet olisi asiakaspalvelualalla.

Minä olen toiveammatissani ja rakastan työtäni, siitä ei ole kyse. Vaan epäkohteliaista asiakkaista. Kyse ei ole mistään tollaisesta mitä mainitsit, ihan maalaisjärjellä ajateltuna noin sen pitää juuri ollakin kuin sanoit. En käsitä sitä mikä oikeus ihmisellä on tulla arvostelemaan toisen työpaikalle, enhän minäkään niin tee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, mul oli kerran asiakas joka halusi että laitan näyteikkunan tekokukkia että tulee nätimmäks.. Joo en pistäny.

Vierailija
4/9 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten paljon väliä sillä miten ihmiset puhuvat muutenkin toisilleen. Itse asiakkaana olen nähnyt tosi törkeitä lausahduksia yrittäjille kuin myös ihan ketjumyymälöiden henkilökunnalle. Välillä jää kyllä suu auki ihmisten huonoista käytöstavoista.

Vierailija
5/9 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset nyt yleensäkin ovat aika törppöjä.

Minuakin sillointällöin joku tulee neuvomaan, kuinka minun pitäisi bisneksiäni hoitaa.

Antaa nennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Vierailija
6/9 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Ihmiset nyt yleensäkin ovat aika törppöjä.

Minuakin sillointällöin joku tulee neuvomaan, kuinka minun pitäisi bisneksiäni hoitaa.

Antaa nennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

No näin se pitäisi opetella! 👍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/9 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ottaisin sen palautteena jossa voi olla jopa ideaa, tai sitten ei. Se jää yrittäjän päätettäväksi. Mutta en minä siitä kyllä loukkaantuisi. Onko tuttu käsite: asiakaspalaute?

Vierailija
8/9 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On muuten paljon väliä sillä miten ihmiset puhuvat muutenkin toisilleen. Itse asiakkaana olen nähnyt tosi törkeitä lausahduksia yrittäjille kuin myös ihan ketjumyymälöiden henkilökunnalle. Välillä jää kyllä suu auki ihmisten huonoista käytöstavoista.

Itse asiakkaana olen taas nähnyt tosi törkeitä lausahduksia asiakkaalle yrittäjien toimesta. Useimmat(ne fiksuimmat, jotka haluavat luoda asiakkaalle mahdollisimman miellyttävän asioimiskokemuksen) yrittäjät juuri toivovat asiakaspalautetta, jotta saisivat kehitysideoita ja asiakkaankin näkökulmaa yrityksen toimintaan.

Pikkusieluinen yrittäjä ja huono asiakaspalvelija semmoinen joka siitä suuttuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/9 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On muuten paljon väliä sillä miten ihmiset puhuvat muutenkin toisilleen. Itse asiakkaana olen nähnyt tosi törkeitä lausahduksia yrittäjille kuin myös ihan ketjumyymälöiden henkilökunnalle. Välillä jää kyllä suu auki ihmisten huonoista käytöstavoista.

Itse asiakkaana olen taas nähnyt tosi törkeitä lausahduksia asiakkaalle yrittäjien toimesta. Useimmat(ne fiksuimmat, jotka haluavat luoda asiakkaalle mahdollisimman miellyttävän asioimiskokemuksen) yrittäjät juuri toivovat asiakaspalautetta, jotta saisivat kehitysideoita ja asiakkaankin näkökulmaa yrityksen toimintaan.

Pikkusieluinen yrittäjä ja huono asiakaspalvelija semmoinen joka siitä suuttuu.

Pohjanmaalla törmäsi näihin...

Täällä pohjoisempanakin joskus...

-Onko teillä kivääritauluja(aseliike)?

-Ei!

-Tilaatko niitä?

-En!

No, ehkä yrittäjällä oli syynsä, mutta olisi voinut asian ystävällisemmin esittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme